• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

welke case ...

Welke Case


  • Totaal aantal stemmers
    17
  • Opiniepeiling gesloten .

sok

Junior Member
Dag mensen, OH EN VERGEET AUB NIET TE ZEGGEN WAAROM JE DIE CASE HEBT GEKOZEN IN ENQUETE HE ANDERS BENN IK NOG NIET VERDER... ALVAST BEDANKT...

EDIT:
Krijg plots nu een Advies van mate van me :D hij zegt dat de Antec P182 ook niet slecht is nu vraag ik me af hoe denken jullie daarover en vergeet niet de andere kasten blijven nog interesant maar wil weten welke het best eruit kom onder de gemiddelde mens....

Stel mezelf effe meteen voor ben sok ben door mijn broer stravinski hier op het forum gekomen en vroeg me nu eigenlijk af hoe en wat..
dacht misschienkunnen jullie mij verder helpen met de voor en nadelen van de volgende questie...
Zoals jullie onder op de foto`s kunnen zien heb ik behoorlijk wat fanse achter mekaar gestoken en zo heb ik een "tube, Drain System " ontwikkeld dit wil ik even goed als mogelijk beter hebben in me nieuwe case...

Mij Pc Rig is :

Manufacturer: Sok Interped
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz ( is maar een bagger ding vind ik persoonlijk AFRADER quad zuigt )
Memory: 2046MB RAM ocz SLI MEMORY DDR2 -1066
Hard Drive: 210 GB WD 160GB & 80GB WD
Video Card: Sapphire ATI Radeon HD 4870 512mb
Monitor: Samsung Syncmaster 245b Plus 24"
Sound Card: Speakers (High Definition Audio Device)
Speakers/Headphones: Zalman ZM-RS6F-M 5.1 Dolby Surround Sound
Headset >> PC161 Sennheiser.
Keyboard: Logitech G15
Mouse: Logitech G5
Mouse Surface: Corepad® EYEpad™
Operating System: Windows Vista™ Ultimate
Motherboard: Asus P5K/EPU
Computer Case: Caseteck Cm16

2itjx2u.jpg


2lc314k.jpg


f5d6kz.jpg


dheufs.jpg


a1twyx.jpg


2z7lpfo.jpg


fwffn.jpg


291i3vk.jpg


11u8acy.jpg


16ljssx.jpg


Nu komt vanuit mijn kant de vraag om een upgrade te laten plaatsvinden die niet echt hardwarematig zoals nieuw mobo of cpu of gpu maar wil een case kopen er zijn hier voor mij 4 cases waar ik uit twijfel namelijk de volgende:


Cooler Master COSMOS S
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=347264

Cooler Master Stacker 831
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=330891

Cooler Master Stacker ( BTX CONVERTERD ABILITY )http://www.alternate.nl/html/produc...2300/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Big+Tower ( komplett heeft deze niet.)

SilverStone TJ05
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=330004


Nu ik zoek eigenlijk uit deze cases de beste qua Kwaliteit, Design, strakheid, Zo goed mogelijk airflow (post nog wel een pic met de airflow die ik nu heb met daarop gewenste verbetering.)
Hierbij Pic van temps..

5kf6fc.jpg



Ruimte is van groot belang wil namelijk best wel wat dingetjes bouwen en kabels willen wegwerken.. daarom de keuze voor BIGTOWER.

Als jullie een reactie plaatsen welke case ik zou moeten kopen typ er dan ook je reden(en) bij

Hoop dat ik eigenlijk Zo duidelijk genoeg ben mogen er nog vragen zijn gewoon Pm`en... en dan krijg je zo snel mogelijk response.

Greetz sok.
 
Laatst bewerkt:
Alleen de Coolmaster Stacker is een echte bigtower, de 831, cosmos S en silverstone zijn kleiner.
kabels opruimen gaat het beste in de cosmos aangezien je alles achter de mobotray kan proppen, daarnaast heeft de stacker veel meer werk ruimte, en de 831 meer plaats voor fans. De silverstone ken ik verder niet.

Zelfs zou ik kiezen voor de 831 omdat ik dit nogsteeds 1 van de mooiste cases vind :), waar ook nog een paar leuke mods op uit te voeren zijn (kabels opruimen, plaats maken voor waterkoeling, etc.).

Oh btw, als je in de stacker de BTX standaard gaat gebruiken is het niet aan te raden om een mobo upgrade te doen naar een mobo met een heatpipe, omdat die dan slechter gaat werken (vloeistof in de heatpipe zit dan aan de verkeerde kant van de warmtebron).
 
Ik zou voor de Cosmos S gaan, vind ik het mooiste.
En je kan daarin makkelijk een 360 radiator in de top bouwen voor eventuele waterkoeling :)

Ja dat viel me ook al op ( nou is waterkoeling voor de komende jaren geen must of uberhaupt een optie dit omdat ik het te veel werk vind en er gewoonweg geen geld voor heb ...:$ maar gwn moet een mooie kast zijn nog steeds ben ik er niet uit :Dalle info is welkom blijf eechter wel je antwoord beredeneren dat is voor mij handig

alvast bedankt iederen :D
 
cosmos s heb veel cases gehad nog geen maintmod en die bevalt zeer goed met bouwen en ziet er strak en degelijk uit precies wat ie is enig min punt is het gewicht voor lanparties
 
De Cosmos Black Edition

Ik heb deze kast ook gehad (in de grijze uitvoering natuurlijk). Nu komt deze dus in het zwart, zowel van binnen en van buiten.

Als ik nu een kast zou kopen was de keus snel gemaakt.

cosmos_black.jpg


Een link hier
 
Laatst bewerkt:
nouwww heb zelf gestemd voor de cosmos s vind het gewoon echt een machtig ruime kast. en meer dan voldoende koelingsmogelijkheden.

maar ik heb zelf de p182 en dat vind ik ook nog steeds een prachtkast. kijk maar in het plaatje in mn sig hoe ik hem heb gebouwd. Er zitten nu 6 casefans in dat ding. Lijkt me ook nog meer dan voldoende koeling. En dan kun je nog 7 hd's kwijt plus een 3.5" external bay en een 5.25" external bay. Dan kan ik ook nog 1 casefan verwijderen en dan komen er nog 2 3.5"inch interne drive bays vrij. ook vind ik het eerlijk dat ik al mn kabels weg kan werken aan de achterkant. Als je nog vragen hebt over de p182 geef maar een gil.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
hesselcandea Welke case is dit? Cases en Modding 7
MonsterEnergy Welke Case voor Casemodding? Cases en Modding 13
D Welke koeler en case fans ? Overige Koeling 124
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
V Welke case light voor rode Feser One koelvloeistof? Waterkoeling 4
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan