• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De Nederlands rechtstaat, wat vind je ervan?

gaat al verder terug, met gastarbeiders. Ze werden dus uitgenodigd om hier te komen werken. En daarvoor hielpen ze mee met Europa bevrijden: "Eind 1943 begon de bevrijding van Zuid Europa. Er deden 235.000 geallieerde soldaten waarvan 77.000 Marokkanen aan mee."

Dat is verleden tijd. Mijn beiden ouders zijn ervoor om hun werk te geven en Nederlands te leren.

Mijn moeder werkt in Alkmaar, Ja Alkmaar waar je nooit zou denken dat er allochtonen zijn, die geen Nederlands kunnen. Zij werkt dus bij een inburgeringsbedrijf. Mijn vader is een onder-aannemer van BAM. Hij krijgt subsidie omdat hij veel mensen die thuis zaten, en van jullie belastingen zaten te leven, aan het werkt zette.

Ik zelf ben 15, En ik spreek ook zo vaak mensen aan op hun gedrag. Je woont in Nederland. Dus je bent dan ook een Nederlander. Ik steel niet. Maar als ik iemand zie beroofd worden door een Marokkaan/Turk/Surinamer, en de slachtoffer is een Nederlander. Dan kom ik er gelijk tussen. Zo hoor je te doen bij iedereen die berooft wordt of mishandeld. Heb het ook vaak meegemaakt, Dat iemand je opwacht met een hele groep vrienden, en dan even klappen uit delen. Vaak is het dan wie het eerst klapt. Maar ik wordt dan nooit geholpen of er springt nooit iemand tussen.

Ben nu wel erg off-topic gegaan. Maar die man die niet opstaat voor een rechter is een mongol. Hij staat door zich zelf. Niet namens het geloof Islam.
Daarom ook dat ik zulke mensen niet mag.
 
Eigenlijk zou je dan bij een rijk persoon moeten inbreken, herrie schoppen dat die rijk persoon naar beneden komt.
Jezelf voor je kop slaan en dan een schadeclaim eisen.
Wellicht dat je dan nog meer verdient dan dat je daar spullen zou jatten :p
Breng me nou niet op ideeën :(

Ik vind dat je inderdaad gerechtigd zou moeten zijn om bijvoorbeeld een dief dermate aan te pakken, dat hij in ieder geval geen gevaar meer vormt. Jammer dat we dit onderwerp niet behandelden met criminologie :(
 
Ik zie meerdere problemen hierin.

1 - De politie heeft niet genoeg capaciteit om kleine criminaliteit aan te pakken. Oplichters, dieven, lastige mensen op straat, alles kan structureel te weinig worden aangepakt.

2 - De politie/justitie doen teveel aan illegale taps. Via telefoons, en zelfs in het huis van bewaring waar een verdachte een gesprek heeft met zijn advocaat. Absoluut onaanvaardbaar!

3 - De politiek (en de burgers) roept steeds om harder te straffen. Dit gaat rechtstreeks tegen het principe van de rechtstaat in. Rechters moeten de ruimte krijgen om in te werken. Het is vaak gruwelijk wat er gebeurt is, maar men moet toch aan de dader denken. Oog om oog, tand om tand geeft direct een paradoxaal effect.

4 - De straffen zelf zijn niet effectief. Een tijdje vastzitten maakt je namelijk geen beter mens. Het is naar mijn idee verstandig om mensen te helpen met hun problemen, wat ze ook gedaan hebben. Dit creëert direct een veiligere maatschappij. Enkel genoegdoening voor het slachtoffer is niet voldoende.

Oja, voor eigen rechter spelen is absoluut not done, in welke situatie dan ook.
 
3 - De politiek (en de burgers) roept steeds om harder te straffen. Dit gaat rechtstreeks tegen het principe van de rechtstaat in. Rechters moeten de ruimte krijgen om in te werken. Het is vaak gruwelijk wat er gebeurt is, maar men moet toch aan de dader denken. Oog om oog, tand om tand geeft direct een paradoxaal effect.

Het gaat niet alleen volledig tegen het principe van de rechtstaat in, het is ook bewezen uit onderzoeken van criminologen en psychologen dat harder straffen niet werkt. De overheid moet zorgen dat de pakkans vele malen groter wordt. Dit schrikt veel meer af dan de mate van de straf. Criminelen maken namelijk vaak geen kosten/batenanalyse voordat zij een crimineel feit plegen.
Punt 4 ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer iemand een moord pleegt in koele bloede, kan ik geen betere straf verzinnen dan een vrijheidsstraf - de cel. Wanneer iemand volledig toerekeningsvatbaar is, vind ik niet dat hij geholpen kan worden met problemen, omdat hij een rationele keuze heeft gemaakt om de moord te plegen.
 
Leuk dat dit topic weer omhoog getrapt wordt. Ik vind het een schande, de Nederlandse Rechtstaat.

- Politie die zichzelf niet eens mag verweren, als ze iemand slaan, of neerschieten met een kompleet goede motivatie/reden worden ze zelf aangeklaagd. Zie het strandfeest, fuik op de snelweg, en ga zo maar door. Geldt hetzelfde voor jezelf bij zelfverdediging, dat kennen we hier niet blijkbaar.

- Criminelen, verkrachters, moordenaars kunnen allemaal maar hun gang gaan, straffen zijn ontiegelijk licht. Pedofielen mogen hier in Nederland gewoon hun ,,gevoelens'' uiten, een vereniging oprichten etc. Hoe achterlijk? Alleen als de media erbij komt worden de straffen opeens een stuk zwaarder, zoals het iets gooien naar de koningin, of het ,,zogenaamd'' trappen van een keeper.


Ik heb zelf in 2010 mijn beste vriendin verloren, omgekomen bij een motorongeluk. Frontaal tegen een auto geklapt die op haar weghelft reed / terecht was gekomen. De jongen, 19 jaar, in een oud Golfje GTI was aan het driften en verloor de macht over het stuur. Het was niet zijn eerste keer, hij had al meerdere malen ongelukken veroorzaakt waarbij zijn broertje bijna was omgekomen. Een bekende bij de politie dus. Nog niks geleerd van zijn roekeloos gedrag.

Nooit geen contact gezocht met de familie van mijn vriendin, ook de ouders van de dader niet. Zijn eerste straf was 240 uur taakstraf en 6 maanden voorwaardelijk. Belachelijk vonden ze, hij had toch niets misdaan? Ze zijn dus ook in hoger beroep gegaan. Een jaar later is de straf verlaagd naar 3 maanden zitten en 240 uur taakstraf. Wat nog het mooie is, hij moet zich zelf komen melden bij de politie. Heeft hij natuurlijk niet gedaan en loopt lekker vrij rond. Mocht hij alleen ooit aangehouden worden en gecontroleerd, dan zal blijken dat hij 3 maandjes en 240 uur open heeft staan. De vader van mijn vriendin hebben ze al een aantal keer tegen moeten houden, want hij was echt tot alles toe in staat.

Was het nou een ongelukje oké, kan iedereen gebeuren, maar dit pestventje had van zijn vorige acties al niks geleerd en toonde geen enkel teken van spijt. Ophangen aan de hoogste boom, lynchen, stenigen, ik krijg hem nog wel. :)

F*ck deze rechtstaat, hier in NL sta je niet in je recht en zal het recht nooit zege vieren. Belachelijk!
 
Zie het strandfeest
Niet helemaal ontopic, maar ik post het toch. :)

Toevallig heb ik hier afgelopen week een presentatie door de Rijksrecherche over bijgewoond. Hierin lieten ze vrijwel van seconde tot seconde een reconstructie zien van die avond. Zoals je zelf ook al aangaf is het feit dat de betrokken agenten aangeklaagd werden door de ouders natuurlijk bizar. Tijdens deze reconstructie werden talloze videobeelden en animaties getoond. In 9 van de 10 videobeelden zag je het slachtoffer vooraan staan. Grappig hoe in de media het beeld werd geschetst dat de beste jongen nergens bij betrokken waren. Na de presentatie vroeg ik me af of de ouders van de jongen deze beelden hadden gezien voordat ze de aanklacht indienden.
Op zich ben ik zeker voor dat schietincidenten door de politie onderzocht worden door de Rijksrecherche. Wel vind ik dat er pas een aanklacht moet worden ingediend wanneer er uit dit onderzoek blijkt dat de politie inderdaad fout zit.

Verder ben ik het wel met je eens dat er fouten zitten in het systeem. Vooral de verhoudingen liggen totaal scheef. Voor het neertrappen van een agent is de boete bijna even hoog als voor onnodig toeteren, om maar wat te noemen. Hierboven stelde ik dat hogere straffen niet werken, echter ben ik wel van mening dat de straf aan moet sluiten bij het misdrijf. Voor een fysiek crimineel feit moet bijvoorbeeld een fysieke straf komen te staan (celstraf bijvoorbeeld).

damn ze moeten de doodstraf weer invoeren en dan maar kijken hoeveel crimineeltjes al beginnen te knijpen.
Zoals ik al zei, criminelen maken over het algemeen geen kosten/batenanalyse, dus is hardere straffen invoeren zinloos. Het zou alleen maar symboolpolitiek zijn, om de maatschappij te kalmeren. Zoals ik in mijn vorige post al stelde moet de pakkans vergroot worden en moet ervoor worden gezorgd dat de daders direct de consequenties zien van hun daad. Maarja, daar heeft de politie natuurlijk weer niet de capaciteit voor...
 
Politie die zichzelf niet eens mag verweren, als ze iemand slaan, of neerschieten met een kompleet goede motivatie/reden worden ze zelf aangeklaagd. Zie het strandfeest, fuik op de snelweg, en ga zo maar door. Geldt hetzelfde voor jezelf bij zelfverdediging, dat kennen we hier niet blijkbaar.

Dat gebeurt wel degelijk. Ik neem aan dat je doelt op die autodief die klem gereden moest worden? Er zijn daar 2 dingen aan de hand, de man was bekent. Ze hadden hem zo thuis van zijn bed kunnen trekken. Nu is er ernstig veel schade, wat totaal niet nodig was. En dat voor 50 euro aan benzine. Uiteraard had hij niet weg mogen rijden, of een auto moeten rammen. Maartoch, het gaat hier om een kleine overtreding

- Criminelen, verkrachters, moordenaars kunnen allemaal maar hun gang gaan, straffen zijn ontiegelijk licht. Pedofielen mogen hier in Nederland gewoon hun ,,gevoelens'' uiten, een vereniging oprichten etc. Hoe achterlijk? Alleen als de media erbij komt worden de straffen opeens een stuk zwaarder, zoals het iets gooien naar de koningin, of het ,,zogenaamd'' trappen van een keeper.

Je hebt het recht op het starten van een vereniging, waar hij ook over gaat. Terecht naar mijn idee, en totdat er criminele dingen in gedaan worden mogen ze wat mij betreft ook bestaan. De straffen behoren in de handen van de rechter te liggen, niet in de handen van het volk. Harder straffen heeft 0,0 % zin. Kijk mijn naar Amerika.


Ik heb zelf in 2010 mijn beste vriendin verloren, omgekomen bij een motorongeluk. Frontaal tegen een auto geklapt die op haar weghelft reed / terecht was gekomen. De jongen, 19 jaar, in een oud Golfje GTI was aan het driften en verloor de macht over het stuur. Het was niet zijn eerste keer, hij had al meerdere malen ongelukken veroorzaakt waarbij zijn broertje bijna was omgekomen. Een bekende bij de politie dus. Nog niks geleerd van zijn roekeloos gedrag.

Nooit geen contact gezocht met de familie van mijn vriendin, ook de ouders van de dader niet. Zijn eerste straf was 240 uur taakstraf en 6 maanden voorwaardelijk. Belachelijk vonden ze, hij had toch niets misdaan? Ze zijn dus ook in hoger beroep gegaan. Een jaar later is de straf verlaagd naar 3 maanden zitten en 240 uur taakstraf. Wat nog het mooie is, hij moet zich zelf komen melden bij de politie. Heeft hij natuurlijk niet gedaan en loopt lekker vrij rond. Mocht hij alleen ooit aangehouden worden en gecontroleerd, dan zal blijken dat hij 3 maandjes en 240 uur open heeft staan. De vader van mijn vriendin hebben ze al een aantal keer tegen moeten houden, want hij was echt tot alles toe in staat.

Was het nou een ongelukje oké, kan iedereen gebeuren, maar dit pestventje had van zijn vorige acties al niks geleerd en toonde geen enkel teken van spijt. Ophangen aan de hoogste boom, lynchen, stenigen, ik krijg hem nog wel. :)

Hoe lullig dit ook klinkt. Je maakt mij niet wijs dat hij een dode gewild zou hebben. Daar zit een groot verschil. Je hebt een grote kans dat die jongen zich of schaamt, of het destijds niet mocht (ivm de zaak) om in contact te treden.

Overigens raad ik jou (en die vader) aan om in therapie te gaan, en om te leren gaan met de woede. Deze gedachten zijn NIET gezond, hoe je het ook went of keert. Overigens zie je het paradoxale niet. (bewuste) Moorden zijn in de regel gedaan door mensen in dit soort situaties, en vervolgens rep je zelf om hardere straffen? Denk je dat mensen die dingen voor de lol doen?

F*ck deze rechtstaat, hier in NL sta je niet in je recht en zal het recht nooit zege vieren. Belachelijk!

Ga kijken hoe het in Iran er aan toe gaat. Als jij terug wilt naar die onmenselijke vorm van omgaan met criminelen, sorry... Ik erger mij groen en geel aan mensen die eventjes willen vertellen hoe het recht zou moeten wezen. Harder straffen blijft zo'n tergende term, zeker als je kijkt naar de geschiedenis en de wijze waarop het in Nederland toegepast word. Wees trots!

Over de doodstraf, kijk hoeveel fouten justitie heeft gemaakt lately. Daarnaast is het ook leuk om te zien dat de staten in Amerika waar de doodstraf toegepast word, het hoogste percentage moorden heeft. Het werkt niet, en het is onwijs inhumaan.

 
ben ermee eens dat de doodstraf toch te vaak is verkeerd toegepast op mensen die uiteindelijk toch onschuldig zijn maar als er keiharde bewijs is dan waarom jaren in de gevangenis zetten en de belastingbetaler er voor op te laten draaien. het is net een fuckin 3 sterren hotel in die gevangenissen vooral hier in nederland. maak ze van mij apart maar af. is er geen 100% volledige bewijs of er zijn teveel twijfels dan maar levenslanng geven maar niet met die fantastische omstandigheden ze moeten voelen en lijden in dat hokje van ze. ik vind dat moordenaars geen 2e kans verdienen namelijk. what goes around comes around.
 
maar als er keiharde bewijs is dan waarom jaren in de gevangenis zetten en de belastingbetaler er voor op te laten draaien.
Bij een veroordeling is er altijd sprake van "keihard bewijs". Ook bij veroordelingen die achteraf onjuist blijken was men op het moment van de veroordeling ervan overtuigd dat de verdachte schuldig was.
het is net een fuckin 3 sterren hotel in die gevangenissen vooral hier in nederland.
Jij bent duidelijk nog nooit in een gevangenis geweest. Ik wel en heb gesproken met medewerkers daar. Het beeld wat in de media wordt geschetst, dat het zoals jij ook zegt een 3-sterrenhotel is, klopt niet. Ze hebben misschien een tv en het mag dan toegestaan zijn een playstation mee naar binnen te nemen, het doet niet af aan het feit dat deze mensen opgesloten zitten en geen kant op kunnen. Zoals één van de medewerkers zei; "Wanneer wij deze mensen als beesten gaan behandelen, zullen zij als beesten vrij komen." Met andere woorden, wanneer alles verboden wordt omdat de veroordeelden dan beter hun lesje zouden leren, werkt dit averechts.
 
Dat gebeurt wel degelijk. Ik neem aan dat je doelt op die autodief die klem gereden moest worden? Er zijn daar 2 dingen aan de hand, de man was bekent. Ze hadden hem zo thuis van zijn bed kunnen trekken. Nu is er ernstig veel schade, wat totaal niet nodig was. En dat voor 50 euro aan benzine. Uiteraard had hij niet weg mogen rijden, of een auto moeten rammen. Maartoch, het gaat hier om een kleine overtreding



Je hebt het recht op het starten van een vereniging, waar hij ook over gaat. Terecht naar mijn idee, en totdat er criminele dingen in gedaan worden mogen ze wat mij betreft ook bestaan. De straffen behoren in de handen van de rechter te liggen, niet in de handen van het volk. Harder straffen heeft 0,0 % zin. Kijk mijn naar Amerika.




Hoe lullig dit ook klinkt. Je maakt mij niet wijs dat hij een dode gewild zou hebben. Daar zit een groot verschil. Je hebt een grote kans dat die jongen zich of schaamt, of het destijds niet mocht (ivm de zaak) om in contact te treden.

Overigens raad ik jou (en die vader) aan om in therapie te gaan, en om te leren gaan met de woede. Deze gedachten zijn NIET gezond, hoe je het ook went of keert. Overigens zie je het paradoxale niet. (bewuste) Moorden zijn in de regel gedaan door mensen in dit soort situaties, en vervolgens rep je zelf om hardere straffen? Denk je dat mensen die dingen voor de lol doen?



Ga kijken hoe het in Iran er aan toe gaat. Als jij terug wilt naar die onmenselijke vorm van omgaan met criminelen, sorry... Ik erger mij groen en geel aan mensen die eventjes willen vertellen hoe het recht zou moeten wezen. Harder straffen blijft zo'n tergende term, zeker als je kijkt naar de geschiedenis en de wijze waarop het in Nederland toegepast word. Wees trots!

Over de doodstraf, kijk hoeveel fouten justitie heeft gemaakt lately. Daarnaast is het ook leuk om te zien dat de staten in Amerika waar de doodstraf toegepast word, het hoogste percentage moorden heeft. Het werkt niet, en het is onwijs inhumaan.

1: Het ging niet alleen om een benzinedief, had wel iets meer op zijn kerfstok.

2: Harder straffen hoeft niet te werken, maar iets zwaarder mag wel. Dit is gewoon te licht, ik heb het trouwens helemaal niet over de doodstraf, daar ben ik ook op tegen. Over dat het starten van een pedofielen vereniging maar moet kunnen, alsjeblieft zeg! Gadver, zelf pedofiel?

3: Jij weet absoluut niet wat er in je om gaat als je een dochter verliest op zo'n manier. Had hij een dode gewild? Nee, biedt dan op je minst een excuses aan. Dit ventje had geen enkel spijt voor wat hij had gedaan, evenmin zijn eigen familie. Ze vonden het maar raar dat hij zo ,,zwaar'' gestraft werd, raar dat zijn auto/rijbewijs ingenomen werd, hij had toch niks misdaan? Jij hebt niet bij de rechtzaken gezeten, anders had je wel geweten wat een gewetenloos persoon hij en zijn familie zijn. De hele familie van mijn vriendin is stuk, ouders, broer en vriend getekend voor het leven. Ze zijn sindsdien al hunzelf niet meer, en als je dan ook nog niet een beetje gerechtigheid krijgt.... Geloof mij, als het een dierbare van jou was geweest, op zo'n manier, dan denk je er echt wel aan hem zijn nek om te draaien. Doen we dat? Nee, want je schiet er niks mee op. Je krijgt haar er niet mee terug, en je werkt jezelf alleen maar in de nesten.

Dus sodemieter alsjeblieft op met je in therapie gaan, wij praten nog wel met elkaar hoe het voelt als jou vader, moeder, broertje, zusje of vriendin door zo'n gewetenloos persoon plat wordt gereden. Pas dan kun je oordelen.
 
Laatst bewerkt:
Noem jij mij nu een pedofiel omdat ik vind dat ze een vereniging mogen hebben? Wacht ff, je gaat 10 stappen te ver nu. Je komt nu over als een agressief figuur. Ik snap dat het lastig is, maar meng je dan niet in deze discussie. Je moet nooit oordelen vanuit eigen onverwerkte ervaringen.

Hoe weet je of het gewetenloos is/was? Dat maak je mij niet wijs.

En inderdaad, de gevangenis is GEEN pretje. Wat men ook claimed, dat is gewoon kul.
 
Noem jij mij nu een pedofiel omdat ik vind dat ze een vereniging mogen hebben? Wacht ff, je gaat 10 stappen te ver nu. Je komt nu over als een agressief figuur. Ik snap dat het lastig is, maar meng je dan niet in deze discussie. Je moet nooit oordelen vanuit eigen onverwerkte ervaringen.

Hoe weet je of het gewetenloos is/was? Dat maak je mij niet wijs.

En inderdaad, de gevangenis is GEEN pretje. Wat men ook claimed, dat is gewoon kul.

Ahh komop, ieder normaal mens heeft een geweten. Wat zou jij doen als je iemand plat rijd? Je verschuilen achter papa/mama? Het vreemd vinden waarom je voor een rechter zit? Waarom je een taakstraf krijgt? Zelfs nog durven in hoger beroep te gaan bij zo'n lichte straf, niemand aankijken van mijn vriendins familie, geen woord spijt betuigen. Dan heb je geen geweten, basta.

Ik ben er meerdere malen bij geweest, dus ik weet hoe dat ventje is. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat zodra hij zijn rijbewijs weer terug heeft gewoon weer gaat stunten.

Ooit gehoord van sarcasme? Het starten van een pedofielen vereniging is toch niet normaal? Hoe kun je zoiets nou goed praten?
 
Het aantal pedofielen is groter dan jij denkt Als je bekijkt dat de gemiddelde schatting neer komt op 3%, ja, dan snap ik dat ze er over willen praten. Of het platform zinvol is betwijfel ik, maar zodra we de vrijheden gaan inperken zijn we nergens meer. Ik zou wensen dat op dat forum (wat het ook is?!) ook psychiaters ed zaten, zodat men steun kan vinden. Dit kan juist verkeerde handelingen tegen gaan. Ik weet dat dit voor veel mensen moeilijk te verkroppen is, maar het is niet anders. Ze zijn er nu eenmaal.

Ik weet niet wat ik zou doen als ik iemand plat zou rijden. Dat is het 'm juist, en iedereen reageert ook nog eens anders. De een word depressief, de ander agressief, de ander verdedigend. Ik kan mij voorstellen dat je dan een tijd niks te maken wilt hebben met de familie van je slachtoffer. De houding die jullie nu aanhouden kan er ook voor zorgen dat hij het nooit zal doen. Het lijkt mij niet prettig dat je een dode op je geweten hebt, kan me voorstellen dat je dan het idee hebt dat iedereen je haat (waaronder jezelf).

Het gaat hier niet om hoe hij het aanpakt, het gaat erom of hij het gewild heeft. En dat lijkt mij heel erg stug. Mensen doen nu eenmaal domme dingen, hoe wou jij dat tegengaan dan? Denk je dat als je alles bestraft er minder van dit soort dingen voorkomen? Statistieken laten zien van niet, dat het zelfs een contra reactie te weeg brengt in de samenleving.
 
Het aantal pedofielen is groter dan jij denkt Als je bekijkt dat de gemiddelde schatting neer komt op 3%, ja, dan snap ik dat ze er over willen praten. Of het platform zinvol is betwijfel ik, maar zodra we de vrijheden gaan inperken zijn we nergens meer. Ik zou wensen dat op dat forum (wat het ook is?!) ook psychiaters ed zaten, zodat men steun kan vinden. Dit kan juist verkeerde handelingen tegen gaan. Ik weet dat dit voor veel mensen moeilijk te verkroppen is, maar het is niet anders. Ze zijn er nu eenmaal.

Ik weet niet wat ik zou doen als ik iemand plat zou rijden. Dat is het 'm juist, en iedereen reageert ook nog eens anders. De een word depressief, de ander agressief, de ander verdedigend. Ik kan mij voorstellen dat je dan een tijd niks te maken wilt hebben met de familie van je slachtoffer. De houding die jullie nu aanhouden kan er ook voor zorgen dat hij het nooit zal doen. Het lijkt mij niet prettig dat je een dode op je geweten hebt, kan me voorstellen dat je dan het idee hebt dat iedereen je haat (waaronder jezelf).

Het gaat hier niet om hoe hij het aanpakt, het gaat erom of hij het gewild heeft. En dat lijkt mij heel erg stug. Mensen doen nu eenmaal domme dingen, hoe wou jij dat tegengaan dan? Denk je dat als je alles bestraft er minder van dit soort dingen voorkomen? Statistieken laten zien van niet, dat het zelfs een contra reactie te weeg brengt in de samenleving.

Een keer het woordje sorry naar haar familie, het scheen teveel gevraagd te zijn. Door hem, door zijn ouders. Nee, in plaats daarvan schieten ze frontaal in de verdediging en doen ze als of hun de gedupeerde zijn. Geen enkel normaal mens zou dat doen, dat geloof ik niet.

Iedereen doet domme dingen, daar ben ik het helemaal met je eens. Ik heb ook wel eens gek gedaan, het kan iedereen gebeuren dat hij/zij per ongeluk iemand aanrijd. Ik zou nooit een dode op mijn geweten willen hebben, maar soms zit een ongeluk in een klein hoekje. In dit geval had dat ventje al niet geleerd van zijn eerdere ongelukken, waarbij hij een keer te water was geraakt met zijn kleine broertje in de auto die bijna was verdronken, ook omdat hij aan het driften was. Als mij zoiets zou overkomen denk ik de volgende keer echt wel een 2e keer na, hij dus blijkbaar niet. Als het hele proces, dat anderhalf jaar geduurd heeft, dan ook nog zo verloopt en hij er zo vanaf komt..... Dat is gewoon een klap in je gezicht. Zo'n iemand moet boeten voor wat hij gedaan heeft, en dat doet hij nu niet. Ik zeg niet dat hij gelijk 20 jaar vast moet zitten, maar gezien zijn verleden was een jaar de bak in een prima straf. Nu heeft hij niks, ja wel een straf op zijn hoofd maar zolang hij zich niet meldt gebeurd daar niks mee. Dat vind ik nou belachelijk.
 
Gelukkig ben jij geen rechter, en heb jij ook geen inzicht in de jongen zelf. Daar zijn ze juist voor, om dit soort dingen te voorkomen. Ik had het hem ook niet aangeraden om direct naar de familie te gaan, het lijkt netjes, maar pakt vaak compleet verkeerd uit. Zoals je ziet is iedereen er nog dagelijks mee bezig, wat een logisch iets is. Maar vergeet niet dat die jongen dit ook meemaakt, en hij hiermee ook moet leren leven. Dit is in wezen ook een straf, erger nog dat vast zitten vermoed ik zo.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p TFC Admiral 360 Vs. TFC Xchanger 360 (Nederlands) HighFlow Product Reviews 7
P Toetsenbord/taal: amerikaans of nederlands Hardware & Software 4
Wouter Product omschrijving nederlands en engels. HighFlow Webshop 11
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H crime wat een DOOS vandaag in de brievenbus HighFlow Product Reviews 0
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
MrGiorgio Wat schaft de pot * de kerst editie* Algemene Discussies 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan