• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EVGA videokaarten beter dan andere merken?

[sarcasme] Het verschilt enorm ja [/sarcasme]

GeForce_GTX_480.jpg
 
Dat mag dan wel zo zijn, maar omdat alle kaarten hetzelfde zijn heb je daar niet perse een EVGA kaart voor nodig.
My point being: dat je het gewoon lekker zelf moet weten :)
Als je dan voor EVGA wilt gaan, is ieder zn keuze, ik zelf ga ook altijd voor Asus omdat het een beetje 'mijn' merk is.
Maar ik weet ook best dat er geen verschil in de kaart zelf zit.
 
Ja kerel... Dat lijkt me nogal logisch als je een speciale versie van een merk neemt...
Dat is hetzelfde als zeggen dat een Asus Matrix niet de stock koeler heeft die andere merken wel hebben... :sarc:

Wel even erbij blijven graag
 
Lester en zijn Dislikes ........
Een half jaar terug was je nog een lief pubertje ;)


sadface128501928560000000.jpg





Hier kan je zien wat het scheelt bij de reference en oc-ed versies,
gaat er dus echt om of je dat er voor over hebt of niet.
Zo'n "EVGA gtx480 superclocked+" zal een 5-10% sneller zijn ?
Daar heb je ook bijna een reference gtx580 voor, dus w t h ?


2hi6wk7.jpg


2zp1klk.jpg


s6oaqw.jpg


Als iemand mij dus ook om advies vraagt vraag ik altijd "Wat wil je maximaal spenderen ? Dan zoek ik daar het beste voor uit.""
 
Ondanks dat alle reference kaarten de zelfde layout hebben, kan er toch verschil in de gebruikte onderdelen zitten.. welke elco's, transitors en anders zooi op een kaart staat niet vast. Daarin kan ook verschil tussen merken zitten.
 
Ik zou vrijwel altijd EVGA kiezen als ik voor Nvidia zou gaan. En voordat Sanders gaat spammen zal ik uitleggen waarom.

EVGA is zeker van zijn kaarten. Zo zeker dat het het enige merk is waar je de stock koeler eraf mag halen, zonder dat je je garantie verliest. Zelfs waterschade doen ze niet snel moeilijk over. Dit is voor mij een belangrijke overweging. Mocht er namelijk ooit iets mis gaan, dan is die extra 20-40 euro extra opeens niet zo erg meer, als je anders opeens meer dan 200-300 euro kwijt zou zijn aan een nieuwe kaart.

Uiteraard is dit puur gebaseerd op kans, maar ik heb genoeg kansrekening gehad om te weten dat het beter is daar toch maar rekening mee te houden. Dit blijft echter een persoonlijke overtuiging ;).
 
En dat is ook de enige reden dat ik EVGA boven Gigabyte of Asus zou verkiezen.
Niet omdat ze kaart zelf beter zou zijn.

(overigens kreeg ik laats van iemand een stukje doorgestuurd waarin EVGA stelde dat je de stock koeler juist niet eraf mocht halen? )
 
Vreemd, ik heb altijd van iedereen begrepen dat EVGA daar juist niet moeilijk over doet. Ik ga het vanmiddag even opzoeken als ik tijd heb.

OT: Zoals je ziet is er vrijwel geen verschil tussen de verschillende merken, en al helemaal niet als je een waterblok erop gaat plaatsen. Het enige waar je op moet letten is of er een blok beschikbaar is voor die pcb (bij reference pcb's is dit meestal het geval).
 
Ik ga voor Asus.
Maar ik bedoelde duidelijk te maken dat die garantie regeling de enige reden is iemand EVGA boven Asus zou verkiezen in mijn ogen.
Maakt dat verder wat uit voor dit topic dan, wat ik verkies? :p
 
Ik ga voor Asus.
Maar ik bedoelde duidelijk te maken dat die garantie regeling de enige reden is iemand EVGA boven Asus zou verkiezen in mijn ogen.
Maakt dat verder wat uit voor dit topic dan, wat ik verkies? :p

Ik was gewoon benieuwd waar je nu voor zou gaan dan :p
Maar als men voor 20 euro die superclocked+ versie kan halen t.o.v. de normale versie (deze heeft dus een backplate en highflow bracket) dan is dat toch ook mooi meegenomen? Als men los een highflow-bracket en een backplate erop knalt kost het nog meer waarschijnlijk.
 
Klopt als een bus. Maar volgens mij heeft die superclocked versie ook gewoon de reference PCB (en daar ging het uiteindelijk ook om, toch?)
Desondanks is het in dít geval een goede aanschaf voor een nette prijs, je hebt namelijk een goede meerwaarde voor wat je in prijs meer neerlegt.
Maar voor de WC'ers hier blijft het dan toch altijd even opletten op het PCB, beter safe then sorry.

Dat van die prijs is trouwens niet altijd zo geweest, de EVGA SC versies van de GTX 285 kostte op het einde tegen de 570 euro aan.
Terwijl de andere varianten van die kaart rond de 300/400 schommelden.
 
EVGA backplate en high-flow bracket geeft goede preformance t.o.v. standaard.

Dan mag jij van mij een grafiek laten zien waar word aangegeven dat die 'highflow bracket' betere performance geeft dan de 'standaard' bracket...
Volgens is het verschil echt 1 of 2 graden... dus verwaarloosbaar of nog 'erger' helemaal niets.
Pure marketing.

En zo'n backplate kan je ook op een andere kaart schroeven.
Mits andere pcb.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Watercool HEATKILLER V EBC - Active Backplate for RTX 3080/3090 EVGA FTW3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector EVGA XC3 RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Marc Laenen EVGA 980Ti ... NVIDIA 3
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
X EVGA gtx980 backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
G Evga hadron (hydro) Cases en Modding 1
P [Waterkoeling] €1000 euro, I5 3470 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0..buiten de kast om Advies Waterkoeling Setup 1
V [Waterkoeling] i7-5930K-, Socket 2011-3, Rampage V, EVGA GeForce GTX980, Obsidian900 Advies Waterkoeling Setup 13
Tath Bitspower EVGA GTX 970 Supercloked VGa Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
stigma [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Verkocht 14
boefmans [CLOSED]Evga gtx580 sli Gesloten 1
arwin74 [CLOSED]Evga z77 ftw + 3570k Gesloten 2
Hightower evga sli bridge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
reclamations [VERKOCHT] EVGA gtx680 Verkocht 4
M [CLOSED]EVGA GTX 580 Superclocked 1.5GB SLI + EK WB Fullcovers Gesloten 2
N [Waterkoeling] 700€ ,I7 4470K, 2x EVGA 770 GTX, Asus Maximus VI Hero, Crhr Vengeance Advies Waterkoeling Setup 23
Traxtorm [IN-ACTIVE] Bitspower Black Freezer EIX58NSC Kit (EVGA X58 Classified) Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] 2x EVGA X58 Classified (759) DEFECT Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] Evga ecp Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] 2x EVGA GTX275 FTW's Verkocht 0
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
reclamations [Gezocht] EVGA 680 blackplate Gevonden 1
K [CLOSED]Animo 3x evga 580 + wc blocks Gesloten 6
Sw333t [CLOSED] EVGA GeForce GTX 680+ 4GB w/Backplate Gesloten 3
Hightower psu tagan piperock 800watt genoeg voor de evga 770 sc gtx Electronica 4
Aequitis [VERKOCHT] 3x EVGA GTX 580 Hydrocopper 2 Verkocht 12
Hightower past ekfc gtx 680 op een evga gtx660ti ftw? Waterkoeling 2
Hightower welk ek fullcover block voor de evga 660ti ftw gtx Waterkoeling 2
Joren Evga Z77 Stinger HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Zwelgje [VERKOCHT] evga z77 ftw Verkocht 2
Adam Vandervorst EVGA SR-2 voorzien van case en PSU Hardware & Software 2
Adam Vandervorst EVGA SR-2 VS ASUS Rampage IV Formula Hardware & Software 14
Adam Vandervorst EVGA GTX 670 4 gig VS GTX 660 TI NVIDIA 4
Adam Vandervorst evga 1650 watt power suply !!! Hardware & Software 16
Cygnitr0n [VERKOCHT] EVGA GTX560Ti FPB + EK FC-560Ti V2 + EVGA GTX 560Ti Backplate (2x) Verkocht 12
O [VERKOCHT] EVGA GTX570 SuperClocked + Arctic Accelero Xtreme Plus 2 Verkocht 3
JeanPaul [VERKOCHT] Evga SR-2 Motherbord Verkocht 1
K [VERKOCHT] EVGA GTX580 FTW Hydro Copper 2 Verkocht 6
Thieutje EVGA 670 GTX waterblock? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 38
Sw333t [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 550 Ti FPB Verkocht 2
J EVGA roept bepaalde reeks GTX 670 Superclocked terug NVIDIA 0
Zwelgje Evga z77 ftw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Sanders [VERKOCHT] EVGA GTX580 + Waterblok Verkocht 3
R EVGA GTX680 hydro copper (classified) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan