• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke SSD moet ik nou kiezen ????

Stephan---pro

New member
Ik ga over een tijdje 12gb geheugen kopen en een ssd maar ik weet alleen niet welke ssd en of sata3 werkt op mijn sata2. Dus vaandaar dit onderwerp waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij een keuze te maken van een ssd waarbij mijn budget max 150,- is en ik minimaal 60gb ssd wil.
 
Als ik eerlijk ben zou ik gaan voor een Samsung 830 series of een Crucial M4. Allebei bewezen SSD's, ik weet niet hoe de nieuwe Intel serie het doet (510). Daarbij zit je met 60GB erg krap, genoeg voor het OS, maar om daarnaast nog veelgebruikte programma's erop te zetten gaat niet lukken.

Ik zelf heb de Samsung 830 128GB, die staat nu voor 70GB vol. (Heb AutoCAD, Office, Windows en BF3 erop staan)
Daarbij zijn de 128GB schijven vaak een stuk sneller met write dan de 60GB versies.

Belangrijkste om te doen is even de reviews en benchmarks van alle kandidaten doornemen, zijn er genoeg van.
 
bedankt voor je reactie maar ik heb sata2 en veel van die ssd`s zijn sata3 kan ik gewoon sata3 aansluiten en gewoon veel sneller uit zijn dan een normale hdd ?
want dan zat ik te denken tussen =
salland.eu | OCZ Vertex 3 90 GB, S-ATA III / 600, 500 MB's, 550 MB's, 2,5 Inch - VTX3-25SAT3-90G

of

salland.eu | Corsair Force Series 3 120 GB, S-ATA III / 600, 510 MB's, 550 MB's, 2,5 Inch - CSSD-F120GB3-BK

en dan kan ik mijn huidige hdd van 500gb western digital voor de games en andere software gebruiken en mijn muziek en films staan netjes op mijn externe hdd van 1TB.
 
een sata3 kan je gewoon aansluiten op een sata2 poort je zal daar geen last van hebben maar een SSD zal zo ie zo sneller zijn dan een HDD maakt niet uit of de aansluiting een sata2 of sata3 is op de mobo.
 
Als ik jou was zou ik geen OCZ SSD nemen i.c.m. een Sandforce controller. IS genoeg info met google van te vinden.
Net zoals Maomanna zegt deze hebben veel uitval. Dit ook uit eigen ervaring mogen beleven paar keer.
Spontane bsod's en andere problemen.
Voor jou prijs van 150 euro, kan je ook wel 2dehands een 128GB hier 2dehands of de 2dehands sectie op tweakers.net scoren.

Verder als je een SataIII op SataII zou aansluiten is geen probleem. Je haalt alleen de volle snelheid van je SSD niet.
Niet dat je dat veel merkt vindt ik, bij dagelijks gebruik en spreek uit eigen ervaring.
Alleen bij veel data overzetten zou je het merken, ma als je van een normale harde schijf na een SSD gaat dan ga je van een brommer na een formule 1 auto. Dus voor jou een wereld van veschil en ieder ander die deze upgrade zou doen.
 
Als ik jou was zou ik geen OCZ SSD nemen i.c.m. een Sandforce controller. IS genoeg info met google van te vinden.
Net zoals Maomanna zegt deze hebben veel uitval. Dit ook uit eigen ervaring mogen beleven paar keer.
Spontane bsod's en andere problemen.
Voor jou prijs van 150 euro, kan je ook wel 2dehands een 128GB hier 2dehands of de 2dehands sectie op tweakers.net scoren.

Verder als je een SataIII op SataII zou aansluiten is geen probleem. Je haalt alleen de volle snelheid van je SSD niet.
Niet dat je dat veel merkt vindt ik, bij dagelijks gebruik en spreek uit eigen ervaring.
Alleen bij veel data overzetten zou je het merken, ma als je van een normale harde schijf na een SSD gaat dan ga je van een brommer na een formule 1 auto. Dus voor jou een wereld van veschil en ieder ander die deze upgrade zou doen.

welk ssd merk zou ik dan nemen van tweakers of gewoon nieuw want ik heb totaal geen ervaring met ssd`s en ik wil ook geen miskoop doen met veel problemen.
ik weet niet of deze http://www.salland.eu/product/94964...230-mb-s-250-mb-s-2-5-inch-sv100s2d-128g.html goed is maar dat zou mijn 3e keuze zijn
 
Laatst bewerkt:
welk ssd merk zou ik dan nemen van tweakers of gewoon nieuw want ik heb totaal geen ervaring met ssd`s en ik wil ook geen miskoop doen met veel problemen.
ik weet niet of deze salland.eu | Kingston SSDNow V100 + Desktop Upg. Kit 128 GB, S-ATA II / 300, 230 MB's, 250 MB's, 2,5 Inch - SV100S2D/128G goed is maar dat zou mijn 3e keuze zijn

Als ik jou was zou ik de Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB nemen.
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch


Ben geen fan boy van bepaald merk.
Gaat mij om betrouwbaarheid.
Heb zelf nu OCZ en Intel SSD in me pc/laptops.

2dehands SSD kan minder fout zijn dan aan traditionel harde schijven.
SSD hebben geen bewegende delen.
Link Solid-state drive - Wikipedia

Al zou je 2dehands wat kunnen vinden op tweakers, dan moet je altijd naar iemand zijn verkoop rating/beoordeling kijken en als je voor ff iets meer bij jou in de buurt kan afhalen/bekijken dan heeft dat altijd mijn voorkeur.
Beetje bedachtzaam mee omgaan is mij advies.
 
Zeker de Crucial M4. Wel ff checken of de laatste firmware erop staat! Dat is een must!

En een tip, je hebt echt een aardige prestatieverlies met sata 2 tegenover sata 3. Misschien kijken voor een Sata 3 bordje! :)
 
Zeker de Crucial M4. Wel ff checken of de laatste firmware erop staat! Dat is een must!

En een tip, je hebt echt een aardige prestatieverlies met sata 2 tegenover sata 3. Misschien kijken voor een Sata 3 bordje! :)

hoe moet ik de firmware checken en updaten als nodig ?

moederboardje ga ik niet upgraden omdat deze van alienware is en ik niet weet hoe stabiel het systeem nog werkt met een andere board en dan zal ik ook nieuwe windows moeten kopen volgens mij, ik probeer deze pc gewoon goed en snel werkend te houden en als ik werk heb dan ga ik zeker een nieuwe pc samen stellen .
 
Crucial m4 hands down, de 128gb versie. Ik heb er twee methode firmware gens luiheid, draaien perfect.

Vertexen zijn naar verluid niet zo betrouwbaar :)

ben blij dat jullie me daarop alert hebben gemaakt anders was er gewoon een corsair of ocz ssd gekomen.
dus dan word het gewoon de crucial m4 128GB over een maandje of 2 vanwege mijn opleiding en heel veel gezeik over stage en lange uren op school :doubt:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy PCI-E Riser en een M.2 SSD Adapter? Welke riser kabel? Hardware & Software 8
F Vraagje: SSD schijven, welke merk het beste? Hardware & Software 161
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan