• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p

Flenkie

New member
Hallo HighFlow leden!

Ik ben dus bezig om van mijn Corsair A70 koeling en standaard Gpu koelers over te gaan op water koeling. Het gaat meer om de pomp en reservoir dan om de water blocks.

Onze pa is gereedschapsmaker geweest en maakt koelingblocks voor spuitgiet machines die een water loop van 500 liter per minuut nodig hebben of nog hoger. Dit is dus niet te vergelijken met een WC pompje :p En ik heb ook geen zin 10000 euro ofzo uit te geven aan zo'n pomp!

De waterblocks voor cpu en gpu worden dus home made gemaakt (komt ook een worklog van met foto's etc)

Mijn vraag als wc noob aan jullie is dus welke maat slangen ik moet nemen en welke pomp ik nodig heb, Als radiator heb ik ingedachten om 1x(of2) 240 rad te nemen die ik 1x op de bovenkant van mijn haf922 plaats en 1 aan de zijkant.


Mijn opstelling:
Asus P8P67
I5 2500K
Corsair 8GB 1600 4kit
8800GTX (binnenkort 6870 Black Edition van XFX [over half jaar nog 1 voor crossfire])


Het gaat dus om de koeling van 2 videokaarten en mijn cpu.
Ik hoop dat jullie mij tips en advies kunnen geven over welke spullen ik moet aanschaffen. Ik heb Voor de Radiator + Pomp etc zo'n 120 euro dat ik wil uit geven,
Ik weet dat dit niet echt veel is maar het gaat om een begin van een nieuwe hobby en zal zeker over een tijd meer een betere spullen aanschaffen maar wil het eerst even uitproberen!

Aslvast bedankt!
Frank
 
Hey Frank!

Eigenlijk had hij hier moeten staan maar geen probleem, dat wordt wel verplaatst :)
Dus toch maar een topic aangemaakt, top !

Misschien is het een idee om eerst alleen je cpu te gaan koelen, want €120 ga je denk ik niet redden qua fittingen, slang, koelvloeistof pomp en 2 radiatoren.
Je kan dan later altijd nog gaan uitbreiden
Qua pomp zou ik persoonlijk voor een laing D5 of een DDC gaan.
Deze zijn krachtig genoeg voor de loop die je wilt gaan maken. (Ook omdat je nog niet weet hoe restrictief je custom blocks zullen zijn.
Qua reservoir is echt wat je eigen smaak is, en waarvan jij denkt dat het het makkelijkst is.
Wil je een tube reservoir (Die je bijna overal kwijt kan) of gewoon een bay reservoir voor in 1 of 2 5.25" bay's

Anyway er zijn hier veel meer mensen die je mooie adviezen kunnen geven :)
 
Oke dankje voor je reactie!

Oke nou dan gaan we eerst de cpu doen :p
En die pomp Bijvoorbeeld die dcc kan die de loop aan van cpu + gpu
, dus alvast voorberijd voor later of is deze pomp alleen goed voor cpu.
Of ligt het eraan dat ik 2 radiatoren neem of 1? zoals ik al zeg ik weet niet veel van wc qua doorstroom of pompen enzo.

En mis een domme vraag maar heb je wel een resevoir nodig? Ik bedoel als je hem helemaal vult dan is het toch gesloten en kan het niet verdampen of dergelijke, wel dat ik er 1 neem. Maar gewoon een vraag.

Groetjesss
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C eerste wc set hulp gevraagd voor gtx 470 in sli opstelling Waterkoeling 9
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
TrickDeluxe Advies eerste custom loop onderdelen Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
O advies eerste wc setup Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan