Robin
Member
Ik heb nog even zitten denken wat ik eigenlijk wilde gaan doen om een nieuw systeem te bouwen.
Ik denk dat ik toch niet op de ` piledriver` ga wachten.. Straks is het nog maar een mislukking en dan heb je wel mening tijd voor niks gewacht.. Dus gewoon het beste pakken kwa prijs / prestaties wat je nou kan krijgen.
Ik heb momenteel de volgende onderdelen:
AMD Phenom II X4 955BE
MSI 790 FX GD-70 moederbord
Corsair force 120GB ssd
3 GB geheugen kingston 1333mhz wat in in systeem momenteel zelf zit..
2x Sapphire 6950 2GB -> 6970.. (liggen er al een tijdje ongebruikt dus begint nou wel zonder te worden.
Coolermaster HAF932 kast..
Momenteel geen voeding meer maar had een enermax liberty 500watt die vreemde kuren had dus weg gemieterd..
Ik heb laatst een geheugen setje gekocht van g.skill 8GB 1600Mhz DDR3
En een samsung SSD 256GB.
En ben toch overstag gegaan om voor een 2500K setup te gaan.. Veel sneller processor dan wat ik nou had.. Kwa prijs erg aantrekkelijk.. Ivy bridge vind ik achteraf toch tegen vallen i.v.m dat hitte probleem, en ook is nog duurder..
Ook zie ik totaal niks in die z77 chipset borden.. En daarom zoek ik nou gewoon een budget bord die voldoet aan mijn eisen..
Setup word dan:
Moederbord zit ik te denken aan een P67 of z68 (pci-express 3.0 heb ik toch niet nodig)
(het belangrijkste is dat het bord crossfire minimaal heeft liefst met SLI erbij als ik in de toekomst me alsnog bedenk voor een ander type nvidia videokaart..
Ik las ook dat dat logix virtua ook niet echt goed werkte op de z68 borden.. Is hier al verandering in gekomen door middel van nieuwere drivers.. Werkt dit nou ook goed, of zal men dan toch een z77 ervoor moeten kopen..
Als het verder geen toegevoegde waarde heeft kwa stroom verbruik dan mag het ook eraf blijven..
Bord moet ook minimaal 2 x sata 600 hebben (liefst 4 poorten als dat gaat)
Ik hoef geen SSD caching i.v.m dat ik al een snelle grotere ssd heb..
Dus;
_minimaal 2x sata 600, liefst 4x sata 600
_USB 3.0 hoeft niet perse
_Crossfire en SLI
_Budget 100 - 130 euro
_ P67 of Z68 chipset
_Pci-express 3.0 niet nodig
_ Virtua Lugic logix niet nodig als het momenteel niks nog toevoegd op z68 chipset. (wel als het verbeterd is met nieuwere drivers.
_Moet kunnen OCen
_gebruik interne GPU niet noodzakelijk nodig.
_MOET EEN ZUINIG BORD ZIJN!!!
Aan het bord wil ik minimaal 100 - 130 euro voor uitgeven.. Moet zo goedkoop mogelijk omdat ik die setup toch geen lang leven zal hebben, als haswell refresh (2de generatie)(of wellicht een betere AMD op dat moment) er komt dat ik dan wellicht toch een nieuwe snellere setup neem.
Intel core i5 2500k
Samsung 830 256GB SSD
512GB SSD (merk weet ik niet, wrs ook een samsung 830
1x 2TB schijf om er downloads en er andere meuk erop te gooien dat alleen opgeslagen moet worden..
2x 6950 2GB - 6970 crossfire..
(behuizing wil ik ook een andere, maar zou ik momenteel nog even mee door kunnen)
(iemand een idee over de voeding, (ik denk dat ik minimaal 600 - 650 watt voor nodig hebt..) (ik ga geen 1000watter kopen als het systeem maar totaal 300 watt zal verbruiken..
Voeding moet minimaal gold status hebben..
Ik denk aan:
Super Flower Golden Green SF-650P14XE (100 euro)
be quiet! Straight Power E9 680W CM (120 euro)
Maar voor de rest moet ik eerst even wat reviews inlezen voor de psu..
Added after 47 minutes:
EDIT:
Ik ben net wezen zoeken.. Ik denk dat het bord een Gigabyte GA-Z68XP-UD3P word. Niet al te duur en alles wat ik nodig hebt + 22nm cpu support!
Ik denk dat ik toch niet op de ` piledriver` ga wachten.. Straks is het nog maar een mislukking en dan heb je wel mening tijd voor niks gewacht.. Dus gewoon het beste pakken kwa prijs / prestaties wat je nou kan krijgen.
Ik heb momenteel de volgende onderdelen:
AMD Phenom II X4 955BE
MSI 790 FX GD-70 moederbord
Corsair force 120GB ssd
3 GB geheugen kingston 1333mhz wat in in systeem momenteel zelf zit..
2x Sapphire 6950 2GB -> 6970.. (liggen er al een tijdje ongebruikt dus begint nou wel zonder te worden.
Coolermaster HAF932 kast..
Momenteel geen voeding meer maar had een enermax liberty 500watt die vreemde kuren had dus weg gemieterd..
Ik heb laatst een geheugen setje gekocht van g.skill 8GB 1600Mhz DDR3
En een samsung SSD 256GB.
En ben toch overstag gegaan om voor een 2500K setup te gaan.. Veel sneller processor dan wat ik nou had.. Kwa prijs erg aantrekkelijk.. Ivy bridge vind ik achteraf toch tegen vallen i.v.m dat hitte probleem, en ook is nog duurder..
Ook zie ik totaal niks in die z77 chipset borden.. En daarom zoek ik nou gewoon een budget bord die voldoet aan mijn eisen..
Setup word dan:
Moederbord zit ik te denken aan een P67 of z68 (pci-express 3.0 heb ik toch niet nodig)
(het belangrijkste is dat het bord crossfire minimaal heeft liefst met SLI erbij als ik in de toekomst me alsnog bedenk voor een ander type nvidia videokaart..
Ik las ook dat dat logix virtua ook niet echt goed werkte op de z68 borden.. Is hier al verandering in gekomen door middel van nieuwere drivers.. Werkt dit nou ook goed, of zal men dan toch een z77 ervoor moeten kopen..
Als het verder geen toegevoegde waarde heeft kwa stroom verbruik dan mag het ook eraf blijven..
Bord moet ook minimaal 2 x sata 600 hebben (liefst 4 poorten als dat gaat)
Ik hoef geen SSD caching i.v.m dat ik al een snelle grotere ssd heb..
Dus;
_minimaal 2x sata 600, liefst 4x sata 600
_USB 3.0 hoeft niet perse
_Crossfire en SLI
_Budget 100 - 130 euro
_ P67 of Z68 chipset
_Pci-express 3.0 niet nodig
_ Virtua Lugic logix niet nodig als het momenteel niks nog toevoegd op z68 chipset. (wel als het verbeterd is met nieuwere drivers.
_Moet kunnen OCen
_gebruik interne GPU niet noodzakelijk nodig.
_MOET EEN ZUINIG BORD ZIJN!!!
Aan het bord wil ik minimaal 100 - 130 euro voor uitgeven.. Moet zo goedkoop mogelijk omdat ik die setup toch geen lang leven zal hebben, als haswell refresh (2de generatie)(of wellicht een betere AMD op dat moment) er komt dat ik dan wellicht toch een nieuwe snellere setup neem.
Intel core i5 2500k
Samsung 830 256GB SSD
512GB SSD (merk weet ik niet, wrs ook een samsung 830
1x 2TB schijf om er downloads en er andere meuk erop te gooien dat alleen opgeslagen moet worden..
2x 6950 2GB - 6970 crossfire..
(behuizing wil ik ook een andere, maar zou ik momenteel nog even mee door kunnen)
(iemand een idee over de voeding, (ik denk dat ik minimaal 600 - 650 watt voor nodig hebt..) (ik ga geen 1000watter kopen als het systeem maar totaal 300 watt zal verbruiken..
Voeding moet minimaal gold status hebben..
Ik denk aan:
Super Flower Golden Green SF-650P14XE (100 euro)
be quiet! Straight Power E9 680W CM (120 euro)
Maar voor de rest moet ik eerst even wat reviews inlezen voor de psu..
Added after 47 minutes:
EDIT:
Ik ben net wezen zoeken.. Ik denk dat het bord een Gigabyte GA-Z68XP-UD3P word. Niet al te duur en alles wat ik nodig hebt + 22nm cpu support!
Laatst bewerkt: