• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

rx vega 64 gpu only custom loop

bunbun

Member
beste allen, ik ben aan het kijken of ik mijn rx vega 64 ooit kan waterkoelen.

echter heb ik nog nooit een waterkoeling gedaan, en loop al vast bij het samenstellen wat bij elkaar bast qua waterkoel componenten :(

echter heb ik toch geprobeert een lijst samen te stellen van wat ik wil bij voorkeur voor mijn gpu.

https://www.highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=1703&hash=5d4875aa861b25f46bde20645de8ff1a

het doel van de waterkoeling wordt niet per se betere koeling, maar voornamelijk STILLER, want de rx vega is net een vliegtuig motor niveau wanneer je de gpu onder load gooit.

nu heb ik een paar extra vragen:
is een single 140mm radiator ook genoeg ipv een 2x120mm? (dit bespaart me veel gedoe om het te laten passen in mijn matx kast)
de enige optie is om mijn radiator voorin de kast te zetten (naar binnen blazend), kan dit of word mijn pc dan te heet? (huidige load temps: CPU: 62C, MOBO VRM: 65C)
is er geen kit of kant en klare oplossing voor deze gpu? zo niet, dan maar custom. :)

ik vind de looks belangrijk, gezien deze in mijn casemod komen met de titel "red elegance", dus vandaar wat duurdere koppelingen in mooi rood en rode koelvloeistof, ivm thema casemod. :)

echter shrik ik wel van 1 ding: de kosten! dik over 500 euro voor een custom loopje, daar kun je leuke dingen mee...
echter om kosten te drukken kan ik 2 fittingen en de flowmeter achterwege laten.

iemand ook een idee of deze winkelwagen lijst klopt (alles past, e.d.)

XenoMorpH

Active member
Deze winkelwagenlijst klopt prima. Misschien een idee om een backplate toe te voegen voor de kaart. Weet niet of je hem met een PCI-E Riser in je kast zet, maar anders zie je de lelijke achterkant, en EK kennende hebben ze het block zo gemaakt dat de originele achterkant er net niet oppast.

En de prijs...sja, je bent er nu toch ook leuke dingen mee aan het doen?

bunbun

Member
ik heb besloten om toch geen custom loop te nemen voor mijn vega gpu, tis gewoon te prijzig tegenover een fabrieks hybrid kaart o.i.d. ditttopic kangesloten worden wanneer er behoefte aan is(?)

Onderwerp starter Vergelijkbare onderwerpen Forum Replies Datum
R Single slot bracket for AMD Vega HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Alphacool Eisblock GPX-A acetal AMD RX Vega M03 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
bunbun passief gekoelde ryzen/vega htpc Gallery & Build Logs 5
bunbun ryzen 7 1700x / vega 64 / 3066mhz ram Benchmarks & Scores 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
R Thermaltake P5 + 4 x vega 56 en threadripper. Advies Waterkoeling Setup 3
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 9
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
P GPU waterblok voor MSI RTX 2080 Super gaming X trio Waterkoeling 3
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Tot 40% korting op EKWB RTX 2080 en Radeon VII GPU waterblokken! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Barrow gpu waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
R waterkoeling gpu Advies Waterkoeling Setup 3
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
F Correcte afmeting Watercool Heatkiller GPU (DIY) blok) Waterkoeling 3
M Waterkoeling 2x GPU Advies Waterkoeling Setup 10
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
X [TKA Diversen] fittings, CPU en gratis GPU blocks (GTX580) Verkocht 1
X [waardebepaling] fittings, CPU en GPU blocks Gesloten 4
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
S Phanteks Evolv ATX + GPU/PCI riser mod Cases en Modding 1
J vraag over de in en uitgang van een Alphacool GPU waterblok HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
X GPU/CPU, 540x180 Rad, Silverstone Raven 02 Advies Waterkoeling Setup 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
TheDeeGee Male 4-Pin GPU naar Female 4-Pin PWM HighFlow Webshop 8
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
Source [tka gpu] xfx 280x dd Verkocht 0
N [TKA RAD/Pomp/GPU block] Verkocht 0
FactoryDefaults [TKA-GPU]2X KFA2 GTX 980 HOF + waterblokken Verkocht 3
K Gpu los van moederbord - PCI Riser Cable Cases en Modding 4
R [Waterkoeling] €1500 CPU + 2x GPU (Mogelijk 3e gpu toekomst) Advies Waterkoeling Setup 23
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
Meelobee [TKA-GPU] 2x Asus R9280X (DC2T-3GD5) Verkocht 0
K GPU water koelblok R9 280X MSI OC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
R [Waterkoeling €500-600] CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Bjorn@demichiel.nl XSPC GPU Waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan