• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

beginnende wc low budget

turboton623

New member
Goede dag,

Ik ben mij al een tijdje in te lezen voor een wc set.
Op dit moment word mijn kast te warm waardoor ik zit te denken aan wc het probleem is mijn budget.
op dit moment rond de 150 euro liever lager.

Ik gebruik mij pc om te gamen, internetten en video bewerken.
In eerste instantie wilde ik een corsair H100 kopen. Maar gezien de reactie's van veel lawaai, je kan beter een echte wc set kopen. Ben ik verder gaan kijken.

Ik twijfel tussen 3 aankopen waarvan er een boven de 150 euro komt inclusief toebehoren:

Corsair H100
Larkooler CPU Watercooling Kit BA2-241
of een passieve radiator zoals de Alphacool Cape Cora HF 1042 Black

Het gaat mij om stilte van de pc niet om over te clocken.

Op dit moment heb ik:
MSI 1156 P55-GD85 S/R/GbL/USB3/ATX
MSI N460GTX Hawk
2 stuks Nexus 120mm Real Silent Case Fan
1 maal Noiseblocker S1 12CM PC cooler
Plus 1 zalman ventilator
OCZ Gold DDR3,1333-8GK
Kingston 4 GB DDR3-1333 (4096 MB) ICIF73J2
OCZ SSD 3.5", 120GB, SATA, Vertex 2
Scythe Kaze Master Pro 5.25
Zalman MS1000-HS2 Volgens de tests vorig jaar een stille pc. ik vind het tegenvallen ivm resoneren van HD in de hot-swappable houders
6 harde schijven van verschillende grote voor opslag.
coolermaster voeding 700 watt

Op dit moment zijn de temparaturen van de gpu in rust 35-40 graden
cpu idem
tijdens gamen civ V gpu 65-70 graden en cpu 55 graden.

Nu is mijn vraag het volgende:

Als ik de Larkooler CPU Watercooling Kit BA2-241 doe ik dan een goede aankoop?
voor stilte en koeling of zit daar weinig verschil tussen deze en corsair H100.
Ik ben bang dat een passieve radiator zoals de Alphacool Cape Cora HF 1042 Black gezien de plek van de pc zijn warmte niet goed genoeg kwijt kan. De pc staat ongeveer 50 cm van cv radiator. rondom genoeg ventilatie ruimte.

Als er vragen zijn hoor ik dat graag. Als het een warig verhaal geworden is mijn excuses. Door mijn ziekte kan ik soms niet goed op de juiste woorden komen. Ik heb mijn huiswerk gedaan via google en tweakers. Ik vind het lastig om een nederlandse website te vinden die aparatuur reviews maakt van wc.


groet, Ton
 
Met jouw wensen en budget kan je het beste gaan voor de H100 i.c.m. een goede en stille fan, bijvoorbeeld deze nieuwe van Noctua:
Noctua 120mm NF-F12 PWM 1500RPM

Met hoeveel zou ik het budget moeten laten stijgen. Voor een stille watercooling?
Ik ga de pc op een hogere plek zetten. Waar meer luchtstroom is. Nu staat de pc 15 cm van de grond. straks een meter.

Waarom ik dit vraag is, als ik nu een samengestelde wc gebruik dan kan ik in de toekomst de videokaart ook op deze manier koelen.
En een losse radiator zou ik boven op de kast kunnen vastmaken.
In ieder geval bedankt voor je reactie Freddy.
 
Op dit moment zijn de temparaturen van de gpu in rust 35-40 graden
cpu idem
tijdens gamen civ V gpu 65-70 graden en cpu 55 graden.
Zijn zeker geen rare temperaturen. Vind het wel netjes!

Heb een i7 870 (vergelijking met i5 2500K) op 25C idle en 55 stressed. En mijn GPU is al snel warm, 80C (GTX560Ti)

Dit met waterkoeling uiteraard. Dus scheelt misschien een graad of tien met wat je nu hebt.
 
Zijn zeker geen rare temperaturen. Vind het wel netjes!

Heb een i7 870 (vergelijking met i5 2500K) op 25C idle en 55 stressed. En mijn GPU is al snel warm, 80C (GTX560Ti)

Dit met waterkoeling uiteraard. Dus scheelt misschien een graad of tien met wat je nu hebt.

Sorry dat ik gisteren niet antwoorde. Ik zit nu op een reserve pc. Mijn voeding is door gebrand toen ik gisteren de pc had schoongeblazen met de compressor. Was van binnen erg schoon. Toen ik hem weer aansloot op een andere plek waar ik hoopte dat de pc minder last van warmte zou hebben was het een harde pang geknetter en toen stonk de voeding erg.

Mijn budget is op gegaan aan een nieuwe voeding. Die ik hier besteld heb. Het is een corsair AX 750. Die helaas niet op voorraad is en nabesteld moest worden.
Duurder als ik normaal zou kopen maar wel goed uit tests gekomen.

Budget voor waterkoeling is nu ook op. Eerst kijken of met het knetteren van de voeding niet nog meer dingen stuk gegaan zijn voordat ik een nieuwe waterkoeling koop. Die euro kan er maar een keer uit de portemonnee komen.

De reden dat ik aan waterkoeling dacht was dat als ik aan het gamen was sinds de verwarming aan stond de videokaart vast liep. Van de zomer was dat ook als het warm was. Ik ben mij toen gaan inlezen in waterkoeling en las toen dat een groot voordeel van waterkoeling is dat je door gebruik maken van de radiator de warmte bovenin of buiten de kast kan afvoeren. En dat leek mij ideaal.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Corsair 570x modden! -beginnende modder- Cases en Modding 0
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
D Beginnende met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 45
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
R 240mm rads voor low rpm ventilatoren Advies Waterkoeling Setup 10
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
mailbomber Project low on ammo Gallery & Build Logs 6
Besje Koolance swiveling elbow G1/4 low profile, black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H low budget waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
D3T0X Welke rad voor low noise bij OC prestaties Waterkoeling 13
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
S low profile audiocard Problemen & Oplossingen 11
Betrayedcover BC's low buget server. Gallery & Build Logs 61
XenoMorpH Low flow pomp Waterkoeling 20
Killerbee Thermalright kondigt low-profile-koeler voor htpc's aan Overige Koeling 3
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
K First mod ever on budget (Wall mount) ! Gallery & Build Logs 18
U workstation build on a budget Gallery & Build Logs 5
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
H [Waterkoeling] Laag budget, veel onderdelen al aanwezig. Advies Waterkoeling Setup 6
SGT_Reaper budget gaming pc rebuild overcloking etc etc Cases en Modding 7
Sw333t Welke camera voor een laag budget Fotografie, Film en Video 9
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
G [Advies Waterkoeling] setup-budget binnenin Advies Waterkoeling Setup 61
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
Robin Budget LGA1155 moederbord.. Hardware & Software 12
J (600 euro budget) Evga GTX580 - 2600K Advies Waterkoeling Setup 54
C WC set, Budget: 500 Intel i7 920/ Asus 5870 Matrix 2GB / Asus P6T6 WS Revolution Advies Waterkoeling Setup 11
Z nog geen hardware onbekend budget. Advies Waterkoeling Setup 19
G Advies Nodig WC Setup budget 1200 Euro Advies Waterkoeling Setup 7
CDA441 - CDA441 - Alexander D - PC/Budget Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S [Waterkoeling] Advies over samenstelling van WC geen vast budget. Advies Waterkoeling Setup 7
P [Waterkoeling] Budget <500 Advies Waterkoeling Setup 17
F Welke gpu kiezen? Budget €140 Hardware & Software 14
Calimero [GEVONDEN] Budget AM2/AM2+/AM3 CPU Gevonden 1
olympus [IN-ACTIVE] mooie budget videokaart Gevonden 5
D Waterkoeling i7-980X, 2* HD5970, kast Cooler Master Atcs-840, budget €800 Advies Waterkoeling Setup 9
C Welke videokaart voor COD Black Ops? Budget: €200,- Hardware & Software 7
Viepert Build voor een vriend, €1700 budget Hardware & Software 0
M Nieuwe snelle videokaart? Budget €700. 14-12-10 Hardware & Software 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan