Welkom bij de club hahaha
Goed werk! Nu even genieten van het systeem
Genieten zat er nog even niet bij helaas!
Er zat geen handleiding bij m'n Supreme HF CU waterblockje, dus deze heb ik voor de zekerheid nog maar even opgezocht.
Ik vond de installatie dusdanig waardeloos dat ik het nog maar even heb nagezocht.
Ik bleek de in- en output verkeerd te hebben aangesloten & de intel bracket moest zonder rubberen backplate worden gemonteerd.
In plaats daarvan moest ik 4 rubberen afstandsbusjes gebruiken.
mocht iemand van
EKWB dit lezen: ontsla degene die deze constructie heeft bedacht, dankuwel
Ik vond al dat de bracket aan de achterzijde van het moederbord verdacht warm werd, dat kon niet goed zijn.
Ik vind de bracket overigens totaal niet geschikt voor een socket 1150 moederbord, waarbij aan de achterkant van het moederbordsocket 3 schroeven uitsteken.
Hier is totaal geen rekening mee gehouden in de bracket die ik hier heb liggen.
Kortom: Ik flans zelf wel wat in elkaar met een bracket die ik nog van een
Corsair H100i all-in-one waterkoelsetje had liggen.
Met een beetje passen, meten, zagen, flamberen, slaan, schoppen, boren, frezen, zandstralen, plastificeren, spugen en veel onzin praten is het allemaal gelukt:
Excuses voor de wat wazige foto, ik denk dat ik trilde van woede of geluk. Een van tweeën.
De inlet/outlet goed aangesloten dit keer + zelf gebeunde mountingsysteem.
Dit ziet er in mijn ogen veel beter en rustieker uit dan die rare gigantische schroeven en debiele backplate van
EKWB.
Niks geen rare springveren, mini moertjes en duimslopende draai-rondjes-dingen.
Gewoon een simpele backplate met twee duimschroeven die zelfs nog een slagje extra aangedraaid kunnen worden met schroevendraaier.
Onder het mom van bezigheidstherapie en een saaie zondagmiddag was dit weer een erg leuk klusje.
Na twee keer de loop laten leeglopen leek me een derde keer ook nog wel kunnen, al was dat met deze nieuwe
radiator een stuk minder prettig omdat deze geen extra openingen heeft behalve dan de 2 waar al slangen in zitten.
Dus bij deze verdient
Black Ice Nemesis met hun 280 GTS FLOW ook een duim omlaag.
Weet iemand trouwens waarom ze ervoor hebben gekozen 1 opening aan de voorzijde en 1 opening aan de achterzijde te plaatsen op hun
radiator? Zeer onhandig in een relatief kleine miditower.
Nou genoeg gezeurd, nu mag ik wel even genieten