• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Chiller koeling en overklok ( overclock )

killibebe

New member
Beste leden,

Kan ik de Hailea Chiller HC500a liggend gebruiken?

Zit er in deze chiller ook een reservoir?

Ik wil een 1/2 slang halen voor mijn fittingen maar wil gelijk isolatiemateriaal maar weet niet welke ik moet kiezen. En maakt 1mm uit tussen de slang en armaflex tube? Ik kan er ook een isolatietape eromheen doen om het strak te trekken, maar welke heb ik nodig?

Wat is de grootste fitting die er voor waterkoeling bestaat?

Als er op een waterblok een hele kleine aansluiting heeft en je zou een fitting van van klein naar heel groot zet beter zijn? Of je maakt de waterblok aansluiting even groot als de grootste fitting of zou dit beter zijn?

Welke methode is beter van de onderstaande 2:
Van Chiller-> Reservoir (groot) -> pomp -> cpu -> GPU -> RAM -> Northbridge -> Chiller.

Chiller-> Reservoir (groot) -> pomp -> 5 way splitter: -> cpu -> 5 way splitter -> Chiller
-> GPU
-> RAM
-> Northbridge

Is het waar dat als je cpu lage temperaturen heeft dat die minder voltages nodig heeft om hoger te overklokken.
Dus bij normale temperaturen met lucht zou die daardoor meer voltages moeten hebben om hoger op te komen?

Als ik mijn multiplier omhoog gooi bij mijn AMD 940 Black edition dan moet je naast voltage ook rekening houden met de Northbridge staat op internet. Welke htt en nb snelheid/voltage hoort bij welke cpu snelheid?
 
Laatst bewerkt:
alle vragen kan ik met google beantwoorden.

Maar omdat jij het ben:

Een chill unit, altijd laten staan hoe hij bedoeld is.

1mm verschil tussen je slang en armaflexx is geen probleem.

13mm/ met 1/4e aansluiting fittingen zijn het grootste voor reguliere waterkoeling. Vroeger had je ook van 16?mm met de aansluiting 3/8e

Probeer je waterblokken/fitting combitatie altijd hetzelfde te houden.

Werk nooit met splitter in je loop, dat gaat tenkoste van je pompkracht, Vooral een 5way:| Dus alles gewoon in serie aansluiten.

Lagere temp op je cpu betekend niet meteen minder voltage maar eerder hogere overclockbaarheid, Je kan je cpu ook underclocken dan kan je wel je volteage verlagen, Het gaat zegmaar gelijk op.

Die laatste vraag, tjha

Dat is bij elke cpu anders, de basis overclocks kan je uitrekenen met je fsb en multiplier, de rest is ervaring/doorberekenen, maar dan moet je gewoon goed research doen.

Overclocken is geen! simpel iets. je moet goed je best doen om het hoogste (of laagste) uit het desbetreffende component te halen

Zo, nu jij weer :p
 
Hailea Chiller HC500a heeft btw een interne compressor. Ga je deze liggend gebruiken.
1. slaat de compressorrotor die in de shell zit tegen zn wand waardoor hij een pokke herrie maakt ivm deze uit balans is.
2. doet hij het ongeveer 10 a 15 minuten waarna je m in je kliko kan mikken ;)
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb armaflex tube besteld binnendiameter 22 mm en omheen 7mm dikte. Ik heb ook 1/2 slangen besteld 19 mm buitediametrt en binnen diameter 13 mm.

Ik heb een coolbox die ik als reservoir gebruik.

Mijn vragen:
Wat voor vloeistof moet ik gebruiken? Laagste stand chiller.

Ik heb 2 matten besteld armaflex 10 mm dik.

Ik heb ram waterblok die ik in de loop meeneem. Hoe isoleer ik deze blok van binnen?

Is vaseline ook goed dielectric grease ?
 
In principe hoef je hem niet te isoleren mits je hem altijd op de laagste insteltemp zet.
Het gaat er eigenlijk om wanneer ie condens krijgt, dit kan men uitrekenen.

vb
kamertemp 20grd
insteltemp hailiea 12 a 13 grd dan krijg je geen condens! Want de dew-point(douwpunt-condenspunt) is 9.27grd +/-0.87
Dew Point Calculator

Indien je wel altijd de temp laag instel dan, dan zeker isoleren. Voor de zekerheid kun je het beste wel isoleren :p mocht je het een keer vergeten zijn om de temp aan te passen aan de kamertemp.

-je kunt gewoon Feser one gebruiken
 
Tekening koeling.jpg Loop 1 gaat het om. Die tweede loop is nu niet van toepassing.

Dit is wat ik heb:
10 x Armaflex AF-1 SK 22mm ID, DSD 8mm (tegen condenswater) 1m zelfklevend
10 x Slang PVC UV-active blauw 19/13mm (1/2" ID) (Alphacool)
10 x 13mm (1/2") slangaansluiting G1/4 met O-afdichtring zilver nickel
2 x Armaflex plaat 10mm 330x330mm

En:
- Feser One Cooling Fluid - UV RED 750 ml nog over
- 1 liter gedeminiraliseerd water

Ik heb een koelbox die denk ik 20 liter aan kan. Is er een goedkopere vloeistof wat ik kan gebruiken?

Vragen:
- Wat voor tape kan ik als beste gebruiken om de armaflex tube (zit om de slag) heen om het vast te zetten?


Insulate moederbord.jpg- Is vaseline ook goed als delectric grease voor in de, om heen de en achter de socket voor 24/7 gebruik?

- Moet ik ook diselectric grease in de ram socket zetten?

- Wat kan ik gebruiken achter mijn ram om het strak dicht te houden? (Bij mijn cpu en nb heb ik schroeven)


memory insulation.jpg- De afstand tussen ram en de heatspreader is heel weinig, vandaar de vraag of dit een goede manier is van isoleren ervan? Moet ik armaflex tussen de chips doen of is dielectric grease en kneedgum genoeg?

Moet ik op de ramblock gewoon armaflex op doen? Zonder lijm?

Moet tussen de chip en heatspreader koelpasta smeren?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
L Hailea Chiller HC-250A - 265 Watt geschikt voor TITAN X en i7 4790k ? Hardware & Software 2
P Plaatsen chiller Advies Waterkoeling Setup 1
sireentje "chiller" loop Waterkoeling 4
S Waterkoeling bouwplan met Chiller, advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 4
J Water Chiller (Advies) Advies Waterkoeling Setup 4
S custom tek chiller Gallery & Build Logs 37
Vissa [VERKOCHT] Hailea 500A Chiller, Go Chill! Verkocht 3
K Hailea Chiller HC-300A - 395 Watt vraagje Waterkoeling 12
C Hailea Chiller HC-300A Overige Koeling 7
XenoMorpH Condens!! (Chiller help!!) Overige Koeling 7
N Kant en klare water chiller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
Robin Koeling verbeteren mogelijk? Overige Koeling 7
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
J Koeling Chokes en Mosfet's msi 1070 gaming x Overige Koeling 2
R Versterker koeling in TV meubel Overige Koeling 20
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
R Meubel koeling Overige Koeling 5
F Koeling Threadripper 3960x Waterkoeling 5
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
wijthoef Koeling i7 7440 Overige Koeling 4
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
M aanpassingen voor betere koeling. Waterkoeling 8
meneer peer advies koeling ysplitsing & quickrelease? Advies Waterkoeling Setup 9
B NON-PC: pc koeling systeempje voor koelen 3 CNC motoren Waterkoeling 10
C Advies lucht koeling array controller Overige Koeling 3
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
M Vervanging voor standaard koeling Overige Koeling 3
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
H Voldoende kracht/koeling voor loop ? Advies Waterkoeling Setup 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T custom koeling voor ATI r9 290X? Overige Koeling 3
C Lage 775 koeling Overige Koeling 0
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
F gpu koeling voor gigabyte hd radeon 7950 ver 2:0 Advies Waterkoeling Setup 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan