• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE.

Sieb87

New member
Beste allen,

Gisteravond begon de fan van mijn videokaart te ratelen. Nu was ik toch al geen fan van deze fan (wat een zin weer) en zou ik er graag op korte termijn een custom fan op willen plaatsen. Zeker nu de originele stuk is.

Nu weet ik niet wat handig is. Een losse fan kopen (ik kan de grootte van de fan echter niet vinden op internet), of de hele fan inclusief heatsink vervangen voor een custom set? Ook daar heb ik problemen met het vinden van geschikte informatie op internet. Aangezien ik niet helemaal zeker ben of de supported sets (7870) op alle kaarten in die serie vallen, m.a.w.: passen alle custom cooling sets voor de 7870 op mijn Joker Card van Club3D?

Ik ben een totale leek op dit gebied, dus wat tips worden zeer gewaardeerd! :icon_smile:

Groet,

Sieb

PS: Dit is de kaart waar ik het over heb:
Radeon HD 7870XT jokerCard - Graphic solutions GeForce & Radeon
 
Ja, maar was een tweedehandsje. Ik moet sowieso de bon opzoeken dan. Reden dat ik vraag voor custom koeling is dat ik graag wil oc'en en dat de koeling daar überhaubt niet zo geschikt voor is.
 
Naar mijn weten kan je de fan van een GPU alleen vervangen icm met een koelblok. Ik ben nog nooit tegengekomen dat de fan apart verkocht werd van het koelblok. Er zijn misschien alternatieve blokken die met een standaard fan werken die je later eens kan vervangen, maar dat wordt dan wel zoeken naar de juiste.
 
Ja, maar was een tweedehandsje. Ik moet sowieso de bon opzoeken dan. Reden dat ik vraag voor custom koeling is dat ik graag wil oc'en en dat de koeling daar überhaubt niet zo geschikt voor is.
Dan zou ik toch echt de bon zoeken en de kaart RMA doen....daar is garantie voor.

Maar wanneer je dat niet wilt: Videokaartkoelers vergelijken, reviews, aanbiedingen, tests en nieuws | Hardware.Info Nederland

Voorbeeld is dan bvb deze: GELID Solutions > Products

Past op de 7870
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
M [Waterkoeling] €400-€600, i7 4970k, 780(ti) sli open voor TIPS Advies Waterkoeling Setup 4
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
G laatste tips voor mij? Waterkoeling 18
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
R Reservoir tips Waterkoeling 3
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T Tips gevraagd ivm UV, LED, belichting.. Cases en Modding 1
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
D Bf3 guide/tips/tricks video's Gaming 0
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
K High-end muis (tips) gezocht Hardware & Software 31
A Interieur tips gewenst! Algemene Discussies 6
vincent Vincent vraagt basis tips om te O.C-en Overclocking 6
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
SillentWolf Nieuw te bestellen PC, tips a.u.b. Hardware & Software 22
R Sleeving PSU Vraag, Tips, suggesties? Cases en Modding 2
S Advies, Tips, Suggesties GTX 480 Hydro Advies Waterkoeling Setup 10
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
Fuwa Fuwa [FireFox] Gebruiker tips! Handleidingen en Installatie Tips 12
ShockRaver Probleempje met setup. tips aub Advies Waterkoeling Setup 13
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
vincent Fotograferen, tips en tricks Handleidingen en Installatie Tips 196
AceBaran WC+Tips+Inbouwen! Waterkoeling 155
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7
Fuwa Fuwa Soldeerbout tips Handleidingen en Installatie Tips 32
R Tips spuiten behuizing Cases en Modding 2
K OC E8500 mss tips? Overclocking 12
Havvie Adviezen/tips Nieuwe WC-setup: Waterkoeling 11
Johnny [HTPC] Vragen en tips. Hardware & Software 17
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
R TIPS!(plaats hier) over GPU WC montage Waterkoeling 20
Robin Tips / How-tos HighFlow Computer Cooling Shop 1
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan