• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoeveel Liter Water gaat er in jouw Setup?

Baloo.be

Senior Member
Hoeveel Liter Water gaat er in jouw Setup..

Omdat er sommigen (waaronder ik) moeilijk kunnen inschatten hoeveel water ze nodig hebben voor bepaalde componenten, zou ik graag horen van jullie hoeveel liter jullie in jullie huidig systeem hebben zitten

Wat willen we?

1 foto van complete setup
lijstje van Waterkoelings onderdelen
Schatting van meters slangen (tot op 1m nauwkeurig)
dikte van de slangen.

Alex

Bezig met houten pc...
Ja jongens, die jongen wil graag weten hoeveel hij ongeveer nodig heeft. Als we alleen maar kasten gaan noemen, daar kan hij niet veel mee.

Waar je vooral mee rekening moet houden is het reservoir. Daar gaat een groot deel van je water inzitten. Ik zal even een paar standaardmaten opnoemen en hun inhoud uitgaande van de standaard doorsnee van 50mm:

100mm: 0,2L
150mm: 0,3L
250mm: 0,5L
400mm: 0,8L

Ook de inhoud van je slangen is redelijk makkelijk te berekenen.

Per meter slang (13mm ID) heb je ongeveer 0,13L nodig. We bevelen meestal 3 meter aan, waarvan uiteindelijk meestal 2 à 2,5 gebruikt wordt (voor een gemiddelde loop). Dus dan zit je in je slangen aan 0,26L-0,33L. CPU blokken kunnen niet zoveel water bevatten, maar ik zou gokken dat de GPU blokken elk 0,1L per blok kunnen bevatten (kan ook iets meer zijn).

Ik hoop dat je daarmee een redelijke schatting kan krijgen van de hoeveelheid water die je nodig hebt ;).

Rez

Junior Member
net geen 5 liter hier.... :X

Reserator 1.2 , 5870, 9800GT , heatkiller3.0, HDD-koeler (2x 5'5) en een meter of 5 slang.

Binnenkort uitgebreid, zal wsl om en nabij de 10 liter gaan zitten

coolfris

Moderator
Forumleiding
Ik had tijdens m'n "van lucht naar water" activiteiten voor de grap een klein testje tussendoor gedaan om te kijken hoeveel water er in een slang gaat. Niet echt wetenschappelijk uiteraard met dat melkkannetje als meet instrument, :schaam: maar meer ter indicatie.

V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) zei:

Met een beetje rekenmachine kan je natuurlijk ook de inhoud van een meter slang en de inhoud van een reservoir gaan berekenen. Alleen de radiator is niet exact van te voren uit te rekenen.

Het lijstje van Alex is denk ik al bijna /draadje :p maar gemiddeld heb je aan een liter bijna altijd genoeg om als koelvloeistof te gebruiken. Voor schoonmaak kan je er altijd nog een liter gedemineraliseerd uit te kast van je moeders strijkijzer weghalen. :)

The_Saviour#

Deus Ex Machina
Daar kunnen alle paars/groen gevlekte luipaarden met roze tutu's in het zwembad achter mijn huis wel een jaar van leven.

Tja het is al laat :p

Onderwerp starter Vergelijkbare onderwerpen Forum Replies Datum
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
C [CLOSED]Hoeveel waard? Gesloten 0
C Hoeveel waard? Electronica 1
stefan787 hoeveel radiators?? Waterkoeling 4
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
B Hoeveel radiator oppervlakte nodig voor mijn setup? Waterkoeling 10
V Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
H hoeveel fans op een lamptron fc5 4x30w Overige Koeling 4
Wouter [CLOSED] Hoeveel is een GTX 285 nog waard? Gesloten 7
K Advies gevraagd: Welke Pomp en hoeveel Advies Waterkoeling Setup 5
P hoeveel en welke radiators Advies Waterkoeling Setup 3
MonsterEnergy Hoeveel videokaarten maximaal in sli/crossfire Hardware & Software 24
dopestuff Hoeveel stroom bij snoerdikte? Electronica 10
L Hoeveel UV ccfl's? Cases en Modding 14
Deleted_User_Z het hoeveel flow heb jij topic ? Waterkoeling 1
Vannos hoeveel gigabyte heb jij aan muziek/films ? Algemene Discussies 86
S Hoeveel radiatoroppervlakte voor mijn setup? Waterkoeling 13
MonsterEnergy Case spuiten hoeveel grid? Cases en Modding 21
Wizzard22 Koolance Reservoir/Pump RP-1000BK: Hoeveel fans kan er aangesloten worden? Waterkoeling 2
Vannos Hoeveel facturen heb jij en hoeveel ben je kwijt geweest Algemene Discussies 41
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
F Nieuw in Waterkoeling Hoeveel/welke coolant heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 8
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 11
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 7
V Water Block for Aorus 2070 Super? Waterkoeling 12
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
D additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
R Demineralized water for coolant Waterkoeling 1
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
Freddy Bitspower Water Cooling Kit Merge Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S terug trekkend water?? Waterkoeling 11
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
S Water koelvloeistof aanvullen Handleidingen en Installatie Tips 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
N Bitspower 300 mm Water Tank HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bas9466 Thermaltake Pacific M3 Motherboard Water Block voor msi z170a gaming 5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Oplossing voor Algen en Microben in water? Waterkoeling 1
A Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen? Waterkoeling 67

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan