• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !)

Oli4v

Active member
Vendetta V2

Wel lieve jongens, lieve meisjes, en andere meelezende internetters !
Reeds een hele tijd geleden kocht ik opnieuw een nieuwe 2e handse lian li V2000b over van een nederlander, betaalde openieuw de volle €35 aan verzendkosten en beloofde mezelf deze keer de kast zo puur mogelijk te houden, vandaar dat ik eerst met de naam Pure als projectnaam zat te spelen. Nu die puurheid moest eerst wat opzij schuiven, achteraf kwam ze weer meer in de belangstelling, omdat ik het in de trant van m'n V1000 wou, puurder en minder versneden, op een paar handigheids mods na dan :).

Het plan was allereerst deze build pas in gang te zetten tegen de grote vakantie, maar ik kon mij niet houden, zit al een maand van alles te proberen, zonder al te snijden in de case, gewoon wat passen en doen. Ik ben tot een 2-loops besluit gekomen, en dat zal het ook zijn !
Een CPU + GPU's loop en een moboloop, qua hardware veranderd er niet echt iets, het is gewoon mijn gebruikelijke setup.
Plan is dan ook alles over te bouwen in de krokusvakantie op 1-2 dagen, want ik wou eerst eigenlijk mijn V1000 nog een rebuild geven, maar ga dat pas later doen, dan kan de kast nog wat geoptimaliseerd worden.

Soit, tijd voor de gebruikelijke lijstjes, maar dan wel zo kort en bondig mogelijk :p
Hardware:
- Intel Core 2 Quad Q9550@4Ghz @ EK Supreme HF Full nickel, misssch. Kijken voor 4.1Ghz
- 8GB OCZ Platinum PC8500 @ MIPS Ramfreezer 4 Nickel
- Asus P5Q Deluxe @ MIPS Nickel waterblokjes :)
- CF HD5850 @ EK FC5850 nickel/plexi blokken.
- HX750 @ MDPC-x
- DVD Flikker
- Lian Li V2000b
- 2x WD 640GB Black @ RAID 0 voor OS
- 2x 2TB WD Green Storage
- 1x 1.5TB WD Green Dropzone/Systeembackup

Waterkoeling
- Thermochill PA120.3
- Thermochill PA120.2
- Thermochill PA120.1
- Reeks Scythe Gentle Typhoons
- 3x Laing DDC 18w met EK X-top V2
- 2x EK Multioption Res 250
- Bitspower
- 1/2 Fittings + 7/16 klemloze pownage !
- Aquacomputer Aquaero !

Nog even terug naar de puurheid, de kast blijft vanbinnen gewoon aluminium, het zal er enkel wat beter uitzien dan het er standaard uitziet!



Wat fotootjes om toch iets te hebben bij de start :p


315o86c.jpg



15nnp1f.jpg

Grote dozen met grote kasten.


11tstgj.jpg

Probeerseltjes


29zqrl.jpg


sb4w3b.jpg

Boormachine ook even langs geweest.


zvbuac.jpg



2dt0hhh.jpg

Bleh.

Soit, ondertussen is het zo goed als allemaal uitgedacht en moet ik nog links en rechts wat verrichten, na dat is het alles overbouwen geblazen eneuh, weer verder genieten van het systeem dat mij nu toch al enige tijd dient.

BYEBYE !
 
BUMP =)

Update 1 - 1/11/2010 - Calm Like a Bomb

Oi, updeettijd me dunkt !

Er zijn nog een reeks foto's van wat probeersels, heel wat probeersels, atm ben ik +- waar ik moet zijn, enkel nog wat zoeken en prutsen met de plaats van het laatste rad en de pompen (plat of op z'n zijde.
Maar eerst nog wat van wat zich daar tussen bevindt.


25fje4k.jpg

Moboplate eruit.


jf96gz.jpg

Haalde het bijna :p


117xqtl.jpg

Pompom.


2mc93yh.jpg

Zoals ik al zei, bijna :p


148kih0.jpg

Bij zo'n case mag er niks buitenhangen, al die ruimte binnenin.


2lvbz41.jpg

! ^^


idxk03.jpg

Deze kwam al zeer dicht in de buurt.
Op naar de volgende update !
 
Update 2 - 1/11/2010 - John B Live @Virgin Club Pforzheim Germany

Nog eentje eruit persen uiteraard!


5k0rrq.jpg

Zaterdag na het werk geloof ik ... mijnen tijdelijke setup voor het weekend + helft van de vakantie zogezegd


x3vkgp.jpg

Duality op tafel ...


vdmnau.jpg

Vendetta wachtend ...


110ang1.jpg

Leegmaken die hap !


2u5vnd4.jpg

Vide ...
Wordt uiteraard vervolgt !
 
Update 3 - 6 November 2010 - Millenium

Oi,

Updatetijd aangezien hij nu al sinds gisteren aan het draaien is verdorie.


ygbkl.jpg

Moederbordje preppen.


dbr315.jpg

Kast geprepareerd voor het moederbordje.


2lp8i0.jpg

Toen kreeg ik dit, iets waar ik niet echt tevreden over was, de cpuloop was totaal zijn "waarde" kwijt en onderin was het maar een rommeltje van slangen. Ik had dan ook weer met een tri-loop te maken, koelen deed het uiteraard wel maar boven was het nu ook weer niet zo mooi te noemen. Dus bij wijze van spreken maar terug naar de ontwerptafel gegaan.


2iawp6e.jpg

Toen kwam dit uit de bus, terug 2 loops, al zou je denken van niet, toch is het zo, wel wat nips met de reservoirs boven maar het werkt prima, eens het gevuld is, is het gevuld, ik ga m'n loop nu ook niet wekelijks leegmaken ofzo...

15x7pyd.jpg



30c6lvd.jpg

Mijn trouwe PA120.1 had wat vlekjes opgelopen, dus dan maar wat opgeschuurd en een nieuw laagje belgom gegeven, (wel geloof ik pas na deze foto).


2btbvk.jpg

Ik wou uiteraard mijn pc wel eens terug na 3 dagen pruttelen achter de laptop, en heb nog maar eens aan den lijve ondervonden wat een PA120.3 allemaal niet slikken kan en nog altijd goede temperaturen levert met de nodige pompkracht ^^.


2rffx3b.jpg

Het is uiteraard wel geregeld een zootje ongeregeld op mijn bureau.

Ziezo se, morgen gaan we wel verder ergens, waarschijnlijk avond ergens zoals nu.

Au revoir !
 
Ziet er goed uit Oli.

Ha, valt me nu pas op dat die case reversed ATX is.

HURR_by_MahAnimu.png


Update 4 - 7 November 2010 - Juce v2

Oi kaboutertjes.

In plaats van laat op de avond een update deze keer eens eentje wat vroeger op de dag voor ik wat ga studeren. Het 2e probeersel met inbouwen heeft het gehaald en ik ben er tevreden van.


2lu9ogy.jpg

Moederbordje ligt al weer klaar om geprepareerd te worden, klemloze overheersing met 1/2 highflow barbs waarvan de cpu en de ramkoeler er true silvers krijgen tegen bacterie en andere vuiligheid vorming. Die fittings icm met 7/16 tubing, wat soms een hel kan zijn om ze over de fitting te krijgen, maar eens erop, zit het moervast, al een geluk dat er hier een haardroger in huis is. Tevens mijn 4GB andere OCZ Platinums onder de ramkoeler mee gestoken en terwijl die toch open lag ineens de koperplaat van de ramkoeler onder handen genomen want die had wat last van impigmentcorrosie of hoe heet dat beestje ook al weer ..., de andere blokjes waren nog zeer schoon van binnen, gelukkig maar.


29qk183.jpg



1yrgj.jpg



nmbyw3.jpg

Ziezo.


156g0sh.jpg

Eerste stuk slang gelegd, achteraf bij het vullen hier aan de PA120.2 nog een serieus lek gehad, mijn fitting was een heel eind teruggedraaid en ik had zo iets van WTF, wat nu, gelukkig snel gedraind, opnieuw vastgezet en opnieuw gevuld.


2h2qxol.jpg

Mobo was ook al weer in de kast gesukkeld, PA120.1 ook gehardmount en gepoetst en reeds een 2e stuk blauwe slang springt in het gezichtsveld.


29o3ngy.jpg

*BLINGBLING*

Tot de volgendeeee !
 
Update 5 - 7 November 2010 - Never wanted to dance

Updatemood ...


el4llu.jpg

Loops leggen ...


amtfsn.jpg

Hoe swingender hoe beter.


6icftj.jpg

Maar uiteraard niet zonder bitspower.


ztdit1.jpg



28i27h2.jpg

Beetje scheef... njah, koelen zal het sowieso !


i1zleg.jpg

Toen zat ik plots zonder 1/2 barbs ... en was mijn witte 7/16 slang quasi op, potverpotver, pc kon nog niet booten@donderdagavond.


cop01.jpg

Cablemanagement of iets wat er op zou moeten lijken restte mij ook nog.

Tot de volgende !
 
dat zijpaneel gaat er nooit opkunne! nadeel van de v1000/2000 dat je bijna geen ruimte heb aan die kant.

Menig modder verhelpt dat euvel.

Waarom zit die van mij er dan wel op?
=)

bij mijn v1000 kon niet eens een atx kabel achterlangs omdat die rand daarzit in het midden.
bij mij wel :) ^^

vet slangen combi!:)
dankje

Waarom 2 van die grote reservoirs?
Omdat ik ze heb

Omdat hij 2 loops heeft ;).
Maar uiteraard ook om deze reden.

ja, dat snap ik slimmert, alleen in de 'vorige' versie had hij 2 kleinere.
Ik vind deze gewoon te lomp.
Die kleinere 150's gaan terug in de V1000 als ik die rebuild ;).


edit: hij's trouwens kapot ... -_- :(
 
dat is balen.. zit er nog garantie op je mobo??

Anders is het de kans om een i7 of zoiets aan te schaffen

naja hij werkt nog, draait nu met een andere HDD, en er zit nog 3 maand en een beetje garantie op het bord, ik denk eerder mijn aquaero RMA en der tijdelijk mijn zalman MFC1 plus ingooien ...

Zit wel binnen 2 weken met een lanparty, dus moet weer tip top in orde zijn, soit ik zou nog wiskunde moeten studeren ... ff kijken of ik m'n raid kan fiksen en dan tijdens het terugplaatsen van de backup wat leren.

i7 wil en moet ik eerlijk gezegd niet hebben, hetgeen ik heb ben ik zeer tevreden over en kan mij nog makkelijk 2j dienen als er niet te veel misloopt :p

nuja hij draait met die andere hdd, nu m'n raid setup fiksen !
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
L [BiP] LeMoN's Rig Gallery & Build Logs 76
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
damunk OCZ Vendetta 2 Push-Pins Overige Koeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan