Ik heb sinds een week een nieuw systeem bestaande uit het volgende:
MB: gigabyte ga-ex58-ud5
CPU: intel i7 920
GPU: 2x sapphire vapor-x HD4890 (xfire)
hdd: seagate baracuda 1TB
ram: ocz pc12800 6GB (3x 2GB triple channel)
case: coolermaster CM690
PSU: antec true power 750
cpu fan: scythe mugen 2
echter word de bovenste grafische kaart meer dan 120C tijdens een beetje gamen. Ik heb al contact gehad met de fabriekant en leverancier maar die hebben ook geen oplossing. Dus mijn laatste hoop is waterkoeling.
Ik ben helemaal nieuw wat waterkoeling betreft en ben nu al 3 dagen het internet aan het afstruinen naar een goeie set om mijn crossfire opstelling koel te houden. Ik had al waterblocken van "EK waterblocks" gevonden die als enigste op de HD4890's van sapphire past.
Maar daarna begint het bos met de enorme hoeveelheid bomen.
welke pomp/reservior/radiator/fittings/slangen/enz....
verder vergeet ik vast nog allerlei onderdelen. Zou iemand een opzetje kunnen geven voor een complete set?
heeft iemand misschien een soort gelijke opstelling en case. hoe kan ik netjes de radiator inbouw/opbouw.
MB: gigabyte ga-ex58-ud5
CPU: intel i7 920
GPU: 2x sapphire vapor-x HD4890 (xfire)
hdd: seagate baracuda 1TB
ram: ocz pc12800 6GB (3x 2GB triple channel)
case: coolermaster CM690
PSU: antec true power 750
cpu fan: scythe mugen 2
echter word de bovenste grafische kaart meer dan 120C tijdens een beetje gamen. Ik heb al contact gehad met de fabriekant en leverancier maar die hebben ook geen oplossing. Dus mijn laatste hoop is waterkoeling.
Ik ben helemaal nieuw wat waterkoeling betreft en ben nu al 3 dagen het internet aan het afstruinen naar een goeie set om mijn crossfire opstelling koel te houden. Ik had al waterblocken van "EK waterblocks" gevonden die als enigste op de HD4890's van sapphire past.
Maar daarna begint het bos met de enorme hoeveelheid bomen.
welke pomp/reservior/radiator/fittings/slangen/enz....
- Ik had al een pomp van aqua computer gezien, de Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra. is dit wat?
- maakt het nog uit welke reservoir ik neem? vind 1 die in een 5,25" slot past wel makkelijk
- of deze: EK Water Blocks EK-DDC X-Res 140 Laing DDC Acetal waterreservoir. heb ik meteen pomp en reservior in 1.
- als radiator had ik de Black Ice GT Xtreme 240 Black in gedachten. heeft deze voldoende koel capaciteit voor 2 hd4890's? hoe kan ik deze netje op mijn case monteren?
- welke inter connect moet ik hebben om tussen de 2 waterblocken te stoppen?
verder vergeet ik vast nog allerlei onderdelen. Zou iemand een opzetje kunnen geven voor een complete set?
heeft iemand misschien een soort gelijke opstelling en case. hoe kan ik netjes de radiator inbouw/opbouw.