• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

eerste watercooling

point7

New member
Hoi.

Ik zou graag een watercooling in mijn pc steken omdat ik dat mooi vind en het koelt beter natuurlijk, het is niet echt nodig om extreme te kunnen overclocken al overclock ik wel een beetje tga me meer om de looks.

Het zou op dit systeem moete komen.

Corsair 800d case ( past normaal een tripple rad in)
i7 920
gforce gtx 480
asus p6t mobo

Nu kan er iemand mij een degelijke setup samen stellen, in het buget ben je vrij in maar natuurlijk geen overbodige dure dingen.

Ik zou graag men gpu en cpu doen maar vooral de gpu die word nogal warm en maakt veel lawaai :021:

Ik wil wel een groen setup de kleur groen bedoel ik dan, ben dat blauw beu gezien.
En bv dit soort reservoir vind ik echt knap FrozenQ Liquid Fusion Green Reservoir
Ik wil niet liggen zagen en snijden in de kast dus het zou zo gemonteerd moete kunnen worden.
Dus als jullie zo vriendelijk willen zijn om hier iets tevoorschijn te toveren :)
dus ik heb alles nodig een, pomp ,gpu en cpu block , reservoir, slangen, water, rad , fans fittings en weet ik veel wat nog.

Dank u.
 
Volgens mij ben jij dezelfde als xdevil op HWI, dus ik post het voor de zekerheid nog maar eens hier, zeker omdat je hier wat extra dingen aangeeft die je graag hebt:

Kee, je hebt een i7 920 die je wilt koelen. Hoe ver heb je hem overklokt? Want daar moet je zeker mee rekening houden bij het koelen, omdat de hittedump zowat exponentieel toeneemt met de overklok.

In principe zou je aan een stevige 360 genoeg moeten hebben, echter moeten je fans dan niet te laag staan. Zelf zou ik het iets ruimer nemen en voor een 360+120 gaan, dan kunnen de fans wat lager, en kan je nog steeds een mooie overclock draaien. De 360 kan bovenin de kast, en als ik het goed zie past die 120 onderin zonder dat er aanpassingen nodig zijn (hooguit moet je de cover van de onderste harddrive bay eraf halen). Zelf heb ik gekozen voor de Swiftech MCR serie, omdat dat de beste bang for buck radiator is. Anderen zullen misschien voorstanders zijn van de XSPC RX serie, welke ook geweldig is, maar in mijn ogen de extra 30 euro voor een 360 rad niet waard zijn.

Als pomp zou ik gaan voor een MCP 355, die is krachtig genoeg om die loop aan te kunnen. Als je daarop nog een EK pomp top plaatst, dan is deze combinatie krachtig genoeg voor de 2 radiatoren + de blokken.

Qua ventilatoren zou ik gaan voor Scythe Gentle Typhoons. Dit zijn op het moment de beste fans die je kan krijgen voor je radiator. Ze zijn zeer stil maar verplaatsen toch redelijk veel lucht. Ik denk dat dit voor vrijwel elke waterkoelingsetup de beste fans zijn.

Als CPU blok zou ik kiezen voor de EK Supreme HF. Een zeer goed blok dat zich ook al vele malen bewezen heeft in verschillende tests. Een voordeel is ook dat deze een lage weerstand heeft, waardoor hij het goed doet in grote loops.

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - xdevil

Ik heb even een systeem samengesteld. Het GPU blok ontbreekt nog, maar dat komt omdat dat niet beschikbaar is bij HighFlow. Je kan contact opnemen met Freddy, of je kan hier een topic aanmaken met de vraag of hij het blok kan toevoegen. Uiteraard kan je ook bij een andere winkel als IT-Service gaan kijken, maar dat is je eigen keuze. Ook heb ik geen vloeistof toegevoegd, omdat je met gekleurde slangen een mooi gekleurd reservoir eigenlijk geen premixed coolant nodig hebt. Je kan gewoon gedistilleerd water gebruiken, wat je bij de appie of kruidvat kan kopen.

Ook is het handig even aan te geven wat voor extra's je er nog bij wilt: Misschien een drain- en/of fillport? Deze zijn niet nodig, maar maken het wel makkelijker wanneer je je loop moet legen of bijvullen.
 
ik ben idd xdevil ja , en alvast bedankt voor de reactie.

Ik overclockt mss de cpu maar een 15 a 25 % ofzo
tis mij echt meer te doen voor de looks, en hoeveel water gaat er zo in een setup ongeveer ?
En ligt het aan mij of is zo een triple rad met een single niet al te extreem ?
 
Je zou in principe aan 1 360 genoeg moeten hebben. 240 is het minimum voor je CPU, en 240 is ook minimum voor je GPU. Omdat ze vrijwel nooit gelijk actief zijn (games vereisen vooral GPU, programma's vooral CPU), kan je de meeste hitte wel verdelen. Dus als de GPU actief is, houd de radiator vooral je GPU koel, en hetzelfde geldt voor je CPU. Met een extra 120 erbij heb je gewoon wat meer speelruimte. Maar het is niet nodig denk ik.

Ik denk dat je aan 1 à 2 liter genoeg moet hebben zo'n systeem vol te krijgen.
 
ja ik ga het eerst proberen met 1 360 dan kan nog altijd uitbreiden als het nodig is.
dus die single er af en en fan er af dan ook 2 fittingen er af zeker ?
Maar wss zal ik bochtjes moete maken wat kan ik daar voor gebruiken en idd zoals je zei een drain en fil dop zou handig zijn.

edit : zo een pomp word dat op de voeding aangesloten , zitten bij zo een rad en pomp alle schroefjes en boutjes bij om dat te monteren ?
 
De Point of view heeft volgens mij gewoon de reference PCB design, dus alle GTX480 blokken in de webshop zal erop passen.
Je hebt nog twee extra fittingen erbij nodig, die in het blok gaan en zo dus het blok aansluit op de slangen ;)
 
Yes, vrijwel elk bedrijf gebruikt op het moment G1/4 fittingen (dit gaat over de diameter van de schroefdraad). Je moet alleen zorgen dat je ook dezelfde maat fitting heb voor je tubing. Als je dus dezelfde neemt als die je al eerder in je lijst had, moet je goed zitten ;).
 
zo heb dan toch maar wat water besteld bij jouw.

en wat is dan zo de beste volgorde van de loop , red-pomp-cpu-vga , rad en terug res ?
en dat silver killcoil ding of hoe het ook weer heet :) moet je gewoon in een stuk darm stoppen ?
 
als je die XSPC dual set neem maakt het niet uit hoe jeje loop maakt, ZOLANG je ALTIJD je res boven de pomp monteer, maar aangezien je pomp IN je res zit maakt het allemala niet uit, een bepaalde volgorde geeft geen meerwaarde aan je loop, die discussie hebben we al vaak gehad, en telkens tot een dezelfde conclusie gekomen, naar ongv 15 min heb je een vast temperatuurs punt gekregen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
W hulp eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 1
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
Stephan---pro Eerste watercooling set Advies Waterkoeling Setup 5
M Eerste set watercooling Waterkoeling 3
P afronding eerste watercooling project Waterkoeling 1
D Eerste watercooling setje - advies Advies Waterkoeling Setup 1
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
R Eerste watercooling set Advies Waterkoeling Setup 9
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan