• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Borg cosmos ii

Bedankt allemaal voor de leuke ideeen !
Moet zeggen dat 2 windows, 1 voor de midsectie en 1 smalle voor de SSD's wel erg tof is!
IK zal niet de hele ssd in het window kunnen krijgen maar het deel met de sata connector is toch niet mooi !
Vanavond maar eens kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
Thanks k.3nny !

Kijk, dit is nou wat ik leuk vind aan modden. Je planned iets helemaal tot in de puntjes uit en als je dan bezig bent lijkt het toch allemaal even net anders en moet je creatief worden om de problemen op te lossen.

Ik was 2 windows van plan. Het 2e window zou moeten komen waar de X zit. (dit is de ruwe zaag lijn, deze moet natuurlijk nog flink afgevijlt worden!)
19.jpg

45.jpg

MAAR ...
Moet je dat gat tussen de deur en de case zien! In deze foto kan je zelfs in de deur kijken.
29.jpg

Maar zelfs even een stuke alu plaatsen lost het niet op. je kan nog steeds "achter" de deur kijken. Dit si niet goed. Het heeft niet het gevoel dat ik wil bereiken met deze build. Het voelt een beetje aan als iets dat vergeten is en er snel even tegenaan geplakt is.
39.jpg

Ook zou het 2e window erg dun worden en het meest interessanste van de SSD's bedekken.
Je zou net ...per-X en King... zien (normaal Hyper-X en Kingston)
Dit word hem ook niet !
45.jpg

De zijkant is net de enige met een flinke spleet ! Moet hiervoor iets bedenken!
55.jpg

Dit is dus wat ik ga doen. Ik ga de lijst van het window groter maken zodat het precies gelijk loopt met de midplate van de kast. Dit is trouwens ook gelijk functioneel voor de warme lucht die anders naar boven kon komen. De 480 rads kunnen hun warmte nu enkel via de ventilatie sloten naar buiten duwen.
2 vliegen in 1 klap !
65.jpg

Het gaat er ook gewoon beter uitzien zo. De SSD's zijn alleen zichtbaar als de deur er af is.
75.jpg

83.jpg

Door Challenge nr 2 !

Ik heb 2 x 480 rad in de bodem van de kist zitten. De COSMOS II komt met ventilatie sloten voor 360 rads. Ook hier moet dus het een en ander aangepast worden.
de ventilatiesloten die ik met het window eruit gehaald heb, gaan ingekort worden en achter de ventilatie sloten in de bodem gezet worden.
101.jpg

111.jpg

121.jpg

Dus de rest van mijn weekend gaat gespendeerd worden aan het afvijlen en vastlijmen van de window en ventilatiesloten.
Geen kleine klus , maar nog steeds dik naar mijn zin !
131.jpg

141.jpg

zijpaneel zit eruit alsof het zo hoort!

is het niet een idee om die midplate opnieuw te maken maar met die window diepte eraan vast?

Thanks !
Goed idee, maar als de deur er dan af is, dan zie je een uitstekend stuk alu.
Als dat uitstekende stuk in de deur zit, dan is de binnenkant helemaal zoals hij hoort.
Niemand zal de deur bekijken aan de binnenkant als ie er eenmaal van af is ;-)

Niet erg spectaculair werk gister, meeste van de dag aan het plannen geweest.
Heb wel wat kunnen doen.
Plaatsing van de pomp en het gat voor de PSU kabels.
ik ga nog een alu muurtje maken voor de pomp zodat er geen water in de psu kan lopen bij problemen.
dsc00180.jpg

Slangen voor de pomp, deze gaan door de midplate naar de rads.
dsc00181.jpg

Bovenkant luchtinlaat en slang doorgang
dsc00184.jpg

Verschillende soorten slangen voor het kabelmanagement binnen gekregen
305949_375768415847870_6834043_n.jpg

Tijd om eens leker creatief te worden met de andere deur.
Wie kan raden wat hier komt ?
484380_376054249152620_1365327811_n.jpg

nou opzich zou een 2e window wel kunnen maar dan heb je meer werk aangezien je dan de rand van de window moet verbreden ... maar als je dat met bijv een spiegelend oppervlak doet of UV groene plexi met die geribbelde slang erachter dat zou opzich ook wel een mooi effect geven maarja ook dat is aardig wat werk :D
opzich dat 2e idee van mij met uv plexi en die geribbelde slang erachter hmmz misschien geeft dat wel een leuk effect ipv extra alu bij de main window :)
aangezien je toch al veel alu in het zicht hebt als je door de window heen kijkt ...

ziet dr strak uit
Thanks! Daar mikken we ook op

pomp omgekeerd in front bay hmmm .... je brengt me op ideeën !
Let alleen wel op je fill line, communicerende vaten!

`Je zus` wat een werk. Super mooi
Thansk, duurt ff maar dan heb je ook wat!

nou opzich zou een 2e window wel kunnen maar dan heb je meer werk aangezien je dan de rand van de window moet verbreden ... maar als je dat met bijv een spiegelend oppervlak doet of UV groene plexi met die geribbelde slang erachter dat zou opzich ook wel een mooi effect geven maarja ook dat is aardig wat werk :D
opzich dat 2e idee van mij met uv plexi en die geribbelde slang erachter hmmz misschien geeft dat wel een leuk effect ipv extra alu bij de main window :)
aangezien je toch al veel alu in het zicht hebt als je door de window heen kijkt ...
Het alu wordt allemaal zwart dus dat valt minder op, maar was wel al van plan om de binnenkant van de deur en uitstekende stuk naar midplate te voorzien van wat tubing en andere spulletjes.

Mooie update man en aparte manier van plaatsing van die pomp.

Gezien de dikte die je aan het creëren bent, gok ik op een tft scherm :sarc:.
Lol, hmmm, nou breng je me op ideeen!

hmmz nog een idee maar echt priegelwerk ... ook al aangedacht om die zilver geribbelde slang te verwerken in de zwart geribbelde slang op stukken waar je hem open hebt gesneden ... zo krijg je een soort onderliggende "metale" huid of iets ... mooie zwart/zilver/groene afwisseling :)

hmmz nog een idee maar echt priegelwerk ... ook al aangedacht om die zilver geribbelde slang te verwerken in de zwart geribbelde slang op stukken waar je hem open hebt gesneden ... zo krijg je een soort onderliggende "metale" huid of iets ... mooie zwart/zilver/groene afwisseling :)

LOL, ken jij gedachten lezen ofzo? hahaha
Dat was ik wel van plan, vandaar ook die verschillende diktes!

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Q Cosmos C700P Gallery & Build Logs 4
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
Dave-V Cooler Master Cosmos 2 Gallery & Build Logs 36
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis StrikeZero - Coolermaster Cosmos II Gallery & Build Logs 32
L Coolermaster Cosmos S Gallery & Build Logs 6
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Thieutje CM Cosmos II windowed side panel komt eraan !!! Cases en Modding 6
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
C [IN-ACTIVE] Cosmos CSX Wraith Verkocht 2
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sw333t Vraag over Cosmos top paneel Cases en Modding 5
S Cosmos-S zij paneel Cases en Modding 4
S CM Cosmos 1000 en Swiftech MCR320-QP 360 rad Waterkoeling 7
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
Z doorzichtig zijpaneel cosmos S HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Z Touch knop cosmos s Hardware & Software 37
D 2 radiators in Cosmos S mogelijk? Waterkoeling 7
Harjo Harjo zijn "Cosmos S" Black and Red Gallery & Build Logs 75
M5rvii Cosmos S, welke kleuren zal ik spuiten? Cases en Modding 15
M5rvii cosmos s window Cases en Modding 4
D Cooler Master Cosmos s modding Cases en Modding 4
Dark-NighT Black & white Cosmos Gallery & Build Logs 112
Blackruby [INACTIVE] Cosmos S + veel accessoires! Verkocht 7
R cosmos s By LuigiS italian Style design Gallery & Build Logs 37
RRPhantom [VERKOCHT] Cooler Master Cosmos 1000 Verkocht 7
M5rvii Welke Radiator past in de Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black? Waterkoeling 6
adje ad's classy cosmos Gallery & Build Logs 81
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
JeanPaul Rebuild v2 black cosmos S Gallery & Build Logs 21
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
VuXX Vuxx's +* VuXXinator *+ [Quad SLI GTX295's and Cosmos S] Gallery & Build Logs 73
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
H Cosmos H2O Gallery & Build Logs 3
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8
R EXTREME COSMOS S by luigis Gallery & Build Logs 17
Legendary1985 Lego - Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Even voorstellen ! Bokkie, project Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 35
Blackruby Cosmos i7 Gallery & Build Logs 75
Nightrazr Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black op voorraad? HighFlow Webshop 2
D H2O Cosmos S Gallery & Build Logs 2
D Cosmos S Keuze Set Waterkoeling 25
M The Dark Cosmos S Gallery & Build Logs 8
K0G3L K0G3L's Cosmos S Build Gallery & Build Logs 26
B Cooler Master Cosmos S Vragen? HighFlow Product Reviews 9
K0G3L Vraag Radiator Cosmos S Waterkoeling 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan