Reinoud Ramaker
Member
Beste leden,
Ik zit al geruime tijd een beetje in mijn maag met de performance van mijn setup. Naar mijn idee lopen de temperaturen veel te hoog op, en ik ben nu ook van plan om hier daadwerkelijk wat aan te gaan doen.
Relevante Hardware:
Waterkoeling setup:
Volgorde loop
Pump/Tube -> Radiator -> CPU Block -> GPU Block
CPU temperaturen kunnen bij normaal gebruik al oplopen tot 80 graden. Ik heb al meerdere malen geprobeerd het monoblock opnieuw te bevestigen met een verse laag koelpasta. Echter blijft het resultaat niet naar wens.
Daarnaast lijkt er ook weinig waterflow in te zitten. Airflow lijkt me daarintegen prima aangezien de binnenkant van de kast koel aanvoelt en de radiator niet extreem warm aanvoelt.
1. Kan het zijn dat de D5 pomp niet toereikend is voor deze setup?
2. Zou een delid van de CPU veel verschil gaan maken voor de temperaturen, en hebben andere hier al ervaring mee icm. een full watercooling loop?
3. Wat zou ik eventueel verder nog aan de loop kunnen verbeteren?
Foto van het geheel:
Alvast bedankt voor de input!
- Reinoud
Ik zit al geruime tijd een beetje in mijn maag met de performance van mijn setup. Naar mijn idee lopen de temperaturen veel te hoog op, en ik ben nu ook van plan om hier daadwerkelijk wat aan te gaan doen.
Relevante Hardware:
- Intel Core i7 7700k
- ASUS Z270E Strix Gaming
- ASUS GTX 1070 Strix OC
- NZXT H440
Waterkoeling setup:
- EKWB EK-XRES 140 D5 met 250mm tube
- EKWB D5 pump
- EKWB ASUS Z270 Strix monoblock
- EKWB ASUS GTX1070/1808 Strix fullcover
- 360mm slim rad van XSPC
- 3x Corsair SP120 fans op de radiator + 3x SP120 bovenin + 1x achterin
- Barrow G1/4 fittingen icm. flexible tubing
Volgorde loop
Pump/Tube -> Radiator -> CPU Block -> GPU Block
CPU temperaturen kunnen bij normaal gebruik al oplopen tot 80 graden. Ik heb al meerdere malen geprobeerd het monoblock opnieuw te bevestigen met een verse laag koelpasta. Echter blijft het resultaat niet naar wens.
Daarnaast lijkt er ook weinig waterflow in te zitten. Airflow lijkt me daarintegen prima aangezien de binnenkant van de kast koel aanvoelt en de radiator niet extreem warm aanvoelt.
1. Kan het zijn dat de D5 pomp niet toereikend is voor deze setup?
2. Zou een delid van de CPU veel verschil gaan maken voor de temperaturen, en hebben andere hier al ervaring mee icm. een full watercooling loop?
3. Wat zou ik eventueel verder nog aan de loop kunnen verbeteren?
Foto van het geheel:
Alvast bedankt voor de input!
- Reinoud