• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Het grote Apple iPhone 5 Topic

Freddy

Administrator
Forumleiding
Apple heeft 12 september zoals verwacht de iPhone 5 geïntroduceerd. Dit gebeurde tijdens het Apple iPhone Event in het Yerba Buena Center. Het toestel is in Nederland beschikbaar vanaf 28 september.
iPhone 5

De iPhone 5 bevat opvallend veel eigenschappen die we in de geruchten voorbij hebben zien komen.
De belangrijkste nieuwe eigenschappen van de iPhone 5 zijn:
iPhone-5-in-hand.jpg

Wanneer komt de iPhone 5

Goed nieuws. Ondanks eerdere berichten over een release in oktober is de iPhone al vanaf eind september te koop.
Vanaf 28 september ligt de iPhone in de schappen in de Benelux. Onder andere de VS, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk krijgen de iPhone 5 een week eerder al, op 21 september.
Hoe lang moet je nog wachten?
14Days20Hours37Minutes59Seconds
Varianten en prijzen

De iPhone 5 is zowel in wit en zwart in drie varianten te koop: 16GB, 32GB en 64GB. De prijzen voor een los toestel zijn hetzelfde gebleven als de iPhone 4S. De prijzen in de VS zijn als volgt (naast de kosten voor een abonnement):
  • 16GB iPhone 5 voor $199
  • 32GB iPhone 5 voor $299
  • 64GB iPhone 5 voor $399
De Nederlandse prijzen zijn nog niet officieel bekend gemaakt maar we verwachten dat deze (voor een los toestel) als volgt zijn.
  • 16GB iPhone 5 voor €599
  • 32GB iPhone 5 voor €699
  • 64GB iPhone 5 voor €799
Zodra de prijzen officieel bekend worden gemaakt publiceren wij deze uiteraard op onze website.
Lange-iPhone-5.jpg
Nieuw design van glas en aluminium


De iPhone 5 is volledig gemaakt van glas en aluminium. Het aluminium zou volgens eerdere geruchten gebruikt moeten worden om de dunnere iPhone niet te veel te verzwakken.
Voor het eerst is de iPhone ook voorzien van een 2-kleurig design. De kleurverschillen zijn met name te zien aan de achterkant van het toestel.
De iPhone wordt geleverd in een zwart/antraciete en een wit/zilvere variant.
Langer 4″ display

Het display is zoals verwacht langer geworden. De resolutie komt met het 4-inch scherm neer op 1136×640 pixels.
Het scherm is dus langer geworden en niet breder. Dit heeft Apple bewust gedaan omdat een duim anders niet het volledige scherm kan bereiken en de iPhone minder lekker in de hand ligt.
Dankzij het grotere scherm is er ook ruimte vrijgekomen voor een extra rij app icons. Verder past er simpelweg meer informatie op je scherm bij het lezen van mails of het bezoeken van websites.
Retina display

Het display is, zoals we ondertussen mogen verwachten van Apple, weer ultra-scherp.
Het grotere Retina display beschikt over 326 pixels per inch. De pixeldichtheid is hiermee zo groot, dat de pixels met het blote oog niet meer los te zien zijn.
Dacht je dat de 4S al een goed display had? Apple belooft dat het nieuwe scherm 18% meer pixels krijgt. Daarnaast zullen de kleuren nóg mooier zijn, aangezien de kleurverzadiging met 44% verbeterd is.
18% dunner dan de iPhone 4S

De iPhone wordt de dunste iPhone die ooit gemaakt is. Het nieuwe toestel wordt slechts 7,6 mm dik en is daarmee 18% dunner dan de iPhone 4S.
De iPhone kan dunner gemaakt worden dankzij de in-cell technologie. Deze zorgt ervoor dat het lcd scherm iets minder dik is dan voorheen.
20% lichter dan de iPhone 4S

De iPhone 5 weegt nog maar 112 gram en is hiermee 20% lichter dan zijn voorganger. En ja, de iPhone 5 is daarmee ook de lichtste iPhone ooit.
Verbeterde batterij

De batterij is altijd een van de meest besproken onderdelen van de iPhone geweest. De batterij van de iPhone 5 is slechts iets verbeterd. Apple heeft dus gekozen om de vrijgekomen ruimte te benutten voor een dunnere iPhone in plaats van een grotere batterij.
De iPhone 5 batterij specificaties op een rij:
  • Gesprekstijd: 8 uur over 3G
  • Standby tijd: 225 uur
  • Internet gebruik: 8 uur via 3G, 10 uur via Wi-Fi
  • Video afspelen: tot 10 uur
  • Audio afspelen: tot 40 uur
Verbeterde camera met panorama functie

Zowel de hardware als de software van de camera is door Apple onder handen genomen.
Evenals de iPhone 4S beschikt de iPhone 5 over een 8 megapixels camera. De camera kan foto’s maken van 3264×248 pixels en beschikt over een laag van saffierkristal, wat moet zorgen voor krasbestendigheid van de lens.
Een interessante software update is het aanbieden van panorama foto’s. Deze functie was al langer beschikbaar via applicaties van derden. Maar Apple heeft de functie nu zelf verwerkt in de camera app, waardoor je panorama foto’s kunt maken van wel 28 megapixels groot.

Verder kan de nieuwe camera:
  • Betere foto’s maken in het donker
  • Sneller foto’s achter elkaar maken dankzij de nieuwe A6 processor
  • Beter omgaan met bewegingen dankzij de stabilizer
  • Foto’s maken tijdens video opnames
  • Gezichten herkennen
Snellere (A6) processor

De A5 processor wordt vervangen door de snellere A6 versie. De A6 processor is tot 2x zo snel als de A5 variant. Applicaties starten sneller op, mail bijlagen worden direct geladen en websites worden sneller geopend.
Daarnaast worden graphics sneller geladen, wat met name interessant is voor iOS games.
De betere processor heeft volgens Apple geen invloed op de prestaties van de batterij. De processor is namelijk extreem zuinig gebouwd en verbruikt zelfs minder capaciteit dan de A5 processor.
Verbeterde audio

De audio van de iPhone is ook sterk verbeterd. De nieuwe iPhone 5 is voorzien van 3 verschillende microfoons: aan de voorkant, onderkant en achterkant. De speaker is 20% kleiner
Apple heeft met name de geluidskwaliteit van telefoongesprekken verbeterd door middel van onder andere noise-cancelling technologie.


Kleinere dock-connector

De dock-connector in de iPhone 5 wordt zoals verwacht een stuk kleiner. De nieuwe connector is een 8-pins connector. De oude versie was voorzien van 30 pinnetjes. Een handige eigenschap: de connector is ‘reversible’, zodat je hem nooit verkeerd om in je iPhone kunt pluggen.
De nieuwe connector is door Apple omgedoopt tot: Lightning.
Mocht je oude accessoires hebben die je wilt blijven gebruiken dan heeft Apple de oplossing voor je. Door middel van de Lightning-naar-30-pens-adapter, welke vanaf vandaag te koop is in de Apple Store kun je oude connectors blijven gebruiken.
Vernieuwde Earphones

Naast de nieuwe adapter en kabels worden ook de welbekende witte Earphones vervangen. Afgelopen week lekte een video en afbeeldingen hiervan al uit.
De nieuwe hoofdtelefoon wordt door Apple ‘Earpods’ genoemd. De Earpods zijn gemaakt van een unibody design en Apple heeft 3 jaar over de ontwikkeling van de nieuwe hoofdtelefoons gedaan. De nieuw gebruikte technieken moeten zorgen voor een sterk verbeterde geluidskwaliteit en pasvorm.
EarPods.jpg

Bekijk de video van de iPhone 5 keynote (directe iOS link)


Bron:
Apple heeft iPhone 5 gepresenteerd - iPhone 5
 
Jammer dat het niet meer is wat het geweest is...
-Design is niet anders dan dat van 4(S) dus opscheppen gaat al helemaal niet meer want weinig mensen zien het verschil.
-Rare schermverhouding, had breder moeten zijn.
-Geen HD scherm

Voor de rest zal het wel een goed product zijn zoals gewoonlijk. Maar om te zeggen dat je hiervoor van een 4S zou moeten upgraden?
Daarnaast zijn er voor het geld toch betere alternatieven.
 
Dat zeiden meeste mensen ook over de 4S, waaronder ik zelf hehe (ben daarom ook niet overgestapt).
En toch is de 4S het best verkocht haha :D

De stap van 4 naar 5 is wel aanzienlijk groot qua specs, ik kan niet wachten!
 
geinig hoe ze opeens overgaan in procenten als de verschillen te klein worden om te merken.. 18% dunner betekend in normale mensentaal 1.7mm (van 9.3 naar 7.6), en 20% gewicht is een hele 28 gram...

Ik had persoonlijk er veel meer van verwacht, ze beginnen een beetje achter de feiten aan te lopen nu; producenten als samsung beginnen voor te lopen op apple qua bang-for-your-buck..
 
600$ voor het goedkoopste model vinden jullie goedkoop :s en voor gewoon 16GB meer 100$ meer?
Vind de prijzen nog steeds belachelijk voor wat je er maar aan hebt. Bovendien vind ik de verschillen inderdaad verwaarloosbaar, maar zorgen ze wel dat alles van accessoires nog eens vernieuwd hoeft te worden. Ik denk dat dit wel eens het keerpunt in negatieve zin zou kunnen zijn.
 
Jammer dat het niet meer is wat het geweest is...
-Design is niet anders dan dat van 4(S) dus opscheppen gaat al helemaal niet meer want weinig mensen zien het verschil.
-Rare schermverhouding, had breder moeten zijn.
-Geen HD scherm

Voor de rest zal het wel een goed product zijn zoals gewoonlijk. Maar om te zeggen dat je hiervoor van een 4S zou moeten upgraden?
Daarnaast zijn er voor het geld toch betere alternatieven.

Design is niet heel erg veel anders, maar om het nou te verwarren met een 4S? Het ziet er toch wel degelijk anders uit, ook al is het design close.

Schermverhouding is 21:9, perfect voor films enzo, niks raars aan. In de bioscoop hebben ze dat en in je woonkamer zou je dat ook kunnen hebben als je het kunt betalen.

De Retina discplays zijn volgens mij nog steeds een van de schermen met de hoogste ppi, ook al is het geen HD. Tevens zal je wss weinig merken van HD op zo'n klein sherm en kost het meer ruimte en battery, wat weer nadelig zou zijn.

Ik ga m in iedergeval wel halen als die verkrijgbaar is. Gebruik nu een iPhone 4, Samsung Galaxy S3 na 2 weken weer verkocht.
 
_

ff bij voorbaat:

Laten we aub geen apple vs samsung/andere merken topic van maken en flamewars beginnen.
Mensen zullen altijd verschillen qua voorkeuren en smaken.

Gewoon gezellig en informatief kletsen over de iPhone 5 ;)
 
ik wil je wel eens de verschillen in design opnoemen tussen de 5 en de 4S...
Het is jammer dat men de breedte heeft behouden, daarom vindt ik het zo vreemd er uit zien. Het is gewoon te lang ten opzichte van de breedte.

De schermverhouding is 16:9 maar geraakt niet aan de HD resolutie waar de concurrentie dat wel kan met een gelijkaardige ppi...

Begrijp me niet verkeerd. Het is geen slecht toestel, verre van, maar enige kritiek is toch op z'n plaats...
 
Ik ben nog HEEEL erg in twijfel of dat ik mijn iPhone 4 ga vervangen voor de 5. Mijn abonnement is al twee maanden geleden afgelopen en heb niets nieuws aangeschaft omdat ik op e 5 wachten wilde. Echter..nu de 5 uit is, vind ik de verschillen misschien te minimaal om over te stappen. Mijn 4 doet het nog perfect en met een sim only abonnement ben ik per maand 40 euro goedkoper uit en ik hoef niets voor het toestel te betalen..
Keuzes keuzes..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
Freddy Het grote Motor topic :) Algemene Discussies 765
J Het grote anti SPAM topic Algemene Discussies 41
M TP10: Het grote "Plekken spel" Lan Party 0
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op The Party 10" topic Lan Party 151
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 10" topic Lan Party 470
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
V Het grote Aqua-Computer Aquaero 5 en 6 Topic Waterkoeling 84
The_Saviour# Het Grote Wat-is-je-favoriete-kaas Topic! Algemene Discussies 18
W Het grote highflow GALAXY S, GALAXY SII en GALAXY TAB topic Gadgets 41
vincent Het grote Justin Bieber topic Algemene Discussies 41
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 9" topic Lan Party 547
D "Het grote: Wat weegt jou PC topic" Algemene Discussies 29
Colossus Het grote DICE & LN2 Topic Overige Koeling 27
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 8" Topic Lan Party 898
maomanna Het grote huisdierentopic Algemene Discussies 14
S Het Grote Kleine vragen topic Hardware & Software 8
Freddy Het grote recepten topic! Algemene Discussies 15
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan