• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

welke 4870 waterblocks moet ik nemen?

CS_Highflow

Junior Member
Hallo mensen,

Ik heb een maand geleden waterkoeling op mijn Q6600 geïnstalleerd en ik heb inmiddels een 2de HD4870 van Asus. Nu wil ik die 2 kaarten dus ook gaan waterkoelen.
Alleen nu zit ik met de vraag welk blok het beste is en welke het beste past op een Asus EAH4870/HTDI/512M
Hier op highflow heb ik de keuze uit de EK-FC4870 CF en de Swiftech MCW60-4870.
Welke is dus het beste in mijn situatie?

Mijn setup is nu als volgt:
XSPC acrylic reservoir
Laing DDC-1 MCP350
EK supreme acrylic
XSPC RS240
Tygon 3/8" tubing - clear
En in de volgorde: pomp->rad->CPU->res

Is het ook aan te raden om nog een extra radiator bij te nemen of is die RS240 wel voldoende?
En hoe moet ik m'n loop maken met die 4870's erin?

Dus alles nog even op een rijtje:
Welke blokken moet ik hebben voor mijn 4870's?
Extra radiator vereist?
Hoe moet mijn loop worden met de GPU's erin?

Alvast bedankt!:D
 
Het blok: tis maar net wat je leuk vind, ik dacht dat ze voor de swiftech een soort adapters willen gaan maken voor nieuwe kaarten (zodat je het blok kan hergebruiken) maar dat moet iemand anders bevestigen want dat weet ik niet zeker.
Bij het EK blok kan dat zoiezo niet. Ze koelen allebei even goed.

Radiator: Ik zou wel een upgrade nemen op de rads want 240mm is een beetje weinig om al die warmte af te voeren :), alleen een tfc 360 rad is goed genoeg. En als je de xspc wilt blijven gebruiken zou ik nog een 240mm rad toevoegen.

Loop: slangen zo kort mogelijk houden. Als het mogelijk is in je kast, de CPU direct na de radiatoren plaatsen.
 
ik heb nu mijn rad onderin mijn Tt Armor+ liggen zodat ik niks buiten mijn kast heb hangen. en dat wil ik graag zo houden dus ik moet dan even kijken waar ik hem op moet hangen. Ik zou eventueel nog wel een 120mm rad achterin kunnen hangen. Als ik daar dan een TFC 120mm in hang?
Ik heb namelijk geen plek voor 360mm onderin en zoals ik al zei wil ik alles in mn kast houden.

En ik ga dan voorlopig nog maar even uit op de swiftech als daar van die adapters voor komen.

dus dan word het voorlopig zo:
2x Swiftech MCW60-4870
1x TFC 120mm rad (?)
en nog een metertje tygon 2/8" extra (Ik heb hier ook nog een meter liggen dus 2 meter moet wel genoeg zijn)
 
De Swiftech MCW60-4870 is ook een fullcoverblock.
Deze zal dus hoogstwaarschijnlijk niet op andere videokaarten passen.

Idd een extra rad bijnemen is aan te raden.
De TFC120 is een prima keuze, lekker dik wat wel fijn is voor twee videokaarten om zo warmte kwijt te raken.
 
ik denk dat ik dan die TFC 120mm neem, meer plek heb ik niet in mijn kast en ik heb ook niet genoeg budget om die XSPC te vervangen.

En nog even over de fittingen. Die was ik bijna vergeten :p.
ik denk dat hoekfittingen het makkelijkst is om de GPU blokken te verbinden?

En is dit dan een goede volgorde?: pomp->240mm rad->CPU->120mm rad->GPU1->GPU2->res

edit: mijn huidige WC set houd mijn Q6600 trouwens stressed onder de 60graden op 3,6GHz en 1,38v dus dat is wel redelijk vond ik zelf.
 
Laatst bewerkt:
Als het reservoir maar voor de pomp komt.
De rest maakt niet veel uit, gewoon zo doen dat je het minste slang gebruikt.

Als je de MCW60-4870 neemt, kan je geen hoekfittingen gebruiken (komt tegen de kaarten aan).
Dat wordt dus gewoon een slangetje trekken tussen de twee blokken :)
 
aha zo dus.

dus dan heb ik 2 gewone fittingen nodig voor op die 120mm rad.
1 gewone voor bovenop het eerste GPU block.
2 korte fittingen voor tussen de blocken.
en een hoekfitting voor onderaan het onderste block(anders zit mn 240mm rad in de weg.)

komt dus neer op:
3 gewone fittingen
2 korte fittingen
1 90graden fitting

en op die korte fitting kan ik gewoon de slang met normale tie ripjes vast zetten of is het beter om met deze te doen?: Slangklem 12MM - 20MM (7/16" - 1/2") RVS Zilver

edit: hier ook nog even een buildlog die ik gemaakt heb met het installeren van mn WC set. Is misschien wat makkelijker om te snappen hoe het in elkaar zit bij mij: http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/98771
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal :)

Je kan beter slangklemmen gebruiken, dat is iets veiliger.
(met Tie Wraps heb je de kans dat het op lange termijn breekt)

Even een foto hier van jouw geplakt, voor het overzicht :D

2vvstvm.jpg
 
dat is het inderdaad:p
Alleen hier heb ik dus nog maar een 4870. op de plek waar het geluidskaartje zit hangt nu dus mijn andere 4870.
De geluidskaart had ik toen boven mn 1ste GPU gezet maar die geluidskaart is er nu inmiddels uit en ik heb mijn supremeFX erin gestopt want die grote geluidskaart werd veelte heet door mn GPU en daardoor gaf hij af en toe geen geluid....
Ik heb nu dus ook meer ruimte boven mn 1ste GPU.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan