Kijk, dit is nou wat ik leuk vind aan modden. Je planned iets helemaal tot in de puntjes uit en als je dan bezig bent lijkt het toch allemaal even net anders en moet je creatief worden om de problemen op te lossen.
Ik was 2 windows van plan. Het 2e window zou moeten komen waar de X zit. (dit is de ruwe zaag lijn, deze moet natuurlijk nog flink afgevijlt worden!)
MAAR ...
Moet je dat gat tussen de deur en de case zien! In deze foto kan je zelfs in de deur kijken.
Maar zelfs even een stuke alu plaatsen lost het niet op. je kan nog steeds "achter" de deur kijken. Dit si niet goed. Het heeft niet het gevoel dat ik wil bereiken met deze build. Het voelt een beetje aan als iets dat vergeten is en er snel even tegenaan geplakt is.
Ook zou het 2e window erg dun worden en het meest interessanste van de SSD's bedekken.
Je zou net ...per-X en King... zien (normaal Hyper-X en Kingston)
Dit word hem ook niet !
De zijkant is net de enige met een flinke spleet ! Moet hiervoor iets bedenken!
Dit is dus wat ik ga doen. Ik ga de lijst van het window groter maken zodat het precies gelijk loopt met de midplate van de kast. Dit is trouwens ook gelijk functioneel voor de warme lucht die anders naar boven kon komen. De 480 rads kunnen hun warmte nu enkel via de ventilatie sloten naar buiten duwen.
2 vliegen in 1 klap !
Het gaat er ook gewoon beter uitzien zo. De SSD's zijn alleen zichtbaar als de deur er af is.
Door Challenge nr 2 !
Ik heb 2 x 480 rad in de bodem van de kist zitten. De COSMOS II komt met ventilatie sloten voor 360 rads. Ook hier moet dus het een en ander aangepast worden.
de ventilatiesloten die ik met het window eruit gehaald heb, gaan ingekort worden en achter de ventilatie sloten in de bodem gezet worden.
Dus de rest van mijn weekend gaat gespendeerd worden aan het afvijlen en vastlijmen van de window en ventilatiesloten.
Geen kleine klus , maar nog steeds dik naar mijn zin !