• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[waterkoeling] budget oplossing voor P6T, i7-940, HD4870X2

marco.cj

Junior Member
Goedemiddag

Ik wil mijn computer op de bovenste plank van mijn huiskamerkast zetten zodat de kastdeur dicht kan en ik de PC (hopelijk) helemaal niet meer hoor.
Dan moet ik de warmte natuurlijk uit de kast zien te krijgen. Hiervoor zoek ik uw advies voor een geschikte GPU en CPU waterkoeling set oplossing.

De afstand van de computer plank naar de bovenkant kast is c.a. 1 meter, die hoogte moet de pomp dus nog gemakkelijk aankunnen omdat ik de radiator daar (extern) wil monteren. Ik wil een gat in de bovenkant van de kast maken waar de radiator voor komt te zitten. Een normale 360 inbouw radiator is dus goed, omdat hij toch niet in het zicht is.

Mijn voorkeur gaat uit van een pomp die gebruik maakt van de al aanwezige 620W voeding. Ik zie dat die voeding ook een ventilator heeft, kan de voeding ook met water gekoeld worden?

- Wat is jouw budget?
max 500 euro

- Wat is jouw hardware?
Processor: Intel Core i7 i7-940 - 1366 socket
Videokaart: ATI HD4870X2
Moederbord: Asus P6T
Voeding: 620W Coolermaster

- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
CPU en GPU

alvast bedankt voor jullie hulp/advies

groet
marco
 
Hoi Marco,

Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://www.highflow.nl/forum/f6/waterkoeling-59/



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.


Je kan jouw keuzes baseren op jouw eigen smaak (wat je mooi vindt) en wat past in jouw budget.

Als je dan jouw lijst hier plaatst, kunnen wij je tips geven wat je eventueel kan verbeteren.

Je kan zelfs een link geven naar jouw winkelwagen, zie hier:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?


Gezien je zowel CPU als GPU wilt koelen is minimaal een 240 radiator aan te raden.
Een 360 radiator voldoet zeker weten.

Qua pomp moet je kijken naar de MCP355, MCP655 of Koolance PMP-450S.
Deze drie zijn zeer sterk en hebben een goede opvoerhoogte, welke jij nodig zal hebben.

Voor de rest is het een keuze qua smaak en budget.
 
hoeveel ventilatie is er in het kastgedeelte waar de pc zelf staat??
want daar moet ook nog enigzins wat ventilatie zijn, denk aan de moederbord geheugen hardeschijven en vooral ook voeding
die produceren allemaal nog wel best wat warmte

om dus echt ALLES te waterkoelen is jou budget niet groot genoeg...
dus het beste zal zijn als er nog enigzins wat ventilatie in dat kastgedeelte is (120mm fan ofzo)
of denk aan dat je hem in hetzelfde gedeelte zet als je radiator dat die ook meteen de warmte van de rest van je pc onderdelen uit de kast blaast :)
 
Hallo,

Ja, dopestuff dat is inderdaad mijn idee. Radiator in gat in de nok van de kast, computer op de bovenste plank van de kast.

Nu, als de MCP655 goed is om de oppomp hoogte te overbruggen, dan kan ik volgens mij simpel met de standaard 'Highflow CPU + GPU Set' af. De EK-Surpreme waterblok past immers op 1366 socket. Radiator, slangen en kleurtje water intereseren me niet (goedkoopste/lelijkste is ok).
Rest nog de keuze van het GPU blok.
De EK-FC4870 Plexi is ook goed voor mijn ATI HD4870X2? of moet ik dan de EK-FC4870X2 Acetal nemen?

marco
 
de pcb van een single core 4870 is heel anders dan die van een dual core 4870x2 dus daar gaat alleen een ek-fc4870x2 op passen.

opvoerhoogte van een mcp655 is +- 3m overige specs hier.

Je moet in de kast trouwens nog wel zorgen voor een afvoer van warme lucht je dumpt nu wel een hoop warmte al buiten de kast maar je mobo + voeding + ander spul creeëren ook nog wat warmte.
 
ook dankzij goede tips in de andere threads, ben ik tot de volgende verlanglijst uitgekomen:

MCP655 pomp
XSPC RS360 black Radiator (betere prestaties op lage toeren dan black ice extreme)
Yate loon black fans (3x) (stille fans op lagere toeren)
EK-Supreme - Acetal - CPU waterblock (past op i7 940, 1366 socket)
EK-FC4870 X2 - Acetal - GPU waterblock (past op ATI 4870X2 videokaart) (dankje, Flythe)
XSPC Acrylic tank reservoir (betere prestaties)
Feser - High Flow slang
Feser One UV Clear vloeistof

Ik zie dat ik ook een fancontroller nodig heb, anders draaien de fans nog altijd op luidruchtige 100%. Welke is het meest geschikt om naast de fan-toeren ook de 6 standen van de MCP655 pomp automatisch aan te sturen?

In een andere thread wordt aangeraden ook Koelpasta (en pasta verwijder vloeistof) te kopen. Dat wordt niet standaard bij een CPU+GPU set geleverd?
 
Laatst bewerkt:
De MCP655 kan je beter niet op de fan controller aansluiten maar gewoon op de voeding.
De stand van de pomp stel je vaak 1 keer in en daarna niet meer.

Qua fan controller keuze genoeg, kijk even welke je mooi vindt en bij jouw systeem vindt passen.

Je bedoelt ArctiClean, dat is zeker aan te raden.
Als je ermee werkt, dan zal je direct begrijpen waarom, oude koelpasta "smelt" gewoon weg waardoor het schoonmaken een stuk makkelijker wordt.
Die dien je idd apart te bestellen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
H [Waterkoeling] Laag budget, veel onderdelen al aanwezig. Advies Waterkoeling Setup 6
G [Advies Waterkoeling] setup-budget binnenin Advies Waterkoeling Setup 61
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
H low budget waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S [Waterkoeling] Advies over samenstelling van WC geen vast budget. Advies Waterkoeling Setup 7
P [Waterkoeling] Budget <500 Advies Waterkoeling Setup 17
D Waterkoeling i7-980X, 2* HD5970, kast Cooler Master Atcs-840, budget €800 Advies Waterkoeling Setup 9
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
O Budget 150 euro: waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 7
D Waterkoeling of Luchtkoeling? Waterkoeling budget: 200 euro Advies Waterkoeling Setup 110
M Advies Waterkoeling CoreI7 920+ GTX285 Budget max €500 Advies Waterkoeling Setup 21
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan