Hallo,
Ik heb vragen mbt watercooling in mijn systeem ( Duh )
Setup:
Fractal design Kast.
Asus rampage extreme 2
i7 920 @ 4.3 ( 1.368 V )
OCZ 1600Mhz 6GB
GTX280 Super OC
Ik wil graag me cpu en gpu ( Desnoods me nb/sb ) wc'en.
Ik heb nu een H50 voor me cpu, idle @ 50 ( koelpasta niet goed uitgesmeerd + stof in radiateur, moet ik even een keer schoonmaken ), maar de grootste ergernis is de videokaart, die wil ik watergekoeld hebben.
ik heb bij aankoop van de videokaart al een EK waterblok meegekregen die ik kan gebruiken.
Zit nu een aftermarket cooler op de kaart ( Bitfrost 1065VD ), die ik weg kan doen + H50 kan ik ook wegdoen.
Ik zit met een paar vragen.
De rad zou ik een de bovenkant van me kast kwijt kunnen, maar dat zou dan een 280mm rad moeten worden ( 2x 140mm fans ), is dit groot genoeg voor cpu+gpu / sb+nb?? (Desnoods verkoop ik de gtx 280 en koop ik een minder heethoofd uit de ati 5xxx serie )
Hoofdvraag is dus; Gaat dit lukken met een 280mm rad?
Graag ook aanbeveling voor cpu blok/pomp/reservoir etc. ( ben een totale leek op dit gebied namelijk )
Niet te duur, hoeft ook weer niet top of the line te zijn...
Wat kan je trouwens met die credits?
Ik heb vragen mbt watercooling in mijn systeem ( Duh )
Setup:
Fractal design Kast.
Asus rampage extreme 2
i7 920 @ 4.3 ( 1.368 V )
OCZ 1600Mhz 6GB
GTX280 Super OC
Ik wil graag me cpu en gpu ( Desnoods me nb/sb ) wc'en.
Ik heb nu een H50 voor me cpu, idle @ 50 ( koelpasta niet goed uitgesmeerd + stof in radiateur, moet ik even een keer schoonmaken ), maar de grootste ergernis is de videokaart, die wil ik watergekoeld hebben.
ik heb bij aankoop van de videokaart al een EK waterblok meegekregen die ik kan gebruiken.
Zit nu een aftermarket cooler op de kaart ( Bitfrost 1065VD ), die ik weg kan doen + H50 kan ik ook wegdoen.
Ik zit met een paar vragen.
De rad zou ik een de bovenkant van me kast kwijt kunnen, maar dat zou dan een 280mm rad moeten worden ( 2x 140mm fans ), is dit groot genoeg voor cpu+gpu / sb+nb?? (Desnoods verkoop ik de gtx 280 en koop ik een minder heethoofd uit de ati 5xxx serie )
Hoofdvraag is dus; Gaat dit lukken met een 280mm rad?
Graag ook aanbeveling voor cpu blok/pomp/reservoir etc. ( ben een totale leek op dit gebied namelijk )
Niet te duur, hoeft ook weer niet top of the line te zijn...
Wat kan je trouwens met die credits?