• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies Nieuwe PC :D - Budget €500,-

HighSpeed^

Destinasian'
Beste,

Tis nu definitief dat ik een nieuwe PC "mag" aanschaffen. :D
Heb alles tot nu toe op een Laptop moeten doen, wat ook niet zo 'heel' slecht was. :)

Maar nu is het dus tijd voor een PC. (Alleen mijn budget is wat aan de kleine kant.)

Wat ik graag wil doen met m'n PC is:
1. Gamen (De nieuwste games op high kunnen spelen)
2. Films editten

Budget: €500
- Heb nu nog HELMAAL niks. Geen muis, toetsenbord, monitor etc. Dus alles moet in die €500 zitten. (Heb wel al een headset, en een oude 550W voeding liggen)

Wat ik een beetje in gedachten heb is:
(Graag corrigeren, heb gewoon uitgekozen wat mij het beste leek)

- Videokaart:
€81,90 Asus EAH5670/DI/512MD5 V2

- Processor:
€137,90 AMD Phenom II X4 955

- Optisch:
€22,99 LG GH24NS50

- Geheugen:
€66,99 GeIL 4 GB DDR2-667 Kit

- Moederbord:
€48,99 ASRock K10N78M Pro

- Harddisk:
€51,90 Hitachi HDS721010CLA332 (1TB)

- Case/Behuizing:
€50,- 2e handse

- Beeldscherm:
€109,90 Asus VH198D

Opmerkingen:
Is het noodzakelijk om een aparte netwerkkaart te kopen?
Ik denk dat ik een toetsenbord en muis voor een 10'tje halen bij sweex ofzo :p

Totaal: €570,48 (Crap, zit er al boven lol :p )

Wat is te duur, en kan goedkoper voor mijn budget? Of andere dingen die je te melden hebt graag posten. :)
 
Ik heb even snel de BBG van Tweakers gekopieerd, bron:
http://tweakers.net/reviews/1868/2/...tie-november-2010-budget-en-basissysteem.html

Zie de lijst hieronder, dat geeft wat inspiratie voor de mogelijkheden :)

Actuele totaalprijs:<TABLE style="WIDTH: 100%" class=itemList border=0 cellSpacing=0><TBODY><TR><TH colSpan=2>Product</TH><TH>Prijs</TH><TH>Act.Prijs</TH></TR><TR class=first><TD>Processor</TD><TD>AMD Athlon II X3 445</TD><TD>€ 66,57</TD><TD>€ 62,-</TD></TR><TR><TD>Moederbord</TD><TD>Asrock 880GMH-USB3</TD><TD>€ 64,05</TD><TD>€ 66,30</TD></TR><TR><TD>Geheugen</TD><TD>Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G</TD><TD>€ 57,50</TD><TD>€ 45,99</TD></TR><TR><TD>Harde schijf</TD><TD>Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB</TD><TD>€ 48,-</TD><TD>€ 46,-</TD></TR><TR><TD>Monitor</TD><TD>LG W2343T-PF</TD><TD>€ 137,-</TD><TD>€ 146,60</TD></TR><TR><TD>Behuizing</TD><TD>Cooler Master Elite 333 Zwart</TD><TD>€ 30,-</TD><TD>€ 32,84</TD></TR><TR><TD>Voeding</TD><TD>be quiet! Pure Power L7 300W</TD><TD>€ 34,90</TD><TD>€ 35,-</TD></TR><TR><TD>Optische drive</TD><TD>Sony Optiarc AD-7260S</TD><TD>€ 16,-</TD><TD>€ 16,50</TD></TR><TR><TD>Luidsprekers</TD><TD>Logitech X-210</TD><TD>€ 32,-</TD><TD>€ 32,23</TD></TR><TR><TD>Toetsenbord</TD><TD>Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty)</TD><TD>€ 7,36</TD><TD>€ 7,57</TD></TR><TR><TD>Muis</TD><TD>Logitech B110 Optical USB Mouse</TD><TD>€ 4,99</TD><TD>€ 5,31</TD></TR><TR><TD></TD><TD>Totaalprijs bij opstellen BBG</TD><TD>€ 498,37</TD><TD>€ 496,34</TD></TR></TBODY></TABLE>



Denk dat je al ziet dat je voor €500 euro geen game PC kan aanschaffen :(
 
Freddy zie ik nu geen videokaart in jouw configuratie?
En een voeding heeft hij al liggen.

500 euro is inderdaad erg weinig.
Je kan een aantal onnodige zaken zo basis mogelijk houden in het begin, dan kan je later altijd nog upgraden.
Bijvoorbeeld muis en toetsenbord, wat je zelf al aangaf.
Je kan ook op marktplaats rondkijken voor een oude CRT monitor. Die zijn vaak gratis af te halen. Of de wat grotere voor een euro of 20.
Daar kan je in het begin beter op besparen dan op presterende hardware denk ik, want het functioneert net zo goed :)

Een case kan je ook al krijgen voor 25 euro (nieuw), ik denk dat je met zo'n budget de functie boven de looks moet gaan plaatsen.
 
Dat lijstje van mij heb ik van Tweakers BBG geplukt, die maken zeker gebruik van "onboard video" :p

Ohja, dat je al voeding hebt scheelt weer!
En idd wat sanders zegt, beste is nu besparen op tobo, muis en scherm.
Mocht je toch nog scherm willen, ik heb voor 90 euro deze voor je:
Samsung Syncmaster 226BW prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Of voor 100 euro een AOC 22" (zelfde als die van jouw broer).

De case is een Lian Li V1000 Black met Side Panel die hij van mij mag overnemen voor een prikkie :)
 
Heb hier nog 2x een 19" CRT bak staan, mogen zo opgehaald worden (niet alleen door jou ;)).

Overigens, een losse netwerkkaart is geen vereiste aangezien er een netwerkaansluiting op het gekozen moederbord zit.

Die 23 euro van je brander kan je wat mij betreft zelfs ook nog schrappen, heb hier nog een goede (zwarte) IDE brander liggen die ik je wel kan en wil doneren. En aangezien je moederbord ook het oudere IDE aansluiting heeft, is dat voor tijdelijk ook geen probleem. Een betere brander is altijd later nog aan te schaffen.
 
Het lijstje van tweakers is volgens mij beter, heb die overgenomen en aangepast:
- Luidsprekers weggehaald (Heb nog een headset liggen)
- Voeding weggehaald
- Monitor vervangen
- Case vervangen
- Videokaart vervangen

<TABLE style="WIDTH: 100%" class=itemList border=0 cellSpacing=0><TBODY><TR><TH colSpan=2>Product</TH><TH>Prijs</TH><TH>Act.Prijs</TH></TR><TR class=first><TD>Processor</TD><TD>AMD Athlon II X3 445</TD><TD>€ 66,57</TD><TD>€ 62,-</TD></TR><TR><TD>Videokaart</TD><TD>Sapphire HD5770 512MB GDDR5 PCIE</TD><TD>€ 99,95</TD><TD>€ 99,95</TD></TR><TR><TD>Moederbord</TD><TD>Asrock 880GMH-USB3</TD><TD>€ 64,05</TD><TD>€ 66,30</TD></TR><TR><TD>Geheugen</TD><TD>Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G</TD><TD>€ 57,50</TD><TD>€ 45,99</TD></TR><TR><TD>Harde schijf</TD><TD>Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB</TD><TD>€ 48,-</TD><TD>€ 46,-</TD></TR><TR><TD>Monitor</TD><TD>Samsung Syncmaster 226BW</TD><TD>€ 90,-</TD><TD>€ 90,-</TD></TR><TR><TD>Behuizing</TD><TD>Lian Li V1000</TD><TD>€ 50,-</TD><TD>€ 50</TD></TR><TR><TD>Optische drive</TD><TD>Sony Optiarc AD-7260S</TD><TD>€ 16,-</TD><TD>€ 16,50</TD></TR><TR><TD>Toetsenbord</TD><TD>Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty)</TD><TD>€ 7,36</TD><TD>€ 7,57</TD></TR><TR><TD>Muis</TD><TD>Logitech B110 Optical USB Mouse</TD><TD>€ 4,99</TD><TD>€ 5,31</TD></TR><TR><TD></TD><TD>Totaalprijs bij opstellen</TD><TD>€ 504,42</TD><TD>€ 497,62</TD></TR></TBODY></TABLE>

Heb hier nog 2x een 19" CRT bak staan, mogen zo opgehaald worden (niet alleen door jou ;)).

Overigens, een losse netwerkkaart is geen vereiste aangezien er een netwerkaansluiting op het gekozen moederbord zit.

Die 23 euro van je brander kan je wat mij betreft zelfs ook nog schrappen, heb hier nog een goede (zwarte) IDE brander liggen die ik je wel kan en wil doneren. En aangezien je moederbord ook het oudere IDE aansluiting heeft, is dat voor tijdelijk ook geen probleem. Een betere brander is altijd later nog aan te schaffen.

Thanks, ik waardeer het echt, maar het is lastig voor mij om naar Limburg te reizen met openbaar vervoer.. :(
 
Laatst bewerkt:
Voor een budget kast, tobo en muis zou je ook eens bij Yagoda kunnen kijken.

https://www.yagoda.nl/

Let dan wel op de indeling van het tobo, er staan er ook veel met buitenlandse indeling.

Als kast zou ik dan DEZE nemen omdat die van binnen iets steviger is dan de anderen.

TOETSENBORD

Voordeel van Yagoda : geen porto binnen NL.

Mocht je toch nog scherm willen, ik heb voor 90 euro deze voor je:
Samsung Syncmaster 226BW prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Of voor 100 euro een AOC 22" (zelfde als die van jouw broer).

Gezien de dramatische RMA afhandeling van Samsung TFT's zou ik daar dat tientje extra uit geven !!!
Of inderdaad (voorlopig) een 2e hands budget CRT ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat scherm wat Freddy aan bied, is echt een heel fijn schermpje! Welk type paneel heeft die? Daar zou je voor kunnen gaan.
Als je een systeem van 500 euro wilt waarop je de nieuwste games op hoogste settings wilt draaien, ga je dat niet redden. Je zou op tweakers.net naar een 2e hands Desktop kunnen kijken met een leuke videokaart erin. Vaak gaan die samen met wat randapp. voor hele schappelijke prijzen weg.
 
voor 850 euro heb ik nog wel een zeer dik systeem staan, namelijk mijn eigen pc,

phantom compleet watergekoeld etc
2 schermen (met wall moutns + originele voeten)
Logitech g19
Roccat kone
corepad XXXXXL muismat
Mionix headset.

En vele extra's
 
voor 850 euro heb ik nog wel een zeer dik systeem staan, namelijk mijn eigen pc,

phantom compleet watergekoeld etc
2 schermen (met wall moutns + originele voeten)
Logitech g19
Roccat kone
corepad XXXXXL muismat
Mionix headset.

En vele extra's

Als ik het geld had zou ik het zeker weten doen! Alleen is dat er nu helaas niet :(

Ik heb hier zelfs nog een 19" LCD voor je staan. Mag je voor een tientje komen halen ofzo.

Dat zou erg handig zijn! Wat is de naam van de LCD?
 
Hij had al besloten en de spullen zijn al voor hem besteld :)

AthlonII X3 445 3.1GHz
MB ASRock 790GX Pro
DDR3 4GB PC1333 CL9 Kit
Club3D HD5770
Samsung HD103SJ 7200RPM 1TB
Samsung SATA black SH-S223C
 
Dat zou erg handig zijn! Wat is de naam van de LCD?

Ik heb deze ooit gekregen, en voor zover ik weet is het een merloze.

Het modelnummer wat achterop staat is een LM19C.

Edit; na even zoeken is dit de beste foto die ik al voor je heb:

LM19C_1.jpg

Het is niet de beste foto maar geeft je een idee van hoe hij eruit ziet. Ook heeft hij speakers erbij :D

Ik zal vanmiddag/vanavond proberen wat fotos te maken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
R [Advies] geheel nieuwe pc Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
Issieee Een nieuwe videokaart. Advies??? Hardware & Software 16
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
S Advies gevraagt over nieuwe mod SoulCrusher 2.0 Cases en Modding 2
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
tomasvanderpijl Advies keuze nieuwe gpu Hardware & Software 6
DieHard Advies keuze nieuwe tv Hardware & Software 1
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
RollingThunder Advies nieuwe pc Hardware & Software 28
N Advies nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 3
R Nieuwe installatie / Newby; Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
H Nieuwe build advies nodig Advies Waterkoeling Setup 12
K Nieuwe PC, Advies please!! Hardware & Software 43
Z advies nieuwe pc Hardware & Software 32
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
DoomRider Advies waterkoeling Nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 14
T Nieuwe pomp, advies? Advies Waterkoeling Setup 1
H advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI Waterkoeling 61
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
Wouter Advies nodig voor nieuwe moederbord en videokaart. Hardware & Software 9
D advies nieuwe videokaart Hardware & Software 16
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan