• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian-li 011 Evo RGB

anub1s18

Junior Member
Na ongeveer 5 jaar plezier begon mijn GPU het toch echt niet meer vol te houden voor het soort games dat ik speel en werd het tijd voor vervanging.

Ben uiteindelijk voor de 9800X3D + 5070TI combo ik zat echt te twijfelen over de 9070XT maar daar kon ik (toen) maar 1 blok voor bestellen en dat was voor de duurste kaart (op moment van aanschaf duurder dan ik voor de 5070TI heb betaalt, die heb ik onder MSRP gescoord) maar 2 weken later waren er opeens blokken voor alle 9070XT varianten dus toch wel lichte buyers remourse maar uit vroege testen....5070TI is wel echt een beest ivm de 2070S 1440p DLSS balanced path tracing cyberpunk 2077 60-70fps avg zonder frame gen (in de benchmark) that's kewl.

kheb overwogen om terug te gaan naar lucht aangezien alles op vandaag zo duur is (en minder onderhoud / zorgen) maar elke keer als ik me 011D zag staan hadk toch zo iets van....dat wil ik eigenlijk wel houden. dus toch maar voor de waterkoeling gegaan.

had wel onderdelen van mijn huidige pc nodig dus ombouwen ging een uitdaging worden, sommige fan's kon ik wel extracten zonder de koeling uit elkaar te halen maar een M2 SSD de flow sensor en de pump/res combo...dat is toch wel lastig/onmogelijk :p

maar na flink wat geduld en tactisch spelen met een ifixit schroevendraaiertje.

M2 SSD recovered(ja mijn koeling zit nog in elkaar en ja dat is de M2 cover die er half over steekt die zit echt onder mijn kaart vast en wil niet verder weg i really tried :p)

PXL_20250616_130057472_result.jpg

ook nog wat van singularity computers afgekeken...het past...ook maar echt net (wat onderand een thema is van deze pc, de het past ook maar echt net build)

PXL_20250614_091822478.jpg

en uiteraard effe getest dat alle onderdelen ook echt werken voordat het een dag werk is om er weer bij te komen.
PXL_20250607_181748216.jpg

het Trident Z royal ziet er ook echt mooier in het echt uit dan ik op de camera kan vangen, hadk eigenlijk niet verwacht :eek:

PXL_20250607_181803919.jpg

afgelopen dinsdag kwam de laatste zending binnen (de blokken) en hebk er gelijk werk van gemaakt om woensdag mijn huidige pc/koeling uit elkaar te trekken om de nieuwe goed te kunnen gaan passen/meten/plannen (hij loopt al en ik kan zeggen....NIKS ging zoals geplanned elke verbinding een uitdaging en tegenslag...kwa fittingen/tubes).

zit nu nog sysprep in dus zondag zal hij pas zijn tijdelijke damn near final form krijgen ( 180 graden 24 pin power singularity adapter moet nog komen)
momenteel heb ik een 45cm lange 24 pin nodig, ik heb een 40cm (hij past maar je kan gitaar spelen) dus heb ik er maar een 30cm extention op gezet die nu probeert in de achterkant te blijven zitten :p

Laatst bewerkt:
Woensdag dus maar mijn huidige koeling/pc uit elkaar getrokken...wat best vlot ging, 45-60 min was hij gedrained en uit elkaar gehaald.

de GPU had ik al voor bereid dus dat hoefde niet meer voor het geld voeld de gpu en blok een beetje...i dunno...klein? (de 2070S is net korter dan de orriginele koeler shrinkflation in action :p).

PXL_20250617_183930507.jpg

de radiators op hun plaats krijgen was ook niet echt zoals geplanned. onder had ik al 3x moeten aanpassen maar gaat nu makelijk/fijn boven....je hebt een removable bracket maar die kantelt naar binnen dus de splitty 9 komt tegen de rand aan >.<. daarnaast was mijn idee datk dan de hoofd kabel los kan trekken en de radiators makelijker er uit kan halen indien nodig maar de pass through's op de 011 evo RGB zijn zo nauw dat ik de kabel met een tang heb moeten insteken want mijn vingers passen niet dus...niet echt als planned maar na 2 uur knokken zit het.

PXL_20250618_152339141.jpg

en toen het volgende probleem, mijn flow sensor icm die belachelijk korte kaart (dat word later nog eens een probleem). maar na een 2 uur trouble shooting en gaan voor optie C met wat tweaks. zit de flowsensor (kmoet hem wel met een tang aan de kaart vast draaien maar hij zit, hij lekt niet, moving on.

PXL_20250618_170135786.jpg

voorkant dat moet ez zijn...1e ding de pomp zat bij installatie op de radiator...dat viel me later pas op maar hij kon nog 1mm opgetilt worden dus ik heb 1mm clearance tussen de pomp en de bovenkant van de ventilator schroef....ja kwist dat dat zo uit zou komen >.> (not) maar dan nog de verbinding extreem dicht op elkaar (onderste fitting zit in line met de zij out...als in de G1/4 niet de fitting >.<) en nog een leuke verassing, de schroefdraad op de radiator is...niet kapot maar niet geweldig, 25% van mijn fittingen tappen zich perfect de rest slaat zich gelijk vast (en zit ook echt grijp de tang maar om hem los te krijgen vast). dus lastige bocht, beperkte fitting opties...ffe wat dingen proberen uiteindelijk iets gevonden dat zo goed als perfect past (0.5mm-1mm scheef maar daar kan ik mee werken).

PXL_20250618_194741857.jpg

en toen was ik al 12 uur bezig T.T (het begon een beetje met tegen zin te gaan....vooral toen me dit op viel.

PXL_20250618_202019705.jpg

die tube maken was lastig, kheb er een help stuk voor moeten maken om hem ook maar zo strak/glad te kunnen krijgen, die moest nu nog strakker en tevens een beetje heen en weer gaan dus niet recht....dat is een uitdaging/probleem...maar een probleem voor donderdag (ow ik wou dat dat het was voor de tegenslagen/uitdagingen).

het enige wat ik jammer vind is dat ik eigenlijk meer fan ben van minder fittingen meer tube maar de tubes die ik voor deze build nodig heb...kheb nog 3 meter frosted PMMA tube staan maar ik weet niet of dat genoeg is de meeste zouden onderand uit de losse pols gebogen moeten worden en dat kan ik niet (altans niet met een plezant eind resultaat). en veel waar 2-3 bochten elkaar kort en precies moeten op volgen...ben geen tovenaar >.>

Laatst bewerkt:
Donderdag begon redelijk optimistisch kwist dat ik een uitdaging voor mij had dus gister nog even de voorste verbinding van de onderste radiator af gemaakt om zeker te zijn dat dat geen probleem zou zijn.

PXL_20250618_213557130.jpg

voorkant van de boven rad was de enige meevaller gewoon een 90 graden bocht kan strak of slap zijn oke 15 min werk en toen kwam de volgende vervelende verassing.

De bovenradiator aan de achterkant. deze tube zou ook 2-3 bochten dicht op elkaar nodig hebben, zo krom als maar gaat dus het was weer tijd om in de fittingen buidel te tasten na een uurtje of 2 van allerlij dingen proberen iets gevonden met potentieel en doorgezet.

...en toen ffe lektesten voor de zekerheid (na ongeveer elk segment met meerdere fittingen hebk er effe luchtdruk op gezet om zeker te zijn dat het niet weer uit elkaar moet) en ja hoor hij sist, blijkt dat de aquacomputer temperatuur sensor fittingen niet direct op alphacool radiatoren kunnen worden geinstsalleerd. die sealen niet >.< met een tang na gedraaid, dikkere (eigenlijk te kleine O-ring geprobeert) nope blijft lekken, dus er uit dan maar uit en gewoon verder gaan..waar ik gelijk op een probleem stuite, ik moet een korte ideaal flexibele bocht tussen de gpu/cpu hebben en mijn 45 graden fitting past niet bij de kaart (plan A) kheb tevens geen korte (7.5/20mm) extentions meer die heeft hij al op gevreten...nja tis vroeg bestelling highflow voor fittingen en ksla de pin er maar in voor vandaag.

PXL_20250619_114453377.jpg

maar na een uurtje of 2 tv kijken trek ik mijn laai van waterkoel spullenopen, ow 2 fitingen die ik vergeten ben...nee niet 2 fittingen 2 20mm extentions! we're back in business.

de achterkant van de radiator weer uit elkaar gehaalt extention op de rad, temp sensor op extention, fitting op sensor and done, getest en sealed.

op naar het probleem geval de 7.5mm die ik bestelt heb? useless heb meer nodig damnit (had ook nog een 20mm bestelt) die 2e 20MM geprobeerd had potentieel daar mee verder gegaan maar kreeg de tube net niet kort genoeg aan de cpu zijde om te passen...plan inverten extention en 45 graden op de cpu en dan een tube met 45 graden bocht om hem de kaart in te mikken...tube die ik gemaakt hebt komt bijna in het gaatje maar is eigenlijk aan de korte kant, nieuwe tube gemaakt 2mm langer om goed diep in de fitting te gaan...onmogelijk om te installeren....DAMNIT....oude tube gepakt met een beetje druk schoot die het gaatje van de fitting in...oke los gehaalt hals en O-ring er op er om beetje naar onder getrokken dat hij toch de 2e O-ring raakt en aandraaien.

45 min op lucht getest hij hield zijn druk perfect vast dus....ik vertrouw het wel.

PXL_20250620_140050089.jpg

enige wat ik jammer vind is de cpu blok, vreemd genoeg is het alphacool GPU block het felste licht in heel de build, maar die cpu blok zie je nouwelijks dat er ook maar licht uit komt (misschien kijken ofk die dmv een extention (kabel is net te kort voor bij een header in de buurt te komen dus ik moest hem via de gpu blok daisychainen) direct op de header kan krijgen ipv via een daisychain dat hij dan wat feller is (zou niet moeten want hij werkt 100% maar hij is redelijk dim dus slechte connectie lijkt me niet)

PXL_20250620_135602656.jpg

ffe een foto vervangen en nog een toe gevoegd, op me telefoon de schaduwen een beetje naar voren getrokken en de kleur getweaked zodat hij correcter uitziet lijkt een lastige kleur te zijn voor een camera diep koud paars moet eigenlijk nog een tikje kouder maar krijg het net niet goed op de camera.

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan