• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :)

maar vermoedelijk stilaan dan toch beter te cashen (mijn idee alleszins toch deel winst "afromen").

Hoe absurd hoog kan wisselkoers gaan alvorens dat men tot inkeer komt (besef dat men eigenlijk "dure lucht" hebben)
bijkomend is 10.000 (€ of $) en grotere meervouden hiervan (50K, 100K, 250K,... )een symbolische drempel die velen zullen ervaren als bijna onrealistisch.

In verhouding met grondstoffen zoals koper, metaal, goud, zilver en diamand is een waarde van 10.000 peanuts, maar op half jaar 10x waarde halen is bijna enkel met gebakken lucht dat een luchtbel vormt...

en enige fysische eigenschappen die men leert tijdens het als kind spelen is dat een luchtbel na tijdje terug zakt of explodeert door het max rekbaarheid te bereiken...

(en alvast mijn excuses aan medegebruikers van het forum om vermoedelijk weer overdreven "gecompliceerd" te reageren.
een goede/slechte eigenschap die naar boven komt op iets psychisch slechtere dagen :120:)
 
En toch is het lang niet slecht om ff wat geld te investeren en na een periode ff te cashen (mits de prijs stijgt).....al is het maar een paar 100 euro zoals een kennis onlangs deed. Van speculatie kunnen blijkbaar heel wat mensen rijk worden. Dat is op de effectenbeurs in wezen niet veel anders.
 
Inderdaad, ik geloof ook dat BTC nog veel hoger gaat, want het is meer dan alleen gebakken lucht, de technologie erachter is heel interessant.
Wel grappig dat ik dit schrijf, want vorige week heb ik toch uit paniek mijn beetje BTC verkocht op een koers van 8200 euro :sarc:
Ik wacht nu op een dipje, zodat ik er een beetje kan terugkopen op 8200 euro of lager, maar ik vrees een beetje dat dat niet meer gaat lukken :sarc:
 
Ja daar zit ik nu ook op te wachten....er was de 30e een dip geloof ik waar de coin onder de 10k ging en er volop werd verkocht....
Dus ff wachten op de volgende drop en dat gebeurd meestal na een vrij grote piek.
 
En toch is het lang niet slecht om ff wat geld te investeren en na een periode ff te cashen (mits de prijs stijgt).....al is het maar een paar 100 euro zoals een kennis onlangs deed. Van speculatie kunnen blijkbaar heel wat mensen rijk worden. Dat is op de effectenbeurs in wezen niet veel anders.

grotendeels is het hele bitcoin-gebeuren (en andere cryptomunten) tot op heden ook vooral effectenbeurs. je kan er bij veel handelsgebeuren nog niets mee, mede net door de koersschommelingen.
Hoe meer handel kan gebeuren hiermee hoe standvaster ook de waarde en de vraag omtrent (er zit immers meer achter)

Als je economie bekijkt is er ook veel extra vraag naar, zeker nu de bitcoin in het nieuws komt dankzij de plotse sterke stijging.
Deze vraag tov aanbod zie je ook bij aandelen van bvb Nvidea, Tesla, Microsoft, Apple,... omwille van hun technologie (als die een vernieuwing (gaan) aankondigen).
Maar ook die blijven niet stijgen.
je kan dus opteren voor verkopen en opnieuw aankopen tijdens een crash (afromen van de top, en met huidige winst extra mogelijkheden bekijken)
of (zoals Alan8K meld) laten staan, en op langer termijn wachten op hogere waarde, maar dan zit je geld ook vast bij dit ene totdat de gewenste waarde gehaald is.


Ik hoop ook, voor zij die er geld in hebben zitten, dat het nog fel stijgt. Maar je merkt wel dat de stijging regelmatig stagneert mede omdat mensen beginnen vrezen voor weer een crash (voorbije jaar al enkele keren enorme duik genomen) waarbij veel mensen ook snel dumpen uit vrees voor grotere verliezen.

Ik kan verkeerd zijn en waarde kan nog verdubbelen (nu al x10 op jaar tijd!), maar vrees dat er nog een serieuze crash aankomt (en dan kunnen mensen die wat geldreserve hebben, en/of spijt hebben van hun verkopen (zoals Freddy) terug inkopen.

Nu is het uiteindelijk nog altijd een irreëel iets, en dat maakt het des te gevaarlijker.

(denk ook aan de bankencrisis die ontstond toen bleek dat vele waarborgen die er waren achter leningen bleken niet te bestaan of amper de waarde hadden die gedacht werd. net als rest van Europa dragen Nederland en België nog steeds gevolgen doordat het IMF niet werd afgestraft maar "de kleine man".
niet besproken maar Belgische overheid, en bijgevolg het volk van België is met 51.4% "trotse hoofdaandeelhouder" van Dexia (waarbij Belfius uit de minder aangetaste overschot ontstond).
het "verloren" dexia is wel opgedoekt, maar de kosten zijn er nog steeds, ook al worden ze doodgezwegen.schulden van 1000 Miljard (en vermoedelijk meer) maakt dat België strikt gezien failliet is (zelfs erger dan Griekenland).
Echter omwille van ligging tussen "sterkere landen" als Duitsland en Frankrijk word het meer getolereerd om eigen kosten lager te houden. Net zoals altijd al gebeurde gezien bij vorming van de EG ook al niet door de eisen werd voldaan (door pak landen die toch mochten toetreden bij gedacht van "vele kleintjes maken 1 groot")

Veel van de huidige problemen zijn nog steeds dezelfde als toen de voorlopers van de EU (EEG en eerder de EGKS) opgericht werden, maar dan gebundeld met de EUR, een munt met een vaste waarbij de waarde echter zo verschillend is per land dat je even goed kon betalen met likstokken en suikerklontjes.

Waar arbeid bvb in 1 land €10/u kost is dit bedrag immers in een ander gelijkgesteld Europees land genoeg voor een dagloon en elk consumptie-artikel blijft overal een andere waarde hebben ondanks dat de munteenheid overal hetzelfde is.
(waardoor we nu ook zo veel volksverschuivingen enz zien doordat bepaalde landen hun bevolking opmerken dat hun tijd en arbeid elders veel meer waard is)
 
Wat we niet moeten vergeten bij deze ''gebakken lucht'' is dat 1 van de sterkste economien ter wereld hem ondersteund..... De zwarte markt.

Of we nou willen of niet, zeker in het begin waren het vooral de duistere types die hier heel veel centjes in hebben gestopt.
Dat zijn niet de mensen die hun geld graag zien verdampen.... En dus zullen die er heel veel aan doen om hem in de lucht te houden.
 
Ondertussen zijn er denk ik evenveel of zelfs meer "legit" gebruikers/investeerders dan van die duistere types :)

Vandaag een spannende dag, BTC al behoorlijk gedaald, gaat het verder dalen of schiet het straks weer omhoog?

[h=1]Komst futurehandel drukt prijs Bitcoin[/h]<figure style="box-sizing: inherit; margin: 0px 20px 10px 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 17.9999px; line-height: inherit; font-family: "open sans", helvetica, sans-serif; vertical-align: baseline; width: 300px; height: 250px; float: left; background-position: center center; background-size: cover; color: rgb(0, 0, 0); background-image: url("https://www.emerce.nl/content/uploads/2017/12/Winklevoss-570x350.jpg");"></figure>[FONT=&quot]De Bitcoin heeft de afgelopen uren flink moeten inleveren en staat nu op 13.400 dollar. Aanleiding voor de nervositeit is de introductie vandaag van de futurehandel in bitcoins op CBOE (Chicago Board Options Exchange).[/FONT]
[FONT=&quot]Wat die handel precies zal gaan doen met de prijs van de Bitcoin is nog onduidelijk. Met futures kan worden gegokt op prijsstijgingen of -dalingen van de Bitcoin. Beleggers hoeven de munt dan zelf niet te bezitten. Een future is eigenlijk gewoon een gestandaardiseerd termijncontract tussen twee partijen.[/FONT]
[FONT=&quot]In aanloop naar de termijncontractenhandel hebben de eerste hedgefondsen al aangegeven te gaan gokken op een koersdaling. De futurehandel zou kunnen helpen om de koers van bitcoin een meer realistische waarde te geven.[/FONT]
[FONT=&quot]CBOE is geen grote beurs, maar een platform van bitcoinmiljardairs Winklevoss, bekend van hun ruzie met Mark Zuckerberg over de vraag wie Facebook bedacht heeft. De broers hebben een aantal jaren terug voor 11 miljoen dollar aan bitcoins gekocht, waarvan de waarde fors is gestegen.[/FONT]
[FONT=&quot]Behalve CBOE zal binnen een week ook CME met een futurehandel in bitcoins komen. In Nederland hebben klanten van DeGiro dan toegang tot deze markt. Rivaal BinckBank kijkt de kat nog uit de boom. Ook NASDAQ overweegt voor 2018 de handel in bitcointermijncontracten.[/FONT]
[FONT=&quot]De Nederlandse toezichthouder verbiedt de verkoop van futures op de Bitcoin niet, in tegenstelling tot de Belgische financieeltoezichthouder FSMA. Wel wordt gewaarschuwd dat de handel in zogenoemde CFD’s zeer riskant is. En duur, omdat banken en brokers hoge marges hanteren.[/FONT]
[FONT=&quot]Zowel CBOE als CME fungeren zonder toezicht. Ze hebben de bitcoinfutures zelf gecertificeerd.[/FONT]
 
Litebit (en ook andere exchanges) hebben momenteel te maken met enorme drukte, Crypto begint nu een beetje mainstream te worden en zij krijgen dus super veel nieuwe klanten erbij elke dag met allemaal noob problemen :p
Je zal een ticket moeten aanmaken en dan heel veel geduld moeten hebben...

Die meneer (Teeka Tiwari) heeft dus XRP (Ripple) aangeraden als de volgende goede investering.
Tot nu toe gebeurt er nog weinig met XRP, misschien na de BTC fork, ga na de fork een beetje BTC omruilen voor XRP :)

En (ZEN) ZenCash had ie ook aangeraden, vooral deze heeft na zijn bericht een flink sprong gemaakt van $9 naar 24$ ofzo :S
Kende ZEN hiervoor helemaal niet en heb er helaas niks van :(

Woohooo Ripple (XRP) eindelijk flink gestegen, nu hopen dat zijn voorspelling aan blijft houden en XRP door blijft stijgen :)
 
Kijken of ik vandaag m'n Litebit BTC's over kan schrijven naar Biance.
Heb sinds een week BTC's, is maar met 30 dollar in waarde gestegen en sinds de opties die men zondag kan doen lijkt het erop dat de BTC blijft hangen nu en af vlakt.

De winst die ik nu heb ga ik op Biance proberen te steken in andere coins. Litebit is wel een dure klant met hun fees.
 
So, alles is zowat gehalveerd! Ik heb net wel een beetje BTC kunnen kopen op 10k.
Niet al teveel, want ik vrees dat het nog naar 8k gaat, dan koop ik weer een beetje bij :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
Freddy Het grote Motor topic :) Algemene Discussies 765
J Het grote anti SPAM topic Algemene Discussies 41
M TP10: Het grote "Plekken spel" Lan Party 0
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op The Party 10" topic Lan Party 151
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 10" topic Lan Party 470
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
V Het grote Aqua-Computer Aquaero 5 en 6 Topic Waterkoeling 84
The_Saviour# Het Grote Wat-is-je-favoriete-kaas Topic! Algemene Discussies 18
W Het grote highflow GALAXY S, GALAXY SII en GALAXY TAB topic Gadgets 41
vincent Het grote Justin Bieber topic Algemene Discussies 41
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 9" topic Lan Party 547
D "Het grote: Wat weegt jou PC topic" Algemene Discussies 29
Colossus Het grote DICE & LN2 Topic Overige Koeling 27
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 8" Topic Lan Party 898
maomanna Het grote huisdierentopic Algemene Discussies 14
S Het Grote Kleine vragen topic Hardware & Software 8
Freddy Het grote recepten topic! Algemene Discussies 15
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan