• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De Nederlands rechtstaat, wat vind je ervan?

Heeft ie gelijk in. Die gasten zijn ook niet dom. Als zij een ruitje ingooien dan gaan ze echt niet hun broer erbij halen. Die zal dat net zo min leuk vinden als het slachtoffer zelf.

Pak je, zoals okkii zegt, een staaf en ga je ze daar mee bewerken, ja, dan ben jij het die om problemen vraagt.

En ik vind het ook een vreemde instelling dat je meteen verwijst naar allochtoonse namen? Sorry hoor, maar ik ken genoeg kaaskoppen in mijn buurt die voor nog meer problemen zorgen dan de allochtonen hier (centrum Rotterdam, zeg dus niet dat wij ze niet hebben).
 
heb wat verder gelezen in die berichten van dat nieuwsbericht

weetniet of het waar is wat er allemaal geschreven stond maar dit stond er ook tussen

eigenaar van die snackbar ofzo was een griek en het waren nederlandse kinderen
en er zouden maar een handje vol sneeuwballen zijn gegooid
waren al meer problemen met die snackbar eigenaar volgends velen dus scheen gewoon een kerel met losse handjes te zijn volgends die persoon
 
Losse handjes is ook een subjectieve invalshoek.
Ben je "ouderwets" opgevoed dan ben je waarschijnlijk bekend met de corrigerende tik. Ben je uit een modern gezin die afspraken maakt tussen kind en ouder, dan zal je nog nooit een tik van je ouders hebben gehad. En dan heeft iemand al gauw losse handjes.
 
En ik vind het ook een vreemde instelling dat je meteen verwijst naar allochtoonse namen? Sorry hoor, maar ik ken genoeg kaaskoppen in mijn buurt die voor nog meer problemen zorgen dan de allochtonen hier (centrum Rotterdam, zeg dus niet dat wij ze niet hebben).

Instelling komt door ervaring met ze, zoals tasjedief training in gouda op parkeerplaats en tasjesdief op scooter in amsterdam, nee ze waren geen kaaskoppen.

En 3 jaar lang op een "zwarte school" gezeten, genoeg gezien en meegemaakt. En op de universiteit kom ik ze ook tegen, deze gedragen zich netjes en hangen niet 's avonds in een groepje rond op straat. Maken netjes hun huiswerk en willen niet van je overschrijven.

En deze Mo wil niet opstaan voor de rechter... totaal geen respect voor de man met de HAMER.
EN.jpg


Deze allochtonen halen vaak de krantenkoppen, vaak niet positief . Misschien allemaal nep of overdreven, maar diezelfde allochtonen ontkennen het niet...
 
oke chinx het blijkt dus dat je erg racistische denkt wat ik nu zo van je allemaal lees(ik zeg niet dat ik nooit zo denk) geen aanval op jou ;)

maar heb je verder de nieuwskoppen eromheen gelezen dat de snackbar eigenaar ook buitenlands was??
is het dan nu niet zijn fout dan volgends jou idealen?? ?
 
jah je kan zeggen wat je wil
meeste redenen/excuses die jullie voor deze man bedenken waarom die dit zouden hebben gedaan vind ik tot in de minimale proportie met hij heeft gedaan :)

Ik bedenk geen excuus/reden. Ik geef alleen aan dat het misschien helemaal niet zo zwart wit is. Je bent niet van alle feiten op de hoogte.

Over daders van zinloos geweld hoor je ook vaak dat het zo'n nette keurige jongen was.

Bij de Hoek van Holland situatie worden de agenten die geschoten hebben niet aangepakt, maar gaat men wel erg fanatiek op zoek naar schuldige jongeren. Daar is men ook bevooroordeeld. Maar ik wil wel graag weten hoe het komt dat de agenten zich zo bedreigd voelden dat ze schoten. Want ze waren toch onherkenbaar in burger?
 
ik denk als geen sneeuwbal tegen raam, hij lekker frietjes kon blijven bakken, en netjes belasting kon afdragen zodat kindje netjes kinderbijslag kon krijgen.

door sneeuwbal effect, is het anders uitgepakt, en moest eigenaar mee met politie.
dat snackbar eigenaar buitenlander is, heeft niks mee te maken, meneer probeert netjes zijn brood te verdienen, heel goede voorbeeld zet hij neer voor buitenlanders die werkloos thuis zitten en een uitkering hebben.

mijn ideaal is dat iedereen gelijk is, nederland mooie multiculti land. Dat 1 cultuur vaak in krant komt, is aan hunzelf te danken, ze grijpen niet in, laten die scooterende kids gewoon stelen. mijn vriendin bijna slachtoffer, tas wel bijna kapot.
 
Uhm, nou niet helemaal. Het is toch vooral de schuld van het nederlandse immigratiebeleid dat dit soort problemen ontstaan. We laten ze het land in, plaatsen ze in asielzoekerscentra waar niks met ze gebeurt voor 10 jaar, en daarna worden ze gewoon geaccepteerd als Nederlands staatsburger. Zonder dat sommigen ook maar een zin goed Nederlands kunnen.
En ja, als jij geen Nederlands kent, en de waardes hier ook niet, dan kan jij je kinderen die ook niet bijbrengen.

En wij Nederlanders beweren altijd vreselijk open te zijn, terwijl de meeste van ons de grootste Nazi's sinds de tweede wereldoorlog zijn (*kuch* PVV *kuch*).
En als je dan die mensen gaat bestempelen als crimineel krijg je een self-fulfilling prophecy. Die mensen worden bestempeld als crimineel, en gaan zich daarom ook maar zo gedragen.

Nee, Nederland is absoluut geen mooi multiculti land, hoe graag we dat beeld ook proberen over te brengen naar het buitenland.

En begin me niet over Hoek van Holland. Die zooi was volledig de schuld van de Rotterdamse politie. Die gasten wisten weken van te voren dat er hooligans zouden komen, en hebben toch besloten geen ME in te zetten, waarschijnlijk vanwege de kosten.

Die hooligans waren fout bezig, maar de politie heeft het nog fouter aangepakt.
Dat die agenten in burger zich verdedigden hadden ze elk recht toe. Wat zou jij doen als je omcirkeld wordt door honderden woedende gasten die stijf staan van de coke?
 
Dat die agenten in burger zich verdedigden hadden ze elk recht toe. Wat zou jij doen als je omcirkeld wordt door honderden woedende gasten die stijf staan van de coke?

Ik denk dat die agenten in burger zich niet meer bedreigd hoefden te voelen dan ieder ander die daar ook gewoon voor een avondje uit was, maar die geen wapen bij zich hadden.
Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat heel vaak mensen, maar ook de overheid (bestaat ook uit mensen) bevooroordeeld zijn.

En dat is nog buiten het feit dat ik vind dat het oordeel van een politieagent na een aantal jaren al vertroebeld is doordat die elke dag alleen de rotte kant van de samenleving ziet.
 
gaat al verder terug, met gastarbeiders. Ze werden dus uitgenodigd om hier te komen werken. En daarvoor hielpen ze mee met Europa bevrijden: "Eind 1943 begon de bevrijding van Zuid Europa. Er deden 235.000 geallieerde soldaten waarvan 77.000 Marokkanen aan mee."
 
Uhm ja , maar tegenwoordig zijn het geen gastarbeiders meer.
Niemand die hun nog te gast vraagt....

Ik denk dat tegenwoordig alleen de Polen nog als gastarbeiders gezien kunnen worden. Lekker goedkope arbeidskrachten voor werk wat Nederlanders niet wilen doen of te duur voor zijn.
 
Ik denk dat die agenten in burger zich niet meer bedreigd hoefden te voelen dan ieder ander die daar ook gewoon voor een avondje uit was, maar die geen wapen bij zich hadden.
Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat heel vaak mensen, maar ook de overheid (bestaat ook uit mensen) bevooroordeeld zijn.


Nou eigenlijk wel. Die agenten waren bekend bij de hooligans, en je hebt er maar eentje nodig die ze herkend om een hele mensenmassa op je af te krijgen. En dat gebeurde dus.

En dat is nog buiten het feit dat ik vind dat het oordeel van een politieagent na een aantal jaren al vertroebeld is doordat die elke dag alleen de rotte kant van de samenleving ziet.

Ik vind het vreemd dat je dit denkt. Als jij op je werk alleen maar slechte dingen ziet, betekend dat niet dat het erbuiten niet goed gaat. Die agenten hebben buiten hun werk ook gewoon een leven, en misschien vrouw en kinderen. Het zijn ook gewoon mensen.
Wij horen dagelijks de verschrikkelijkste dingen over wat er allemaal wel niet met de wereld mis is. Ikzelf ben nooit minder van deze wereld en de mensen die erop wonen gaan houden. Ik geloof dat die agenten juist handelden. Dat daar een onschuldig slachtoffer bij is gevallen, dat is dan ook ongelofelijk spijtig. Dat betekend echter niet dat we die agenten moeten gaan lynchen.
 
Ik geloof dat die agenten juist handelden. Dat daar een onschuldig slachtoffer bij is gevallen, dat is dan ook ongelofelijk spijtig. Dat betekend echter niet dat we die agenten moeten gaan lynchen.

Hey dat heb ik niet gezegd. Ik zeg alleen dat mensen vaak bevooroordeeld zijn. Ik ken een aantal politieagenten persoonlijk en je kan merken dat ze het werk te lang doen. Ze hebben dag in dag uit te maken met de slechte kant van de samenleving. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten.
Het aantal echtscheidingen onder politiemensen is niet voor niks zo hoog.
 
"Reljeugd in Gouda dwongen fietsers om te stoppen door opgeworpen sneeuwblokkades. Vervolgens moesten zij hun waardevolle spullen aan de overvallers afgeven.

Ruzie

De jongeren gooiden ook met sneeuwballen naar voorbijgangers om ruzie uit te lokken. Inmiddels zijn vijf relschoppers tussen de 17 en 19 jaar door de politie aangehouden, schrijft het AD.

Sneeuwblokkades

In Den Haag moesten vooral automobilisten het ontgelden. Slachtoffers waren door sneeuwblokkades gedwongen te stoppen en werden vervolgens beroofd. De politie kon twee Hagenaars van 21 en 22 jaar oud oppakken."

Bron: Reljeugd gebruikt sneeuw als wapen - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]

Dit zou kut zijn voor bijvoorbeeld die Griekse snackbareigenaar die naar huis rijdt na het afsluiten van zijn friettent (met 1000 euro kasgeld). En ineens staan die zelfde jongens, maar nu wat ouder en in een groter groep, voor zijn auto die niet verder kan door een sneeuwblokkade :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p TFC Admiral 360 Vs. TFC Xchanger 360 (Nederlands) HighFlow Product Reviews 7
P Toetsenbord/taal: amerikaans of nederlands Hardware & Software 4
Wouter Product omschrijving nederlands en engels. HighFlow Webshop 11
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H crime wat een DOOS vandaag in de brievenbus HighFlow Product Reviews 0
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
MrGiorgio Wat schaft de pot * de kerst editie* Algemene Discussies 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan