• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] Advies over samenstelling van WC geen vast budget.

soul

New member
hallo allemaal,

nadat vorig jaar mijn hdd uit elkaar is geklapt en behoorlijk wat schade heeft aangericht ben ik weer is gaan rond neuzen wat er allemaal mogelijk is met een pc.
het eerste probleem wat ik tegen kwam was dat ik geen leuke behuizing tegen kwam die mij aansprak kwa buitenkant.
Maar ik vond de binnenkant van sommige builds wel gaaf en daar zat natuurlijk WC in.

Omdat ik echt nieuw ben met WC heb ik advies nodig over wat ik nou het beste kan nemen.

- Wat is jouw budget?
Heb geen vast budget in mijn hoofd als het maar goed spul is.

- Wat is jouw hardware?
Op het moment wacht ik nog op de buldozer wat die gaat doen.
Als de buldozer niet waar maakt wat de meeste mensen verwachten stap ik met pijn over naar intel.
moederbord : gigabyte-ga-990fxa-ud7 of ASUS Maximus IV Extreme (B3).
processor : de beste buldozer processor of Intel Core i7 2600K.
Geheugenmodules : corsair dominator cl9.
videokaart : 2x PowerColor Radeon HD 6970 LCS 2GB (helaas is deze op dit moment niet leverbaar dus moet ik waarschijnlijk voor een gewone 6970 gaan ).
voeding : Antec HCP-1200 High Current Pro 1200W (is dit overkill?).
casefan : 8x Enermax T.B. Apollish UCTA12N-R 120mm Fan - RED - 900RPM.
fan controller : 2x Lamptron FC-5 Fan Controller 4x 30W Channels Black V2 (doordat ik bij elkaar 26 fans heb denk ik dat ik 4 fan controllers nodig heb en het is altijd leuk om aan knopjes te draaien ).

- Welke behuizing heb je?
De behuizing wordt een eigen ontwerp met een projector in het moederbord behuizing die 3d afbeeldingen projecteert.
H150cm x D60cm x B70cm.

- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
cpu , gpu , ram.

- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Voornamelijk voor de stilte als ik een film wil kijken en natuurlijk wil ik ook dat het goed eruit ziet en wat overclocken.

- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Deze komt horizontaal te liggen 10cm boven de behuizing van het moederbord.

1. Kies jouw Radiator:
Watercool MO-RA3 9x120 PRO Black.

2. Kies jouw Fans: 18x Scythe 120MM Gentle Typhoon 1450RPM D1225C12B4AP-14.

3a. Kies jouw CPU block: dit is lastig want wat is nou het beste EK-Supreme HF - Full Nickel of Koolance CPU-370 ?

3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen): 2x EK-FC6970 - Plexi met 2x EK-FC6970 Backplate - Black.

4. Kies jouw Reservoir: 2x FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir V2.

5a. Kies jouw Pomp: 2x Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2".

5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen): Bitspower D5/MCP655 Dual Top BP-2D5TOPAC-BK Acrylic Version.

6. Kies jouw Koelvloeistof: Feser Aqua - Ultra Pure Water.

7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten): Hier strand het schip voor mij.
Ik wil in ieder geval een Feser Slang die uv rood is maar welke formaat ?

8. Kies jouw Fittingen : De boot is nu niet meer gestrand maar zit nu in een diep bos.
Doordat ik nog niet precies weet welke formaat slang ik wil weet ik ook nog niet welke formaat fitting ik nodig heb.
Ik weet wel dat het zwarte schroef fittingen moeten zijn.

9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje.
Slangknipper (10-40MM)
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen : hierover ga ik wwwICKED vragen of hij iets moois kan maken voor mij.
Sleeving : Dit komt als laatste als alles in de build zit.

Alle op en aanmerkingen zijn welkom.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Fan controller : 4x Lamptron FC-5 Fan Controller 4x 30W Channels Black V2 (doordat ik bij elkaar 26 fans heb denk ik dat ik 4 fan controllers nodig heb en het is altijd leuk om aan knopjes te draaien ).
4 van deze fancontrollers is een beetje overdreven ;). Elk kanaal kan 30 Watt leveren, je kan dus meerdere fans aansluiten op 1 kanaal.

Even jouw lijstje qua fans erbij gepakt:

8x Enermax T.B. Apollish UCTA12N-R 120mm Fan - RED - 900RPM.
Deze fans zijn 0,2 Ampere, wat omgerekend op 2,4 Watt uitkomt. Van deze fans zou je dus alleen al 12 stuks aan kunnen sluiten op 1 kanaal van de controller. Die 8 stuks die je als casefans hebt staan, zou je dus al op het 1e kanaal kunnen aansluiten.

18x Scythe 120MM Gentle Typhoon 1450RPM D1225C12B4AP-14.
Deze fans zijn 0,05 Ampere, wat omgerekend op 0,6 Watt uitkomt. Van deze fans zou je dus alleen al 50 stuks aan kunnen sluiten op 1 kanaal van de controller. Die 18 stuks die je als radiator fans hebt staan, zou je dus al op het 2e kanaal kunnen aansluiten.

Wat je bijvoorbeeld ook kunt doen is:

Kanaal 1: Pomp 1
Kanaal 2: Pomp 2
Kanaal 3: Fans op je rad
Kanaal 4: Casefans

Heb je alsnog 4 draaiknopjes om mee te spelen ;).

UV/Kleur lampen : hierover ga ik wwwICKED vragen of hij iets moois kan maken voor mij.
Dat klinkt mij als muziek in de oortjes.
 
wwwicket bedankt voor uw reactie
Ik ga wel voor 2 fan controllers want ik ben 4 fans vergeten die in de onderste behuizing komt waar de hdd , blueraydrives , voeding en controllers in zitten.
Hoop dat ik op wat andere vragen ook antwoord krijg want anders moet ik morgen maar verschillende formaat tubes en fittingen bestellen om te kijken wat nou mooier is kwa dikte.
Ik ga dan ook maar gelijk de pompen met tops bestellen dan kan ik alvast een beetje in het echt kijken hoe alles een beetje staat.
 
De twee CPU blokken zijn allebei goed.
Je kan daarom het beste het blok kiezen die je het mooist vindt.

Controleer voor de zekerheid of de GPU blokken passen, dat kan je hier doen:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming!

Gezien je dik overkill gaat, denk ik dat 1/2" ID slangen het mooiste past :)
Deze wordt het dan: Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED

De bovenstaande slang heeft een binnendiameter van 13mm (in inches: 1/2").
Buitendiameter is 19mm (3/4").
Je kan dan bijvoorbeeld deze nemen: 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4 pack) Black
Verder heb je ook nog een SLI fitting nodig voor tussen de GPU blokken:
Enzotech Variabel SLI-verbindingsstuk - G1/4 (3 slots) BSLI-1
 
Freddy bedankt voor uw reactie
Afgelopen week was ik vrij druk met mijn werk en had toen weinig tijd om me verder te verdiepen in WC.
Nu heb ik wel een kleine winkelwagen gemaakt met wat ik nodig heb aan WC en wat spullen voor de kast.
http://highflow.nl/index.php?target=cart_lists&mode=send_cart_list&cart_list_id=3753&hash=b95f09d1a00ac9bf25fb90c4dbba6fb2
De Mo-Ra radiator en wat fans heb ik al.
Over de videokaarten ben ik nog niet uit welke ik nu ga kopen dus daarvan weet ik ook nog niet welke blokken ik nodig heb.
Deze koop ik wel als de behuizing af is
Kunnen jullie even kijken of de winkelwagen nu goed is ?
Ik denk wel dat ik dit maar in 2 etappes ga bestellen anders heb ik een 2de ruimte nodig om alles op te slaan totdat mijn behuizing af is
 
Verleden week heb ik de eerste grote bestelling gemaakt en hoop dat ik het snel binnen krijg want dan kan ik beginnen met de build
http://www.highflow.nl/index.php?target=cart_lists&mode=send_cart_list&cart_list_id=3771&hash=22981b8cccdf6bdf10283ef5e63bd659
Afgelopen week is er ook wat veranderd aan mijn idee van de build.
Ik kwam op ebay 2 leuke 6970 kaarten tegen voor maar 152 dollar per stuk aalleen de verzendkosten zijn iets meer dan ik had gedacht (50 dollar).
Dezelfde persoon had ook 2 TFC X-Changer Triple Radiator 360 Black voor 30 dollar per stuk dus die maar ook gekocht.
en vandaag maar een derde TFC X-Changer Triple Radiator 360 Black gekocht op marktplaats.
Dus nu heb ik 3x TFC X-Changer Triple Radiator 360 Black voor intake en 1x Mo-Ra 9x120 voor outake.

Nu is mijn vraag trekken die 2x Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2" het wel of moet ik er nog 2 bij doen voor dual loop of alles op 1 loop ?

Naam en thema is ook bekend nu na het zien van Thundercats 2011 serie.
De naam Thundercat komt schuin onder de moederbord behuizing en het logo komt in 45graden hoek zodat het schuin naar boven schijnt.
 
Geduld is een schone zaak
Vandaag een leuk mailtje binnen gehad van Highflow mijn FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir V2 - 400mmis binnen en is verstuurd met de rest van de eerste grote bestelling.
Morgen avond dus alles voor de zekerheid opmeten voordat ik met de case begin.
Wil namelijk niet dat ik straks de case af heb en dat dan paar onderdelen niet passen.
Hoop dat ik ook snel de 2500k skulltrail processor met de maximus IV extreme uit Amerika krijg want dan kan ik eindelijk weer normaal gamen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Fryslanboy [Waterkoeling] Advies over samenstelling WC systeem (i7 950, REX3, HAF X) Advies Waterkoeling Setup 9
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies waterkoeling 780 ti 4x sli Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
S advies waterkoeling - Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Advies waterkoeling Deel II Advies Waterkoeling Setup 22
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
E Advies i7 920 waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling bouwplan met Chiller, advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan