hallo allemaal,
nadat vorig jaar mijn hdd uit elkaar is geklapt en behoorlijk wat schade heeft aangericht ben ik weer is gaan rond neuzen wat er allemaal mogelijk is met een pc.
het eerste probleem wat ik tegen kwam was dat ik geen leuke behuizing tegen kwam die mij aansprak kwa buitenkant.
Maar ik vond de binnenkant van sommige builds wel gaaf en daar zat natuurlijk WC in.
Omdat ik echt nieuw ben met WC heb ik advies nodig over wat ik nou het beste kan nemen.
- Wat is jouw budget?
Heb geen vast budget in mijn hoofd als het maar goed spul is.
- Wat is jouw hardware?
Op het moment wacht ik nog op de buldozer wat die gaat doen.
Als de buldozer niet waar maakt wat de meeste mensen verwachten stap ik met pijn over naar intel.
moederbord : gigabyte-ga-990fxa-ud7 of ASUS Maximus IV Extreme (B3).
processor : de beste buldozer processor of Intel Core i7 2600K.
Geheugenmodules : corsair dominator cl9.
videokaart : 2x PowerColor Radeon HD 6970 LCS 2GB (helaas is deze op dit moment niet leverbaar dus moet ik waarschijnlijk voor een gewone 6970 gaan ).
voeding : Antec HCP-1200 High Current Pro 1200W (is dit overkill?).
casefan : 8x Enermax T.B. Apollish UCTA12N-R 120mm Fan - RED - 900RPM.
fan controller : 2x Lamptron FC-5 Fan Controller 4x 30W Channels Black V2 (doordat ik bij elkaar 26 fans heb denk ik dat ik 4 fan controllers nodig heb en het is altijd leuk om aan knopjes te draaien ).
- Welke behuizing heb je?
De behuizing wordt een eigen ontwerp met een projector in het moederbord behuizing die 3d afbeeldingen projecteert.
H150cm x D60cm x B70cm.
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
cpu , gpu , ram.
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Voornamelijk voor de stilte als ik een film wil kijken en natuurlijk wil ik ook dat het goed eruit ziet en wat overclocken.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Deze komt horizontaal te liggen 10cm boven de behuizing van het moederbord.
1. Kies jouw Radiator:
Watercool MO-RA3 9x120 PRO Black.
2. Kies jouw Fans: 18x Scythe 120MM Gentle Typhoon 1450RPM D1225C12B4AP-14.
3a. Kies jouw CPU block: dit is lastig want wat is nou het beste EK-Supreme HF - Full Nickel of Koolance CPU-370 ?
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen): 2x EK-FC6970 - Plexi met 2x EK-FC6970 Backplate - Black.
4. Kies jouw Reservoir: 2x FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir V2.
5a. Kies jouw Pomp: 2x Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2".
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen): Bitspower D5/MCP655 Dual Top BP-2D5TOPAC-BK Acrylic Version.
6. Kies jouw Koelvloeistof: Feser Aqua - Ultra Pure Water.
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten): Hier strand het schip voor mij.
Ik wil in ieder geval een Feser Slang die uv rood is maar welke formaat ?
8. Kies jouw Fittingen : De boot is nu niet meer gestrand maar zit nu in een diep bos.
Doordat ik nog niet precies weet welke formaat slang ik wil weet ik ook nog niet welke formaat fitting ik nodig heb.
Ik weet wel dat het zwarte schroef fittingen moeten zijn.
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje.
Slangknipper (10-40MM)
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen : hierover ga ik wwwICKED vragen of hij iets moois kan maken voor mij.
Sleeving : Dit komt als laatste als alles in de build zit.
Alle op en aanmerkingen zijn welkom.
Alvast bedankt.
nadat vorig jaar mijn hdd uit elkaar is geklapt en behoorlijk wat schade heeft aangericht ben ik weer is gaan rond neuzen wat er allemaal mogelijk is met een pc.
het eerste probleem wat ik tegen kwam was dat ik geen leuke behuizing tegen kwam die mij aansprak kwa buitenkant.
Maar ik vond de binnenkant van sommige builds wel gaaf en daar zat natuurlijk WC in.
Omdat ik echt nieuw ben met WC heb ik advies nodig over wat ik nou het beste kan nemen.
- Wat is jouw budget?
Heb geen vast budget in mijn hoofd als het maar goed spul is.
- Wat is jouw hardware?
Op het moment wacht ik nog op de buldozer wat die gaat doen.
Als de buldozer niet waar maakt wat de meeste mensen verwachten stap ik met pijn over naar intel.
moederbord : gigabyte-ga-990fxa-ud7 of ASUS Maximus IV Extreme (B3).
processor : de beste buldozer processor of Intel Core i7 2600K.
Geheugenmodules : corsair dominator cl9.
videokaart : 2x PowerColor Radeon HD 6970 LCS 2GB (helaas is deze op dit moment niet leverbaar dus moet ik waarschijnlijk voor een gewone 6970 gaan ).
voeding : Antec HCP-1200 High Current Pro 1200W (is dit overkill?).
casefan : 8x Enermax T.B. Apollish UCTA12N-R 120mm Fan - RED - 900RPM.
fan controller : 2x Lamptron FC-5 Fan Controller 4x 30W Channels Black V2 (doordat ik bij elkaar 26 fans heb denk ik dat ik 4 fan controllers nodig heb en het is altijd leuk om aan knopjes te draaien ).
- Welke behuizing heb je?
De behuizing wordt een eigen ontwerp met een projector in het moederbord behuizing die 3d afbeeldingen projecteert.
H150cm x D60cm x B70cm.
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
cpu , gpu , ram.
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Voornamelijk voor de stilte als ik een film wil kijken en natuurlijk wil ik ook dat het goed eruit ziet en wat overclocken.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Deze komt horizontaal te liggen 10cm boven de behuizing van het moederbord.
1. Kies jouw Radiator:
Watercool MO-RA3 9x120 PRO Black.
2. Kies jouw Fans: 18x Scythe 120MM Gentle Typhoon 1450RPM D1225C12B4AP-14.
3a. Kies jouw CPU block: dit is lastig want wat is nou het beste EK-Supreme HF - Full Nickel of Koolance CPU-370 ?
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen): 2x EK-FC6970 - Plexi met 2x EK-FC6970 Backplate - Black.
4. Kies jouw Reservoir: 2x FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir V2.
5a. Kies jouw Pomp: 2x Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2".
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen): Bitspower D5/MCP655 Dual Top BP-2D5TOPAC-BK Acrylic Version.
6. Kies jouw Koelvloeistof: Feser Aqua - Ultra Pure Water.
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten): Hier strand het schip voor mij.
Ik wil in ieder geval een Feser Slang die uv rood is maar welke formaat ?
8. Kies jouw Fittingen : De boot is nu niet meer gestrand maar zit nu in een diep bos.
Doordat ik nog niet precies weet welke formaat slang ik wil weet ik ook nog niet welke formaat fitting ik nodig heb.
Ik weet wel dat het zwarte schroef fittingen moeten zijn.
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje.
Slangknipper (10-40MM)
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen : hierover ga ik wwwICKED vragen of hij iets moois kan maken voor mij.
Sleeving : Dit komt als laatste als alles in de build zit.
Alle op en aanmerkingen zijn welkom.
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: