• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TFC Admiral 360 Vs. TFC Xchanger 360 (Nederlands)

l3p

Moderator
Forumleiding
TFC Admiral Vs. TFC Xchanger



Ik wil 3 TFC Admirals gaan gebruiken in mijn huidige project ‘Raz3r D3sk’.
Er waren een aantal personen met twijfels over de performance van de Admiral.
Ik mag graag dingen zelf dat soort ondervinden.. :)
Dit is geen review of iets dergelijks met mooie diagrammen.
Gewoon een video met wat resultaten op de manier hoe ik ze zou gebruiken.
En .. ik moest de hardware toch testen voor het project :)






In deze test een TFC Admiral 360 (Nieuw heat fin design) en een TFC Xchanger 360 (Oud heat fin design).

(Kijk op Youtube in 1080p fullscreen voor meer details)



Ik weet dat er wel honderd dingen zijn die de temperaturen kunnen laten verschillen. Bijvoorbeeld Cpu/GPU batch,
block mounting (Bijv. 1 GTX690 wordt warmer dan de andere, moet ik remounten)
Ook de waardes van de flowmeters kloppen totaal niet in samenwerking met de fancontroller, toch kan je het een beetje gebruiken als indicatie.


Wat mijn ondervindingen zijn .. en mijn verontrusting compleet laten verdwijnen.

- Je flow zal 35% minder zijn dan een standaard radiator als de Xchanger.
- Watertemperaturen idle en stressed met fans op 100% (+/-1500RPM) zijn haast gelijk.
- Watertemperaturen idle en stressed met fans op 50% (+/-700RPM) zijn minimaal beter.
- Admiral ziet en voelt er beter uit dan welke radiator ik ook maar gehad heb.
- De heatfins gaan niet zo snel stuk als een traditionele radiator met alu/koper fins
- Makkelijk om de covers te veranderen of modden, en om heatfins schoon te maken.


Wilde gewoon mijn ervaringen delen met de geinteresseerden. :)

 
leuk gedaan zo, en indd iets minder prestaties, maar gebruiksgemak gaat omhoog! en ik denk dat je met gentle typhoons toch wel een stuk verder komt, jammer ok dat niemand verder gaat als maar 1500rpm :( want ik denk dat de sweetspot tussen 1800 en 2200rpm lig.
 
Toch willen de meeste mensen graag wat stillere fans (dus laagtoerig) gebruiken. En juist op de lage toeren is de Admiral op zn best begreep ik hieruit.

En vooral ook de gebruiksvriendelijkheid en de degelijkheid zorgen ervoor dat ik nieuwsgierig wordt naar deze radiator in het echt.
Ik sluit niet uit dat ik deze ooit ga aanschaffen. :112:
 
Toch willen de meeste mensen graag wat stillere fans (dus laagtoerig) gebruiken. En juist op de lage toeren is de Admiral op zn best begreep ik hieruit.

En vooral ook de gebruiksvriendelijkheid en de degelijkheid zorgen ervoor dat ik nieuwsgierig wordt naar deze radiator in het echt.
Ik sluit niet uit dat ik deze ooit ga aanschaffen. :112:

gentle typhoons van 2200 toeren zijn zowat geluidsloos op 1800 toeren :p dus kan je argument eigenlijk niet accepteren :p
 
Dan heb je het puur over resultaten met een specifieke fan.
Maar volgens mij zijn radiatoren van TFC over het algemeen bedoeld om met laagtoerige fans te gebruiken. Heb ik meen ik ooit ergens gelezen bij een reactie van Martin of bij coolfris.
 
Lig puur aan het CFM wat een fan verplaatst, een A merk fan laagtoerig met een bepaald design heeft meer flow als een B merk van op 1800 toeren,

Vandaar dat ik de gentle typhoon als voorbeeld pakte omdat die zijn eigen al ruimschoots bewezen heeft :)
 
Zoals ik het zie heb je fans nodig die meer druk kunnen opbouwen.
Net zoiets als het verschil tussen een MCP350 en een D5.
De D5 heeft meer liters per uur bij geen restrictie.

De Admiral heeft meer restrictie, maar kies je de juiste fan (zoals typhoons) dan zal hij uitstekend koelen.
Ditzelfde geld eigenlijk ook voor de pomp, bij een loop als deze zou je beter een MCP350 kunnen gebruiken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p TFC Admiral 360 Vs. TFC Xchanger 360 (English) HighFlow Product Reviews 1
Freddy TFC Admiral 360 Radiator - HighFlow Limited Edition. Nu leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy TFC / Feser nieuwe radiator lijn: Admiral HighFlow Product Suggesties en Nieuws 74
Freddy Halloween actie: maar liefst 50% korting op TFC! HighFlow Computer Cooling Shop 17
Hightower feser tfc f1 90 graden fittingen. HighFlow Webshop 2
toosgrandioos TFC / F1 Racing hard tube fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy TFC Feser F1 Racing Fittings, nu alles op voorraad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J [VERKOCHT] EKWB fittingen. + TFC uv tube. Verkocht 2
k.3nny IN DE SHOP! TFC-VA Tubes (13mm (3/8) Smartcoil / anti-knikveer) + meer! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy TFC-Feser Slang Actie: 3/8ID-1/2OD 2 Meter voor 2 Euro! OP = OP HighFlow Computer Cooling Shop 10
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
Freddy TFC Feser One Pure NO UV koelvloeistoffen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D [VERKOCHT] 360 radiator TFC white Verkocht 5
k.3nny [VERKOCHT] TFC 120MM Radiator Verkocht 8
soppy [IN-ACTIVE] TFC Xtender Universal 120MM Shroud Verkocht 0
Johnny [VERKOCHT] TFC Xchanger 360 WHITE Verkocht 17
Edtje [TKA-RAD] TFC Xchanger 360 Triple Black Verkocht 4
arwin74 [VERKOCHT] tfc xchanger 240 Verkocht 5
A TFC Xtender Shroud schroeven voor XSPC radiator Waterkoeling 21
W Corsair H50 + TFC / Feser (triebwerk) Waterkoeling 11
soppy [INACTIVE] DangerDen DD-TFC Tubing 3/8ID 5/8OD - UV Red Gevonden 0
H TFC Triebwerk rubber add-ons HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
1 Schroefdraad TFC Xchangers Waterkoeling 9
Freddy TFC Xchanger Monsta Lite 420/360 Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
bundymania REVIEW: Radiator Comparison - TFC X-Changer 480 Quad Radi <-> Mora 2 Pro HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: TFC Monsta + 4 other Radiators HighFlow Product Reviews 9
bundymania REVIEW: TFC Triebwerk Fan - ultimate Radiator Fan ? HighFlow Product Reviews 0
Freddy TFC Xchanger Triple / 360 WHITE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S TFC Rad pull aansluiting Waterkoeling 3
S TFC XChanger Rad cleaning. Waterkoeling 25
S TFC Radiator (240) extern bij CM RC-840 Waterkoeling 2
W CPU Temps met TFC Quad, Ultra Kaze Fans en MCP350 Waterkoeling 16
U Welke fans voor TFC Xchanger Waterkoeling 5
Freddy TFC Carbon Rad Grillz HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy TFC / NoiseBlocker Triebwerk Rad Fan! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 91
Freddy TFC Monsta Rad!! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 54
Freddy TFC 45 graden Rotary Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy TFC Reflector DDC Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Lawtje lawtje - TFC 480QUAD / Lian Li A70 *veel pics* Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
Freddy TFC Xchanger QUAD Waterkoeling 24
Freddy TFC Xtender Shroud op radiator monteren Handleidingen en Installatie Tips 34
Freddy NIEUW: TFC 3/8" en 1/2" slangen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R Slangklem, TFC Herbie Clip of Feser schroeffitting? Waterkoeling 3
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan