• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Het grote Aqua-Computer Aquaero 5 en 6 Topic

vit001

New member
hallo,

ik ben van plan om een Aqua-Computer Aquaero 5 XT te kopen samen met de Scythe 120MM Gentle Typhoon 5400RPM

maar ik snap de controller niet zo goed om het intestellen enz

kunnen jullie mss een Nederlandse handleiding heven die ik kan downloaden


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Aqua-Computer Aquaero 5 PRO aansluiten

hallo Leden,

Ik snap een paar aansluitingen van mijn quaero 5 pro niet en heb al een paar handleidingen gelezen maar kom er echt niet meer uit waar ik alle kabels op aan moet sluiten.
Hopelijk willen jullie mij helpen met de volgende aansluiten.
dit zijn de aansluiten waar ik niet uitkom:

De flow meter die ik heb is van koolance: http://highflow.nl/aanslu...apter-board-ins-fm17.html
(Ik kan deze tog gewoon aansluiten op de flow van mijn Aquaero 5 PRO.)

verder snap ik niet waarvoor de waarvoor de aquabus is.

Dan volgt de tacho, LED, IR-LED en de RGB-LED.


Ik heb geen flauw idee hoe en waar ik het moet aansluiten omdat ik zelf nu voor het eerst mijn watercooling systeem aan het bouwen ben en ik niet had verwacht dat deze controller zo moeilijk was.

Voor de rest wil ik jullie hartstikke bedanken voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Tom Ketelaar
 
Hoi misschien even kijken onder de topic handleidingen daar staat de Aquero XT als je op de link klikt krijg je een plaatje te zien met bovenin de aansluiting van de flow meterkabel. :030:

bij de video op You tube van singularity computers buildlog Singularity Beast II heeft men gebruik gemaakt van de Aquero 5 Pro hierop zijn 16 fans aangesloten. zo te zien op de foto een aansluiting op de pwm en een temp. label en een 4 pin molex. men gaat nog een video maken hoe alles aangesloten is. dus kijk van tijd tot tijd via You tube op singularity computers. ik heb zelf de vraag al gesteld via facebook maar heb nog geen antwoord.


ScreenShot002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aquero 5 pro extra software

Vond weer een aardig filmpje om het beeld te completeren wat betreft de mogelijkheden van de Aquero 5 pro + de powerajuster voor de pompen.



veel kijkplezier

Open hardwaresoftware zorgt ervoor dat meetgegevens van de bios geintegreerd kan worden in de Aquasuite van de Aquero 5 pro. Ik heb de site waarvandan het gedownload kan worden toegevoegd.


http://openhardwaremonitor.org/downloads/
 
ja klopt allen had hij problemen met het instellen via het display. je kunt alles instellen via de te downloaden software zodat je het display niet hoeft te gebruiken. iets waar ik nog niet uit ben is het uitschakelen van het display als de pc uitstaat "het display blijft licht branden"


als je naar de you tube site van Singularity computers gaat dan zie je dat daar de Aquero 5 pro ook gebruikt wordt "hij heeft toegezegd dat hij er nog een filmpje aan over gaat maken.
 
Klopt. Je kan ch4 ook als PWM aansluiting gebruiken. De andere 2 zwarte PWM channels zijn niet bruikbaar voor PWM-fans of pumps. Dit zijn 1A 12V-uitgangen met maar 15kHz. Je hebt ongeveer 25kHz (21-28kHZ) nodig om een fan aan te sturen.
Volgens mij kan je er alleen maar LED's op laten werken.
 
Verhaal van Blaser klopt als een bus, in de meeste buildlogs waarbij men gebruik maakt van de Aquero wordt de toeren geregeld d.m.v. het knijpen van de voltage's waardoor er meer hitte vrijkomt en men de Aquero van een koelblok voorziet of er zoals de door mij geplaatste afbeeldingen er een extra geheugen fan bij plaatst. Volgens mij gebruik je als tussenstap voor je fans en pompen de poweradjuster en gebruik je de aquero als regelunit (via het Aquasuite 2012 programma).
 
Dank voor de reacties heren.

De andere 2 zwarte PWM channels zijn niet bruikbaar voor PWM-fans of pumps. Dit zijn 1A 12V-uitgangen met maar 15kHz. Je hebt ongeveer 25kHz (21-28kHZ) nodig om een fan aan te sturen.

Ging om een MCP35X die krijgt zn 12V direct van PSU, en heeft een aparte fan header voor PWM. Ik dacht dat ik misschien die extra PWM channels kon gebruiken. Jammer dan :)
 
super buildlog "met een Aquero en power adjusters"

Hoi mede flowers,

Ik ben weer wat tegen gekomen van de fancontroller de Aquero 5 Pro en de bijbehorende power adjusters (PA2).
En wil dit met jullie delen.

[Build Log] - The Big Budget Boomer Box (aka, the "BBBB")

Ik heb de ervaring dat het vaak zoeken is naar buildlogs met de informatie. Soms kom ik op Highflow een enkele buildlog tegen alleen is de documentatie niet kompleet. Hebben jullie meer ervaring dan gaarne even reageren.

zelf lijkt de Aquero me super maar stoor ik me aan het display dat blijft branden na het uitschakelen van m'n pc. je kunt de verlichting bij het uitzetten op 0 zetten maar stroomloos wordt hij niet. aangezien ik het inregelen via het bijgeleverde programma Aquasuite 2012 wil doen zit ik er over te denken om het display los te koppelen en alleen de print te gebuiken (net zoals de XT versie).
 
hallo mensen,

ik ziet hier met een vraagje en ik vind hem niet direct op google en wil echt 100 procent zeker zijn voor aleer ik eraan begin.

ik ben momenteel in het bezit van een Koolance Pump PMP-450S. nu ben ik van plan om een aquaero 5 pro aan te kopen. maar is het met de aqauero mogelijk om mijn pomp te sturen. of moet ik daarvoor nog extra onderdelen bestellen? en waar sluit ik deze dan best aan?

bedankt
Celehahn :)
 
hallo mensen,

ik ziet hier met een vraagje en ik vind hem niet direct op google en wil echt 100 procent zeker zijn voor aleer ik eraan begin.

ik ben momenteel in het bezit van een Koolance Pump PMP-450S. nu ben ik van plan om een aquaero 5 pro aan te kopen. maar is het met de aqauero mogelijk om mijn pomp te sturen. of moet ik daarvoor nog extra onderdelen bestellen? en waar sluit ik deze dan best aan?

bedankt
Celehahn :)

Ik ben nog geen buildlog tegengekomen waar de mensen hub pomp\en direct op de Aquero 5 pro hebben aabgesloten dit vanwege de aanloopspanning. Wat men vaak doet is de pomp aansluiten op een poweradjuster ultra en deze doorlinken naar de Aquero 5 pro middels een aquabuskabel.

naast de Aquero heb je dus nodig:

1 x poweradjuster per pomp
1 x auabuskabel (zit al in de doos bij de poweradjuster)
1 x frontplate voor montage van de poweradjuster in een drivebay (of je monteerd deze m.b.v. afstandbusjes van je moederbord ergens in je systeemkast)

als je de Aquero topic hebt doorgelezen dan vind je het antwoord vanzelf.

gr. Henry :039:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
Freddy Het grote Motor topic :) Algemene Discussies 765
J Het grote anti SPAM topic Algemene Discussies 41
M TP10: Het grote "Plekken spel" Lan Party 0
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op The Party 10" topic Lan Party 151
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 10" topic Lan Party 470
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
The_Saviour# Het Grote Wat-is-je-favoriete-kaas Topic! Algemene Discussies 18
W Het grote highflow GALAXY S, GALAXY SII en GALAXY TAB topic Gadgets 41
vincent Het grote Justin Bieber topic Algemene Discussies 41
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 9" topic Lan Party 547
D "Het grote: Wat weegt jou PC topic" Algemene Discussies 29
Colossus Het grote DICE & LN2 Topic Overige Koeling 27
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 8" Topic Lan Party 898
maomanna Het grote huisdierentopic Algemene Discussies 14
S Het Grote Kleine vragen topic Hardware & Software 8
Freddy Het grote recepten topic! Algemene Discussies 15
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan