• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Eerste watercooling set

RvZ

New member
Ik wil mijn systeem voor het eerst water gekoeld maken,
heb het forum al redelijk wat afgelezen en rondgekeken op internet maar heb nog een paar vragen waar ik wat duidelijkheid over wil hebben.

Het was mijn bedoeling om mijn CPU + GPU te koelen.
specs:
Case - Recom backdraft
CPU - intel E8500
GPU - Geforce 9800 GTX+

De waterkoeling componenten waar ik naar gekeken heb:
CPU - EK Surpreme Acetal
GPU - EK - FC 9800 GTX
Radiator - XSPC RS240

Mijn eerste vraag gaat over de pomp; ik zat eerst te kijken naar de XSPC X2O 750 pomp (aangezien ik weinig ruimte heb in de kast) maar is deze sterk genoeg om de CPU + GPU te koelen met een externe Radiator?

Ik had daarna ook gekeken naar een mogelijke sterkere pomp indien de bovenstaande niet genoeg is; namelijk de Laing MCP350 inclusief de XSPC Reservoir maar ik heb maar 17 CM (hoogte) ruimte in mijn kast, past dit? (eventueel met 90 graden fittingen) en is deze krachtig genoeg?

Doordat ik niet veel ruimte heb in de kast zelf wil ik de radiator er buiten hangen, hiervoor wilde ik de Radbox voor gebruiken, nou vroeg ik me af of de PCI-bracket boven de videokaart gemonteerd kon worden zonder dat er iets in de weg komt te zitten.
Zie de foto voor voorbeeld.
2wd8pqe.jpg

Anders moet het onder de videokaart geplaatst worden wat lastig word met de slangen :p

Als laatste vroeg ik me af of het verstandig is om een drain te maken d.m.v. een t-splitsing, en wat ik daar eventueel voor nodig heb.

De overige benodigde spullen die ik gekozen had zijn de:
Fittingen - 10MM 3/8 Fittingen (zelfde in 90 graden) 8x als ik goed geteld heb.
Slang - Feser tube
Koelpasta - Actic Cooling MX-2
Fans - Yate Loon 120 MM 2x

Alvast bedankt voor de moeite!
 
is dat een club3d 9800gtx+ ??:026::icon_mrgreen:

en hoeveel ruimte heb je precies in je kast?

Klopt :D

2mw6zdh.jpg


Zoals je ziet heb ik niet echt veel ruimte verder :p
Van de onderkant van de kast tot aan de videokaart is +- 8 cm

Ik zat eraan te denken om de pomp in de bay ruimte te plaatsen, aangezien daar verder niks meer bij komt en hier het meeste ruimte is (alleen de bovenste is in gebruik)
 
ik zou sowieso voor een 360 rad van xspc gaan, met een goede pomp als je rad erbuiten hebt;)cpu block zou ik een D-tek fusionV2 doen van die kaart weet ik niks dus dan zou je iemand anders ervoor moeten vragen;) joren heeft die kaart geloof ik ook;)
en, kan jij niet je hdd's naar boven plaatsen in je 5,nogwat inch bays? die onderste smallere? want dan kan je die hdd bracket weghalen en daar een pompje neersmijten;)
 
idd ik heb die kaart ook :)

wel klein kastje zeg :107:
heb je t geld om een andere te kopen of blijft deze nog ff?
wat mooi zou zijn is met 2 radboxes een 360rad boven op je kast te monteren. pomp zal wel sterk genoeg zijn, ik heb de 400l/u versie.
als cpu blok kun je wel de delta v3 nemen, die heeft heel weinig restrictie(hoe je het ook zegt ) en dan stroomt alles lekker snel door :)

Tevens heb ik ook dezelde cpu xD :042:
 
kan jij niet je hdd's naar boven plaatsen in je 5,nogwat inch bays? die onderste smallere? want dan kan je die hdd bracket weghalen en daar een pompje neersmijten;)

Zou wel kunnen maar aangezien alle kabeltjes goed en strak weggewerkt zijn erachter zou ik alles los moeten maken enzo, als het niet hoeft bespaar ik die moeite liever :p

J0ris zei:
heb je t geld om een andere te kopen of blijft deze nog ff?
wat mooi zou zijn is met 2 radboxes een 360rad boven op je kast te monteren. pomp zal wel sterk genoeg zijn, ik heb de 400l/u versie.
als cpu blok kun je wel de delta v3 nemen, die heeft heel weinig restrictie(hoe je het ook zegt ) en dan stroomt alles lekker snel door

Moet het op het moment met deze kast doen ;)

Ik zal iig een 360 rad pakken en kijken naar de CPU blokjes die genoemd zijn.

Heeft iemand nog een idee of het gaat passen met die PCI-bracket?
 
Heeft iemand nog een idee of het gaat passen met die PCI-bracket?

Je bedoelt of de slangen erdoor heen kan gaan?
Als je 3/8" ID slangen neemt, moet het wel lukken.
Misschien dat je 90 graden verbindingsstukken moet gebruiken om de slang niet al te scherpe bochten te laten maken.
(of knikveren om de slangen)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Stephan---pro Eerste watercooling set Advies Waterkoeling Setup 5
M Eerste set watercooling Waterkoeling 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
W hulp eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 1
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
P afronding eerste watercooling project Waterkoeling 1
D Eerste watercooling setje - advies Advies Waterkoeling Setup 1
P eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 15
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan