• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies waterloop!

De reden dat ik zelf geen fan ben van Feser is omdat ik gezien heb wat voor schade het MOGELIJK kan aanrichten (ik zeg mogelijk omdat ik ook mensen ken die het al heel lang gebruiken zonder problemen).

Een aantal maanden Feser green met een HeatKiller (jouw blokje):

P1100135.jpg


Als je toch een interessante kleur wilt, moet je voor gekleurde tubing gaan, zoals deze:

Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - ORANGE

Hiermee kan je gewoon gedistilleerd water + die spiraal doen, zonder dat het je kleurschema verpest ;).
Helaas is deze alleen verkrijgbaar in 3/8ID, terwijl je huidige setup opgezet is voor 1/2ID slang. Ik kan het wel even aanpassen, maar dan moet er wel een andere fillport in, omdat de huidige fillport alleen voor 1/2ID slang geschikt is ;).

Hallo Alex....

Ben ik weer... klaar met werk... verder met mijn zoektocht...

Naar aanleiding je laatste bericht heb ik weer nieuwe vragen... uiteraard ook gegoogeld... maar ja wil graag je mening

- Als ik voor die dunner feser tube ga... is dat geen nadeel ten opzichte van 1/2 inch ID tubing? Want dan kies ik toch voor performance als 1/2 beter is...

Groet PIm
 
Het zou verschil kunnen maken voor monsterlijke loops.
En dan heb je het over 2 of 3 GPU's, mobo, CPU, misschien RAM, en dan met 3 radiatoren of iets dergelijks.
Simpelweg omdat je dan meer 'transport' middel hebt voor hitte in af te voeren.

In alle andere gevallen is het waar wat Calimero zegt, dat het gewoonweg geen verschil maakt.
 
De oranje tubing die Alex aanraad heb ik ook gebruikt in mijn build.
Als je deze eens wilt bekijken voor hoe het uit gaat zien is hier de link: http://forum.highflow.nl/f34/bij-gebrek-aan-beter-5034/

Ik ben het overigens eens met Alex om gekleurde vloeistof af te raden.
Hoewel het ook bij veel mensen gewoon goed gaat, is het mijn mening om je water zo schoon en puur mogelijk te houden, om risico's te beperken.

Goedennacht verder, als nog vragen zijn zien we ze vanzelf wel verschijnen hier :)

Heey Sanders...

Bedankt voor je foto's in je log... het lijkt op de foto's dat de feser tube veel geler is... komt dit door de foto's? of is dit in het echt ook zo?

Mvg Pim Derksen
 
Heey Sanders...

Bedankt voor je foto's in je log... het lijkt op de foto's dat de feser tube veel geler is... komt dit door de foto's? of is dit in het echt ook zo?

Mvg Pim Derksen

De kleur is minder intens dan een gekleurde vloeistof ja,
ook moet er weinig omgevingslicht zijn voordat de slangkleur echt goed opgloeid (misschien heb ik meer UV balken nodig?)
De slang lijkt soms geel door de manier waarop de verschillende lichtbalkjes erop staan gericht.
 
De kleur is minder intens dan een gekleurde vloeistof ja,
ook moet er weinig omgevingslicht zijn voordat de slangkleur echt goed opgloeid (misschien heb ik meer UV balken nodig?)
De slang lijkt soms geel door de manier waarop de verschillende lichtbalkjes erop staan gericht.

Ik heb op dit moment in mijn antec 1200 fans met blauwe ledjes... dus als ik goedkoop uit wil zijn... koop ik geen nieuwe fans... en ga ik voor blauw... want ik vind het niet echt oranje... valt me tegen...

Een vriend van mij had me er al voor gewaarschuwd... Even kijken hoeveel geld ik dan heb... vind oranje zwart wel mooier namelijk...

Ik ga van het weekend mijn antec spuiten... dus dan moet ik weten welke kleur... haha... stiekum toch orange.
Altans de binnenkant wordt hoogglans orange en de buitenkant mat zwart... (als ik orange kies)

Meer advies of leuke tips... altijd welkom!
 
Ik heb even snel wat voor je geshopt, omdat ik me verveelde :p

ekrllk.jpg


Om een idee te krijgen van de kleur stelling, let aub niet op de details

Hier nog een plaatje wat ik toevallig op de computer had, voor een idee over het oranje te krijgen:
245iog7.jpg
 
Ik heb even snel wat voor je geshopt, omdat ik me verveelde :p

ekrllk.jpg


Om een idee te krijgen van de kleur stelling, let aub niet op de details

Hier nog een plaatje wat ik toevallig op de computer had, voor een idee over het oranje te krijgen:
245iog7.jpg

Dude dat is wel geniaal gedaan... haha... hij wordt wel fluor orange... maar het idee is er... zit er wel flex uit...

Nu heb ik ondertussen een nieuwe vraag:

Phobya Xtreme 200

als ik deze radiator als 2de radiator in mijn loop zou zetten... is dat een meerwaarder... ervaring... merk?
heb namelijk die antec bigboy dan benut...

grt Pimbo
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies Waterloop meerdere componenten. Waterkoeling 2
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan