Ik wil mijn systeem voor het eerst water gekoeld maken,
heb het forum al redelijk wat afgelezen en rondgekeken op internet maar heb nog een paar vragen waar ik wat duidelijkheid over wil hebben.
Het was mijn bedoeling om mijn CPU + GPU te koelen.
specs:
Case - Recom backdraft
CPU - intel E8500
GPU - Geforce 9800 GTX+
De waterkoeling componenten waar ik naar gekeken heb:
CPU - EK Surpreme Acetal
GPU - EK - FC 9800 GTX
Radiator - XSPC RS240
Mijn eerste vraag gaat over de pomp; ik zat eerst te kijken naar de XSPC X2O 750 pomp (aangezien ik weinig ruimte heb in de kast) maar is deze sterk genoeg om de CPU + GPU te koelen met een externe Radiator?
Ik had daarna ook gekeken naar een mogelijke sterkere pomp indien de bovenstaande niet genoeg is; namelijk de Laing MCP350 inclusief de XSPC Reservoir maar ik heb maar 17 CM (hoogte) ruimte in mijn kast, past dit? (eventueel met 90 graden fittingen) en is deze krachtig genoeg?
Doordat ik niet veel ruimte heb in de kast zelf wil ik de radiator er buiten hangen, hiervoor wilde ik de Radbox voor gebruiken, nou vroeg ik me af of de PCI-bracket boven de videokaart gemonteerd kon worden zonder dat er iets in de weg komt te zitten.
Zie de foto voor voorbeeld.
Anders moet het onder de videokaart geplaatst worden wat lastig word met de slangen
Als laatste vroeg ik me af of het verstandig is om een drain te maken d.m.v. een t-splitsing, en wat ik daar eventueel voor nodig heb.
De overige benodigde spullen die ik gekozen had zijn de:
Fittingen - 10MM 3/8 Fittingen (zelfde in 90 graden) 8x als ik goed geteld heb.
Slang - Feser tube
Koelpasta - Actic Cooling MX-2
Fans - Yate Loon 120 MM 2x
Alvast bedankt voor de moeite!
heb het forum al redelijk wat afgelezen en rondgekeken op internet maar heb nog een paar vragen waar ik wat duidelijkheid over wil hebben.
Het was mijn bedoeling om mijn CPU + GPU te koelen.
specs:
Case - Recom backdraft
CPU - intel E8500
GPU - Geforce 9800 GTX+
De waterkoeling componenten waar ik naar gekeken heb:
CPU - EK Surpreme Acetal
GPU - EK - FC 9800 GTX
Radiator - XSPC RS240
Mijn eerste vraag gaat over de pomp; ik zat eerst te kijken naar de XSPC X2O 750 pomp (aangezien ik weinig ruimte heb in de kast) maar is deze sterk genoeg om de CPU + GPU te koelen met een externe Radiator?
Ik had daarna ook gekeken naar een mogelijke sterkere pomp indien de bovenstaande niet genoeg is; namelijk de Laing MCP350 inclusief de XSPC Reservoir maar ik heb maar 17 CM (hoogte) ruimte in mijn kast, past dit? (eventueel met 90 graden fittingen) en is deze krachtig genoeg?
Doordat ik niet veel ruimte heb in de kast zelf wil ik de radiator er buiten hangen, hiervoor wilde ik de Radbox voor gebruiken, nou vroeg ik me af of de PCI-bracket boven de videokaart gemonteerd kon worden zonder dat er iets in de weg komt te zitten.
Zie de foto voor voorbeeld.

Anders moet het onder de videokaart geplaatst worden wat lastig word met de slangen
Als laatste vroeg ik me af of het verstandig is om een drain te maken d.m.v. een t-splitsing, en wat ik daar eventueel voor nodig heb.
De overige benodigde spullen die ik gekozen had zijn de:
Fittingen - 10MM 3/8 Fittingen (zelfde in 90 graden) 8x als ik goed geteld heb.
Slang - Feser tube
Koelpasta - Actic Cooling MX-2
Fans - Yate Loon 120 MM 2x
Alvast bedankt voor de moeite!