• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling

Zo na een een tijd toch even voorstellen (ja was ff vergeten sowwy Freddy)

Dit wordt dus mijn eerste keer om watercooling te instaleren en ook eigenlijk me eerste bak die best wel goede setup heeft naar mijn mening.
Misschien ooit watercooling op dd Videokaart maar vind het zo eigenlijk best cool.
Ook denk ik mss ooit ander rad aan te schaffen en een 2 videokaart erin te proppen.

Ok nu naar de rest van de info.

Ik en mezelf:

1. Mijn Naam: Roel van den Berg
2. Nickname: Latreau / Sillyhead (dont ask long story)
3. Geboren op: 29 aug 1981
4. Woonplaats: Oude Wetering
5. Studie/Werk: IK studeer voor ICT Beheerder BBL (4 dagen werken 1 dag school
6.Mail: roel.v.d.berg@hccnet.nl


Jouw PC:
MOBO: Asus Rampage Extreme
CPU: Intel Core 2 Duo Q9550 (wil oc’en naar 4ghz)
MEM: G.SKILL DDR3 PC 12800 CL7 2GB/4GB kit
VGA: Gigabyte 4870X2
SOUND: X-fi module van mijn mobo
HDD1: Seagate barracuda 500gb 32mb
HDD2: Seagate barracuda 500gb 32mb
OPT1: Asus dvd writer (weet model ff niet)
OPT2: Asus dvd player (ook ff die naam opzoeken)
PSU: Antec Truepower 1200 watt (meegeleverd met de behuizing)
CASE: Antec P190
OS: Windows Vista Ultimate 64bit
MON: Samsung SyncMaster 930BF
KB: Logitech Media keyboard (lkkr simpel
MOUSE: Logitech MX1000 (3 jaar lang me trouwe dienaar)
MOUSEPAD: Steelpad S&S (Soms me corepad)
HS: Sony MDR-CD780
SPRS: Logitech Z-5500 (mijn trots voor power)
INET: Telfort internet 20mbit (alleen kan ik maar tot 15mbit


Koeling:
Waterkoeling, aangezien me eerste keer nog niet super goed maar here it comes.
Pomp: Liang DCC-pomp 12v Pro
Cpu cooler: Swiftech Apogee GTZ
NB cooler: Swiftech MCW-NBMAX
Radiator: Watercool 360 (wil graag een ander maarja nieuw huisje weinig geld)
Resevoir: Cape Coolplex Pro 25 external
Slangen: Feser Tube - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - BLACK
Fittingen: G1/4 Silver Shining 3/8 Fitting Real Hi-Flow
Overig: Swiftech MCB-120 Radbox
Yate Loon 120MM D12SL-12 Black 1350RPM

Dat was het wel dacht ik


En dan zoals Freddy zegt het laatste, maar niet minder belangrijk:

De FOTO’s

Ja daar moeten jullie ff op wachten tot ik in me nieuwe huis zit want zit nu over me oren in de rotzooi.

Dat was het ongeveer wel dacht ik zo

De groeten van Roel
 
mooie hardware dat je daar zitten hebt,


ps : veel later dan mij kan je je voorstelling post niet plaatsen, ik zit hier nu al geruime tijd op dit forum(4maand denk ik zo ) en gisteren mijn voorstelling gedaan :)
 
@Ward0
Ja haha dat is idd langer als ik doe maar goed kwam pas vandaag achter dat dit topic er is (verteld dus dat ik meestal in het wc topic me tijd besteed haha)


@Freddy
Ja het is me eerste huisje en damn ben ongeduldig erin te gaan.

Nieuwe (grotere / meer ruimte) bureau met daaronder strax me gloednieuwe pc met waterkoeling.

hoop igg zo snel mogenlijk foto's te hebben van het systeem.

Kan er iig lang mee vooruit denk ik (o wat zal ik lkkr gamen strax)

@ ZwerverRoodBaardNL

Ja idd lekker systeem (soon mss over 2 mnd wat upgrade erin)
En over het forum ik vind het wel flex hier. Goede adviezen enzo en iig geen flame stuff das echt flex.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al foto's? :D

Ik beantwoord jouw PM maar even hier, dat is wat makkelijker.

Ik wil dus een flowmeter aansluiten maar heb geen fittingen, dus hier me vraag WELKE fittingen passen op de Aquacomputer flowmeter?
Alle G1/4" fittingen passen erop, dus fittingen met G1/4" schroefdraad (dat zijn bijna alle fittingen).
Jouw formaat slang is 3/8" (10MM), dus neem een fitting met G1/4" schroefdraad en 3/8" (10MM) slang aansluiting.

Ik wil en gelijk na de pomp aansluiten maar het irritante is dat ik dan slangen moet gaan buigen etc. Kan ik dus ook fittingen erop doen die al een bocht erin hebben?
Ja dat kan :) Neem een kijkje bij Bitspower fittingen, die hebben hoekfittingen die zelfs om de as kan draaien, dat kan erg handig zijn.

En welke schroefdraad ik heb weet ik niet.
G1/4"

Ook is me vraag of zon meter niet de flow verslechterd?
Het verslechterd de flow wel, want het geeft weer net iets meer weerstand. Maar gelukkig niet zo veel dat de temperaturen flink omlaag gaan. In de meeste gevallen merk je er niet veel van, zeker niet als je een goede pomp hebt zoals Laing.
 
Ok dus die fittingen van bits power nemen met 13/8 (zijn wel prijzig maar goed het is bitspower dus ^^)

Ook heb ik nog de oudere versie van de aquacomputer flowmeter dus flow is zeker wel minder denk.

Dus mijn vraag is of de GMR AFS1-T (electronic) Flow Meter G1/2 AG Clear3 beter is voor mij vanwege dat ik hier geen hoekfittingen op hoef te zetten.

Ben btw best wel nog geschrokken van die lekkage (maakt me beetje zenuwachtig atm)

Foto's heb ik wel maar wil eerst pc echt af (kabels nog doen etc) en zeker weten da er geen lek meer is.

Ook heb ik nog een windows error waar ik vanaf wil (eerst alles goed dan eind resultaat)
 
De GMR zal zeker beter zijn voor de flow.
Dat is de eerste "echte" highflow flowmeter :)
De binnendiameter is ook een stuk groter dan andere flowmeter, waardoor het water er makkelijker doorheen kan stromen.
 
Toen ik me pc opstarte vrijdag ging hij weer uit na ong 1 min ofzo later bleek pomp niet aan gegaan te zijn.
Dus ik maar dagje nix gedaan en dus zondag weer geprobeerd en toen na een reboot (da was na 5 min toen pc voor eerst aan stond) weer cpu overheat dus weer pomp uit.
Waarom ie uit gaat nou ik denk (dacht) dat draden niet goed zijn en samen met een maat getest en steeds geprobeerd wanneer de pomp uitviel.

Ik weet dus niet pcies wat er aan de hand is maar goed ben dus nu echt huiverig over die pomp.

Gelukkig had me maat speciale klemmen die de loop volledig afsluit zonder zon speciale fitting dus wel alles getest enzo wat er mis kon zijn na de lekkage.
Dus nu wil ik een flowmeter zodat ik direct weet dat de pomp niet doet en hopelijk zegt ie dat als de pc aangaat direct dat pomp niet doet indien dit het geval is.

En ik denk dat ik al me klemmen wil vervangen door die koolance dingen want die klemmen naar mijn idee veel beter (me maat heeft er paar voor me meegenomen en ze sluiten echt goed imo.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Ximenez - Roel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
R Roel --> roelientjeL Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
Roel1966 Een "oud" computerfreak Roel ! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan