• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Winkelwagen check/ fittings check/mogelijkheden check

The Grinch

New member
hey lui,

gezien het steeds warmer wordt en mn CPU moeite heeft om zn kop koel te houden, wilde ik vervroegd een deel van mn wc setup voor mn main pc kopen en installeren.

mijn vraag: wordt dit wat en welke fittings denken jullie dat ik nodig heb en hoeveel?

mn kast is Lianli pc a70f dus dan weet je waar de rads komen te staan;)
twijfel nog of de 120mm met de fittings beneden of naar boven moet, het liefst wil ik de fittings onderaan hebben.
verder een asus maximus 4 extreme (voor locatie cpu en mogelijk koelblok)
grafische kaart staat op de agenda om mee gekoeld te worden. ook wordt er gedacht aan een dubbele res van te maken. (gewoon omdat het hopelijk kan en er volgens mij best vet uit gaat zien(A) ik bedoel check maar de buildlog van Coolermaster Cosmos II MbK!!!)

mijn winkelwagen zover:
Winkelwagens :: tussendoortje - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

sorry als ik wat vaag ben, geef vooral aan als je iets niet snapte van mn "uitleg" en dan zal ik het beter proberen uit te leggen.

groeten, The Grinch
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat je 280 rad voorin komt dan?
bon, wat betreft staande rads, als je de keuze hebt wil je die liefst met de aansluitingen boven, dat ontlucht 1000 keer gemakkelijker dan met de fittings onder, hoewel het bij een 120 rad waarschijnelijk wel nog mee zal vallen.
In het totaal ga je zeker 10 fittingen nodig hebben. Wat ik je wel kan aanraden is om eens goed te denken welke fittingen je waar wilt en of je deze zo koopt, of je gebruik maakt van losse bochten. Als je heel zeker weet waar je met welk soort bocht zit dan kan je ze inderdaad perfect zo kopen, maar ervaring leert dat er altijd wel iets onvoorziens optreed. Wat betreft je reservoir, zoals je het nu gaat maken zal je water in je res 'kletsen', wat voor luchtbelletjes zal zorgen en kan het zelfs gebeuren dat je hem nooit echt lucht vrij krijgt als het aardig kletst. Ik zou eerder overwegen om een kant en klaar res met de nodige voorzieningen.
Als je beide aansluitingen onderaan niet erg vindt is deze zeker het overwegen waard (en een besparing): Phobya Balancer 150 silver nickel
Anders zou is deze een aanrader: Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK

Een tip die ik kan geven, zeker als je van plan bent om later nog aan deze loop te sleutelen, is om nu al je drainpunt te voorzien, het kost je even wat meer, maar het maakt het drainen zoveel makkelijker, en zeker als het je eerste keer is in een kast met dure hardware wil je dat wel ;)
 
Ik zou wat meer fittingen bestellen, nu heb je er 1 van elke instaan ;)

Captain Obvious:p ja deed het meer om jullie te laten zien welke fittings ik wilde gebruiken:p

Ik neem aan dat je bedoelt dat je 280 rad voorin komt dan?
bon, wat betreft staande rads, als je de keuze hebt wil je die liefst met de aansluitingen boven, dat ontlucht 1000 keer gemakkelijker dan met de fittings onder, hoewel het bij een 120 rad waarschijnelijk wel nog mee zal vallen.
In het totaal ga je zeker 10 fittingen nodig hebben. Wat ik je wel kan aanraden is om eens goed te denken welke fittingen je waar wilt en of je deze zo koopt, of je gebruik maakt van losse bochten. Als je heel zeker weet waar je met welk soort bocht zit dan kan je ze inderdaad perfect zo kopen, maar ervaring leert dat er altijd wel iets onvoorziens optreed. Wat betreft je reservoir, zoals je het nu gaat maken zal je water in je res 'kletsen', wat voor luchtbelletjes zal zorgen en kan het zelfs gebeuren dat je hem nooit echt lucht vrij krijgt als het aardig kletst. Ik zou eerder overwegen om een kant en klaar res met de nodige voorzieningen.
Als je beide aansluitingen onderaan niet erg vindt is deze zeker het overwegen waard (en een besparing): Phobya Balancer 150 silver nickel
Anders zou is deze een aanrader: Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK

Een tip die ik kan geven, zeker als je van plan bent om later nog aan deze loop te sleutelen, is om nu al je drainpunt te voorzien, het kost je even wat meer, maar het maakt het drainen zoveel makkelijker, en zeker als het je eerste keer is in een kast met dure hardware wil je dat wel ;)

thanks enthernal, inderdaad de 280 rad voorin.
good to know van de staande rads(had dat stiekem wel moeten kunnen in zien)
de reden voor de samenraapsels voor de res: ik had niet zo veel aansluitingen nodig:p en het kwam goedkoper uit dan de standaard res kopen.
ik dacht de res tot de nok te vullen omdat de fillport en aansluiting van de loop bovenin zouden zitten.
anders zou het deze res worden.
EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced

van de losse bochtjes kopen: dat zou ook best kunnen maar kom je dan niet veel duurder uit?
en een goeie: drainport vergeten!

oh en dank je Thierry, you made me LOL (just a bit;))
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Winkelwagen Check.. GPU Waterkoeling GTX580 SLI Advies Waterkoeling Setup 12
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
C Winkelwagen HighFlow Webshop 4
M WC Setup advies/verbeteringen aan winkelwagen Advies Waterkoeling Setup 6
K Winkelwagen Controlen, Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 6
E Winkelwagen bug HighFlow Webshop 3
Alex Aanpassen hoeveelheden in winkelwagen HighFlow Webshop 3
Freddy Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen? HighFlow Webshop 4
Wizzard22 Winkelwagen OK? Advies Waterkoeling Setup 11
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
C Componenten check Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies en final check Waterkoeling 5
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2
MrGiorgio Animo check TP 12 Lan Party 28
Johnny Zack Snyder Announces BATMAN/SUPERMAN; Check Out The Official Logo Films / Movies 0
P Laatste check CPU Loop Advies Waterkoeling Setup 8
J Water loop check Waterkoeling 4
R Eerste waterkoeling, onderdelen check Advies Waterkoeling Setup 4
X-Tripiot Interesse Check Phase koelers. Verkocht 172
bundymania [Bundymania Review / Test] Der große Nvidia GTX580 Fullcover Wasserkühler Check ! HighFlow Product Reviews 0
P Laatste check op waterkoelingsetup Advies Waterkoeling Setup 8
M Laatste check, Advies Waterkoeling Setup 5
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
boefmans check een aantal vraagjes! Advies Waterkoeling Setup 26
T [check] 1155 systeempje Hardware & Software 8
S [check] is dit systeem goed en kloppend? Hardware & Software 28
Wally1987 [VERKOCHT] EK X58 fullcover? blokken [animo-check] EK suppreme HF Verkocht 11
Sw333t [INACTIVE] VOLTCRAFT Energy Check 3000 Verkocht 10
Vissa [VERKOCHT] Volledig Highend WC Set met evt GTX480! Check it out! Verkocht 20
D Lan Party Zeeland vernieuwd! Check snel! Lan Party 6
Sanders [VERKOCHT] 2x Asus HD 5850 animo check Verkocht 16
bundymania [INACTIVE] Bundymania Big Special Sale Thread - check it out now ! Updates Verkocht 18
B 3pin fan cable + connector to check fanspeed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
K Check mijn lijst watercooling - suggestie - advies Advies Waterkoeling Setup 26
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
E Advies en check gevraagd - waterkoeling setup Waterkoeling 7
Nerd1979 Waterkoeling check gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 4
D loop check Waterkoeling 13
Johnny Core i7 d0 overclock check Overclocking 6
Wouter Wat moet je mee nemen voor lan party. Check het hier! Lan Party 78
wijthoef Laatste Check Hardware & Software 32
MrGiorgio Mobo check Hardware & Software 12
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
X klein vraagje over fittings Waterkoeling 2
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Thermaltake Pacific C-Pro Series - Compression Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Bitspower Advanced Multi-Link Hard Tube fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan