• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoeveel radiator oppervlakte nodig voor mijn setup?

Bjorntju

New member
Hallo allemaal :)

Ik heb een vraagje, ik heb weinig ervaring met waterkoeling maar ik wil graag over een maandje of 2 mijn huidige PC watergekoeld maken. Nu heb ik mij al een beetje verdiept en ik heb dus een vraagje. Mijn setup die ik watergekoeld wil maken is:

I5 3570k (op dit moment gekoeld door een H100 met de rad boven in de case)
2x GTX580 in SLI

Dit alles in een Coolermaster Trooper case. Nu heb ik niet echt gigantich veel ruimte voor radiatoren in die kast, en ik wil ook eigenlijk alleen maar intern blijven.

Nu zat ik dus te denken aan het volgende:

  • Boven in de kast een dunne 240 rad , hij moet wel dun zijn anders zit mijn moederbord in de weg. Ik kan evt. wel een dikke pakken denk ik, maar dan kan ik alleen maar de fans nog boven op de kast doen, want dan is er geen ruimte meer voor onder de radiator omdat het moederbord in de weg zit.
  • En dan rechts onder in de kast ook een 240 rad (een dikkere is hier zeker wel mogelijk omdat ik hier veel ruimte heb)
Is dit genoeg om bovenstaand te koelen? De reden dat ik voor waterkoeling wil is omdat mijn bovenste GPU erg heet word (hij zuigt namelijk warmte aan van de onderste GPU), omdat het mij wel leuk lijkt om zoiets in te bouwen, en omdat het er leuk uitziet natuulijk :) (heb er ook een window inzitten)

Nu hoef ik geen heel erg koele temperaturen, ik ben al blij als mijn beide GPU's de 60 graden halen onder load.

Wat evt. misschien nog zal kunnen is nog een 120 rad plaatsen aan de achterkant van mijn case. Maar dit gaat intern niet meer lukken ben ik bang, omdat dan de bovenste 240 rad in de weg zit.

Ik zal morgen (of eigenlijk vandaag :p ) nog wel wat foto's maken van mijn setup, dan wordt het wat duidelijker :)