• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Antec Sonata III - Advies nodig

Jos

Junior Member
Dag helpers,

Ik wil graag waterkoeling voor mijn computer, mijn videokaarten worden veel te warm en moeten goed gekoeld worden voor een belangrijke presentatie onder een concert. Ik heb allemaal nog tijd zat, maar ik dacht, laat ik optijd beginnen.

Wat is sowieso gekoeld wil hebben is:
- 2 x Sapphire ATI Radeon HD4850 (crossfire)
- CPU

- Misschien nog moederbord. (Dat soort updates kunnen altijd nog, ookal doe ik het liever in een keer goed)

Als er nog mensen zijn die weten wat er sowieso nog meer gekoeld moet worden graag even melden.

Mijn Budget:
Omdat de twee koelblokken voor mijn videokaarten al € 71,90 x2= € 143,80 gaan kosten, gaat het geld hard. Als jullie hier een betere en goedkopere oplossing voor hebben graag een reactie!

Ik wil voor de rest zo tussen de 100-200 euro wel klaar zijn. Dus een totaal budget van rond de 300 euro!

Mijn hardware:
MOBO: Gigabyte GA-X48-DQ6
CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
MEM: OCZ 4GB (2x2GB) PC6400, CL4
VGA: 2 x Sapphire ATI Radeon HD4850 (crossfire)
SOUND: Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Audio
HDD1: Samsung Spinpoint F1 1TB
OPT1: LG GH20NS10 (20x)
PSU: Corsair CMPSU-620HXEU (620 Watt)

Koeling (lucht):
CPU: Scythe Infinity SCINF-1000
120 x 25mm TriCool™ fan (Rear)

Dit zit er nu allemaal in, ik wil die heatsink eruit hebben, omdat hij al een keer van mijn moederbord is afgevallen en veel te groot is.

CASE: Antec LifeStyle Sonata III
Het is een mid tower, maar ik vind het niet echt ruim, echter wil ik hem wel houden dus het moet er allemaal inpassen.

Er is plek voor twee keer een 120mm ventilator, maar daar moet een radiator voor en in de rear is dat geen probleem, alleen in de front heb ik zo mijn twijfels daarover, aangezien mijn videokaarten nogal wat ruimte innemen.

In mijn kast hebben we de interne 3.5” drive bays waarvan ik er maar 1 gebruik. Dus dat biedt perspectief voor ruimte. Ik kan daar mijn pomp neerzetten en eventueel mijn reservoir.
Ik had gezien dat je een reservoir hebt voor in de externe bays. Zijn hier de ervaringen goed mee of raden jullie mij dit af, het lijkt mij handig.

Reden van waterkoeling:
Videokaarten veel te warm (100 graden is niks)
Videokaarten maken veel te veel lawaai

1. Radiator
Black Ice GT Stealth 120 XFlow

2. Fans
Be Quiet! 120MM Fan SilentWings USC 1500RPM
Ik ga voor stille kast, maar optimale koeling, ik hoef geen leipe lichtjes of iets dergelijks.

3a. CPU Block
Alphacool NexXxoS XP Bold Highflow - Socket 775

3b. GPU Block
Aqua-Computer AquagratiX ATI HD4850 2x

4. Reservoir
Aqua-Computer Aquabox 5,25" - zwart

5. Pomp
Aqua-Computer Aquastream XT 12V pomp - standaard

6. Koelvloeistof
Feser Aqua Ultra Pure Water - 1000 ml.

7. Slang
Masterkleer slang 3/8" ID / 1/2" OD (10x1,5) - 1 meter

8. Fittingen
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 13x1,5
Hoek 45°/90° inschroefverbinding 1/4" - 13x1,5

9. Accesoires
Innovatek HDM L-Pro - zwart
Arctic Cooling MX-2 - 4 gram

Deze samenstelling viel niet echt binnen de prijs cathegorie, dus help me uit de brand en make it work for me!

Ik zal hier even alle eisen nog even op een rijtje zetten:
- In totaal niet veel meer dan 300 euro
- Ik ga voor stilte, maar ook heel erg koel
- Ik heb het liefst natuurlijk dat die videokaarten lekker koud worden. (kans op overclocken bestaat)
- Ik hoef geen leuke lichtjes of glow in the dark dingen, want ik slaap 's nachts en het liefst zonder licht :)

Van mij mag alles aangepast worden, aangezien ik er weinig vanaf weet.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik plaats vanavond foto's als mijn vader thuis komt, zodat jullie ook een beetje beeld krijgen hoe het er uit ziet.

Als er nog dingen zijn die onduidelijk zijn of nader toegelicht moeten worden, just ask, I will answer.

Alvast bedankt people!

Jos

Added after 17 minutes:

Het kan zijn dat de maat van de slangen niet klopt met de fittingen, want ik kon daar niet goed uitkomen. Maar daar kijken jullie ook vast naar!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
300 euro is vrij weinig budget voor jouw eisen. Aan een enkele 120rad heb je niet genoeg om dit te koelen, tevens zie ik dat je 1m slang hebt hiermee ga je het niet redden vrees is. Kijk anders eens bij andere adviezen die op dit forum gegeven zijn :p
 
300 euro is vrij weinig budget voor jouw eisen. Aan een enkele 120rad heb je niet genoeg om dit te koelen, tevens zie ik dat je 1m slang hebt hiermee ga je het niet redden vrees is. Kijk anders eens bij andere adviezen die op dit forum gegeven zijn :p

tja, nahja ik doe zo'n uitgave maar 1 keer natuurlijk, maar aan hoeveel zou ik moeten denken voor een goede set?
 
Laatst bewerkt:
Ok ik ga er bij het volgende winkelwagentje er vanuit dat je zo'n graka hebt:
sapphire_rhd4850_angle_sm.jpg


hier een winkelwagentje, nog een beetje low cost gehouden. Eigenlijk zou ik ipv voor een EK een TFC radiator pakken wat dus +40 euro extra is op het totaal.
 
Ok ik ga er bij het volgende winkelwagentje er vanuit dat je zo'n graka hebt:
sapphire_rhd4850_angle_sm.jpg


hier een winkelwagentje, nog een beetje low cost gehouden. Eigenlijk zou ik ipv voor een EK een TFC radiator pakken wat dus +40 euro extra is op het totaal.

Bedankt voor je hulp, ik ga dit zeker bewaren en opschrijven. Voor nu is het veel te prijzig en heb ik dat geld niet. Dus ik heb al gezocht naar een goedkoper alternatief. (En ja dat is mijn videokaart.)

Gr. Jos

Hier gaat mijn topic verder op het gebied van luchtkoeling, graag advies geven!
 
Ah, je hebt die brakke koelers. Ik zou zeggen. Neem per videokaart een accelero S1 en een 12mm scythe fan. Ben je 60 euro verder en zijn je kaarten koel en stiller! Met dit budget kun je idd nauwelijks een fatsoenlijk setje samenstellen. Bovendien zou ik deze kaarten niet eens onder water zetten puur omdat het zulke 'oude' kaarten zijn.
 
ik zie nu pas dat ie nog geen geld heeft ik had een hele tekst geschreven lol die geen nut had

Ik heb hem wel gelezen, maar je winkelwagentje was leeg. Ik ga het er nog maar eens met mijn vader over hebben. Wie weet is hij in een aardige bui.

Maar ik weet nu dat ik aan 500 euro moet denken voor een complete waterkoel set, vind ik wel belangrijk. In die tussentijd ga ik mijn airflow is goed maken en ervoor zorgen dat dit ding stof vrij wordt.

Dus ik ga denk ik nog voor de luchtkoeling ook, heb ik ook een topic geplaatst. (Ik was er alleen nog niet uit of het iets met een ventilator moest worden ja of te nee.)

Iedegeval heel erg bedankt voor je hulp! Ik kom hier vaker terug voor advies, trouwens ik ben nog niet eens weg :p

Ah, je hebt die brakke koelers. Ik zou zeggen. Neem per videokaart een accelero S1 en een 12mm scythe fan. Ben je 60 euro verder en zijn je kaarten koel en stiller! Met dit budget kun je idd nauwelijks een fatsoenlijk setje samenstellen. Bovendien zou ik deze kaarten niet eens onder water zetten puur omdat het zulke 'oude' kaarten zijn.

Heb je mijn topic gelezen in luchtkoeling? Want die kaart zat er tussen met nog wat andere kaarten. Ik zit nog steeds in dubio.

Ik moet denk ik 3 nieuwe (stille) heel erg goed ventilerende fans en 2 voor op de videokaart. Dat zou in iedergeval heel erg de airfow op gang moeten helpen.

Bedankt voor je hulp en ik hoop dat ik nog op wat hulp kan rekenen :)

Jos
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Barrow Antec p120 crystal waterblock Waterkoeling 51
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Antec Veris Premier Verkocht 7
V GPU waterkoeling Antec nine hunderd Cases en Modding 4
Stephan---pro [IN-ACTIVE] antec veris premier Verkocht 5
S Antec HCP-1000 Platinum HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
WillyMatGlas Antec DF-10 Gallery & Build Logs 3
Stephan---pro Antec P478 B/WGB Gallery & Build Logs 3
S Antec 600 fan control Overige Koeling 3
O 240 of 360 radiator in Antec Dark Fleet DF85? Waterkoeling 8
S Antec DF-10; Iemand ervaring ermee? Cases en Modding 0
XenoMorpH [IN-ACTIVE] ANTEC twelvehundred Verkocht 0
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
B bas91jansen antec twelve hundred v3 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Antec H2o 620 schroef formaat Waterkoeling 1
B [Watercooling] €1000 socket 1155 , 2xgtx580 antec darkfleet df-85 Advies Waterkoeling Setup 12
Stephan---pro vraag over antec kuhler 920, vervangen van fans Overige Koeling 4
Stephan---pro Antec Kuhler h20 920 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [GEVONDEN] Corsair Hydro H60 of Antec H2O 620 Gevonden 2
starsky [CLOSED] Antec Performance One P182 Zwart Gesloten 1
P Antec Performance One P280 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
K Antec 620 (andere fan) Overige Koeling 4
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
S Antec 620 Cases en Modding 4
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - GTX560Ti Backplate Mod Cases en Modding 36
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - Case Window Mod Cases en Modding 36
Cygnitr0n Cygnitr0n - Stef - Antec Darkfleet H²O & Lil' MMPC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 46
D Antec twelve hundred v3 window mod Cases en Modding 2
D Introductie: DennisM6, Dennis van der Linde, Antec Twelve Hundred Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Joren [GEANNULEERD] Nieuw! Antec truepower750w Blue Modulair. Verkocht 15
cederieck Antec 1200/Watergekoeld Gallery & Build Logs 3
C watercooling set Antec Three Hunderd + i7 920 Waterkoeling 9
wâldpyk antec 100mod ''one hundred dollar mod'' Gallery & Build Logs 37
B [GEANNULEERD] Antec Mini P180 Verkocht 7
R Antec Tri-Cool 2000RPM vs Scythe GT 1850RPM? Overige Koeling 12
A Antec performance One P183 modden Cases en Modding 5
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
Wally1987 Wally`s Antec LP183 Gallery & Build Logs 17
tarbax antec 1200 - rampage 3 EX - GTX480 Gallery & Build Logs 3
R [VERKOCHT] Antec P193 Rev. 2.00 Verkocht 11
3 Antec 1200 Power swittch Cases en Modding 1
P Antec 900 + waterkoeling? Waterkoeling 33
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
Roel1966 Noctuafans vs Noiseblocker casefans in Antec P193 Overige Koeling 3
P Antec 902 en Watercooling Advies Waterkoeling Setup 28
M Antec 900 Cases en Modding 5
D Welke voeding voor antec 300 Hardware & Software 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan