• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

welke waterkoeling

jordytje77

New member
beste

Ik zou graag mijn toekomstige computer koelen aan de hand van waterkoeling.
Dit doe ik voor 2 redenen: stilte & ik ga overclocken.

Componentenlijst:
HDD: 2500 gb
CPU: Intel Core i7-2600k
CASE: Cooler Master HAF X
GPU: 2x sapphire HD 6970 2GB
PSU: cooler master silent pro gold 1000 watt
MOTHERBOARD: ASRock P67 Extreme4
werkgeheugen: kingston hyper x blue 2 x 4gb (16gb)

Ik ben nieuw bij waterkoeling en wil graag dit leren.
Ik zou graag de CPU en de GPU koelen, met reservoir

kan iemand mischien een lijst voor me samenstellen wat ik nodig zou hebben.

mvg
 

Bijlagen

  • 2.JPG
    2.JPG
    155,2 KB · Weergaven: 2
  • 1.JPG
    1.JPG
    148,5 KB · Weergaven: 2
In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: CoolingConfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:

http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/


Eventueel het topic in de onderstaande link eerst even doorlezen/zappen:

http://forum.highflow.nl/f40/waterkoeling-installatie-handleiding-53/#post273


Als je zelf een beginnetje maakt met het samenstellen van een set, dan helpen we je daarna wel verder op weg. :)
 
Gezien je redelijk kleine budget raad ik de volgende onderdelen aan:

Heatkiller 3.0 LC cpu blok
2x EK 6970 fullcover
Afhankelijk van hoeveel plaats je hebt een 360mm of 240mm radiator, EK is prima.
Pomp: Laing DDC of D5, je kunt dan kieze voor een losse top en los reservoir, of een reservoir en top in één.
Slangen; Aan te raden 3/8 of 1/2 slang, zijn de meest gangbare maten. Voor deze kast ben je ongeveer 3 meter slang nodig, paar flinke knipfouten meegerekend. Afhankelijk daarvan kies je je fittingen, tip; neem een Feser 10-pack stubby fittingen, lekker goedkoop. Hier moet je dan wel slang klemmen bij nemen.

Dat is wel een goede basis. Ik stuur je ook nog even een Dm.
 
Chiel even een tip, je bent niet de enige hier.
Probeer even wat netter te typen, betere grammatica te gebruiken en dus ook hoofdletters en leestekens.
Begint een beetje irritant te worden.
Kan zijn dat je dyslectisch bent, maar dat vind ik geen excuus om zomaar wat neer te kalken op het forum.

Tevens moet je even letten op je dubbelposts...
 
Hier is dus helemaal niets van waar.
Dit ligt er maar net aan hoeveel hitte elk component afgeeft en wat de wensen van de TS zijn.

Los van het bovenstaande, een 360 of 240+120 zou het beste zijn ja.

Waarom is daar niets van waar denk je ?
Ik kan je verzekeren dat dit toch zeker wel klopt (eigen ervaring (+nog een paar mensen hier)
 
Het lijkt mij slimmer om eerst even de nodige informatie na te lezen, zoals in deze topics:

- Waterkoeling?,
- Wat heb ik nodig om mijn PC te "waterkoelen"?

Aan de hand daarvan maak je zelf een eerste opzet, volgens het lijstje dat Coolfris hier al reeds aangaf.

Hoe je een winkelwagentje aan kunt maken zodat wij hem hier kunnen controleren, lees je hier.

We zijn hier geen voorkauw machines, eigen inspanning en uitzoekwerk is dan ook een must!

hu dubbel post?
maar dat doe ik niet eens?
Scheel: 1e post: http://forum.highflow.nl/f40/welke-waterkoeling-14139/#post249268 | Dubbelpost: http://forum.highflow.nl/f40/welke-waterkoeling-14139/#post249271

Waarom is daar niets van waar denk je ?
Ik kan je verzekeren dat dit toch zeker wel klopt (eigen ervaring (+nog een paar mensen hier)
Er zijn hier ook mensen die een CPU + GPU (met OC) kunnen draaien op een single 120mm rad.

120mm per onderdeel is meer een safe value. Maar in het geval van Jordy kan hij ook prima af met een 240mm. Al zou ik toch het advies geven: Als een 360mm rad past: Doen.
 
Wij zijn hier niet om een hele set voor je samen te stellen. Grootste gedeelte zul je toch echt zelf moeten uitzoeken naar eigen wens.
Overstappen naar waterkoeling is niet "even" gedaan. Je moet je zelf flink inlezen, vraagjes stellen etc.

Verder geldt mijn post gericht aan Canonchiel ook wel een beetje voor jou, heb niet echt de indruk dat je moeite voor je postst.
Ik lijk nu wel een oude zeur hier, maar het is toch echt zo dat jullie een wat actievere houding moeten aannemen..
Misschien is het ook wel beter als ik verder mijn mond houd en dat een modje dit komt vertellen, maargoed.

En verder Jordy, als je gewoon mijn post had gelezen dan wist je dat je het best kon kiezen tussen 3/8 of 1/2 slang en fittingen, alsmede dat ik je een DDC of D5 pomp heb aangeraden.
Ik heb óók nog verteld hoeveel slang je nodig bent, dus volgens mij moet je gewoon even beter lezen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
G Waterkoeling set, welke? Advies Waterkoeling Setup 40
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
T Welke waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 2
F Nieuw in Waterkoeling Hoeveel/welke coolant heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 8
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan