• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hailea Chiller HC-300A - 395 Watt vraagje

Kamuchi

Member
Eindelijk een vraagje waar ik het antwoord niet op weet :081:

Aan de gebruikers van een chiller die er wat ervaring mee hebben.
Zou een chiller goed werken als deze op kamer temperatuur wordt ingesteld?

Dit in verband om geen condensatie te krijgen maar dat de chiller wel volop aan het werk gaat om de temps omlaag te werken zodra het systeem belast wordt.

Dit was het idee: res -> pomp(dual 450S) -> chiller -> cpu -> mobo -> 4x 5870 -> 360rad -> 480rad -> res

De 2 rads dumpen behoorlijk wat hitte met benches/100% cpu/gpu load dat deze gewoon warm aanvoelen, maar met een 980X die komt, wil ik het toch wat lager en stabieler hebben :p
Desnoods de 360 te vervangen voor 480 of een extra 480 erbij te plaatsen.

Water temps zal ik later achter komen als ik thuis ben :)


met voorbaat dank :)


vloeistof:
koud: 18.5
idle: 22.0
stres: 37.8

zal dus zowizo nog een 480 tussen moeten :schaam
 
Laatst bewerkt:
Een chiller ,, chillt '' water tot onder kampertemperatuur. Je kunt makkelijk tot 15 graden chillen zonder condensvorming. Ligt net aan de omgevingsconditities.

Wat je dus niet moet doen is radiateuren gebruiken. Waarom niet? Radiateuren koelen met lucht dat op kamertemperatuur is. Ga je tot of net onder de kamertemperatuur dan brengen de radiateuren juist warmte in je loop i.p.v. dat ze hem koelen.

Ik weet niet hoeveel energie jou CPU/Mobo en kaarten genereren in watts, maar dat zal wel een stuk meer dan 395,- watt zijn.

Ik denk persoonlijk dat je beter wat grotere radiateuren kunt plaatsen i.p.v. een dure chiller. Het grote voordeel van een chiller is dat hij onder kamertemperatuur kan, en daarvoor wil je hem eigenlijk gebruiken.

Misschien dat Bullus zijn visie hierop kan geven!
 
Dat is een mogelijkheid, maar het idee was om de radiatoren de meeste hitte aan het einde te laten verdwijnen en dan met de chiller de temperatuur echt naar kamer temp, of graadjes eronder, te brengen
De chiller zou dus tussen de pomp en cpu komen voor een constante aanvoer temperatuur ongeacht of het een graadje warmer van de zomer :)

radiators werken maar tot een bepaald punt om de hitte kwijt te raken, al heb ik wel dit alvast in het winkel mandje zitten om over te pijnzen als extraatje bij mijn huidige 360+480 :p
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - 1

res -> pomp -> chiller -> cpu -> mobo -> gpu`s -> 480 -> 480 -> 480 -> 360 -> res

Hittedump van m`n onderdelen is heel erg hoog, denk dat een 1500W het nog aardig voor z`n kiezen kan krijgen en dan moet jouw 980 er nog bij :D


Denk maar eens de maand erop die LittleDevil V8 kast aanschaffen om het iets kompacter te maken :p
....of de TJ11 :050:
 
je zult en blijft een heel end richting omgevings temp komen, maar zelfs omgevingstemps zul je niet halen...

je hebt zoveel hitte... en als je die begint te benaderen zullen je rads nog bijna geen warmte meer afgeven, en de chiller kan niet genoeg hitte opnemen om het verder over te nemen (laat staan dat de rads onder omgevings temp juist je water gaan opwarmen)
 
Maar dat is `m nou net, ik wil niet onder de kamer temp omdat ik geen flauw idee nog heb over al die isolatie crap :)

chiller zou aleen het water die extra graden moeten koelen naar kamer temp terwijl de rads bijna alle hitte eruit halen voor dat het m`n res in gaat, puur een stabiele water temp voor de cpu zodat ie zeg maar altijd water van 20 graden krijgt omdat ik nu in een heatdump spiraal zit

water wordt warm, cpu/gpu`s worden warmer, water wordt nog warmer etc etc
dit moet worden water wordt warm, rads doen een heatdump en de chiller het water met 20 graden de cpu in

als ik de max van de chiller zou hebben, dan weet ik dat ik geen rads moet plaatsen en dat de gpu`s onmogelijk worden :p
zou dual loop kunnen gaan en de cpu aleen op de chiller, maar dan wil ik nog steeds niet onder de kamer temp om condensatie te voorkomen totdat ik op een oud systeempje dat juist isoleren onder de knie kan krijgen en dan nog steeds dual loop gaan voor cpu aleen ;)
 
Denk dat je in de war bent met de madmouse glaciator :p..De waterchiller kun je qua temps instellen. De chiller zelf als ie begint te koelen ,dump ie ook behoorlijk de warmte al af.

Denk dat je geen rads ertussen moet plaatsen, omdat ie de watertemp in de loop verhoogt naar kamertemp.
Stel je steld hem in iets beneden kamertemp, maar door de rads verhoog je de temp in de water en daardoor moet de chiller constant koelen om hem op ingestelde temp te krijgen. (in idle situatie)
 
dus als ik het goed begrijp voor 24/7:

Luberex Dielectric Grease in en onder de socket
2-3 matjes neoprene aan de onderkant zodat het lekker zit tussen tray en mobo
isolatie tape bij de condensators
kneedbaar rubber rondom de cpu/vrije ruimte en een stukje neoprene er over om het mooi weg te werken
wat doe je met de slangen/fittingen? gewoon een matje neoprene er omheen wikkelen met isolatie tape?


f`it, gewoon doen als het geld het toelaat, komt dit redelijk in de buurt? :D
http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=2783&hash=ce8cc0305bfe3ad67a4f45dcfb809d06 uitgezonderd de kneedbaar rubber
 
Weet niet hoe goed neopreen is tov armaflex plaat, maar als je armaflexx kunt aankomen, dan beter armaflexx.

Kneedgum
Faber Castell gum 7020 kneedgum grijs - DiscountOffice.nl Kantoorartikelen

isoleer tips
Tips: isoleren socket - Nationaal Computer Forum
Hier staat ook hoe je de slangen kunt isoleren.(armaflexx tube,armaflexx tape)

Maar als je toch rond kamertemp wilt koelen is isoleren niet nodig.

kondens calculator
Dew Point Calculator
vb
20grd kamertemp
50% luchtvochtigheid

Dan krijg je pas condens bij 9.27grd..Als je de chiller op 15grd insteld dan krijg je dus geen condens

vb2
25grd kamertemp
50% luchtvochtigheid
=13.86 condens

enz...
 
Bedankt! daar is het begin :D

Ik ga `m maar gelijk gebruiken voor max verbuik met een benchje draaien en met al deze moeite dan maar gelijk onder kamer temp als 2de loop :p
Morgen maar weer even verder zoeken :)

Ga het aleen wel eerst proberen op een oud systeempje als het zover is ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan