• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS

Dat is aardig hoog vind ik :icon_eek:
Probeer je Vcore naar beneden te halen.
denk dat je met 1.280v genoeg hebt om de 3.5Ghz te behalen.
Als dat niet lukt kan het een slechte batch zijn of de koeler is te zwak.

Thank you! :D ik zie al wat ik verkeerd had gedaan... bij instalatie mobo heb ik MSI's zogeten 'OC Genie' aangezet... (automatisch overclocken)
wel beetje raar dat ie het voltage zo ver omhoog schroeft maar m'n snelheid nog steeds stock 2.67GHz blijft? maja... daar zal ik straks wel achterkomen als ik ook "echt" begin met overclocken :p
nu m'n cpu weer op defaults staan (vCore = 1.056 V);

defaultcpunoload.jpg
defaultcpufullload.jpg


temperaturen liggen wel stuk lager nu :) dit klinkt beter... m'n kamer is atm 5C hoger dan voorheen.. merk ik ook aan m'n cpus temp in bios, die is nu 37C idle.

mijn i7 920 c0 heeft al genoeg aan 1.20 vcore op 3.5 ghz :p

heb je wel backplate er op zitten ? zo te horen niet omdat ie scheef hangt.

ja heb wel de backplater erop zitten :p
verschilhangendcpuc.jpg

de letters in het plaatje zijn wat te klein geworden... maar misschien dat dit een beetje een idee geeft..
volgens mij zit er bijna een halve cm verschil tussen de mobo zijde en de losse zijde van m'n cooler, tussen de cooler en m'n kastdeksel.

Topic is flink aan t vervagen, ging in 1e instantie om de E8400 van Mars
..... :eusa_doh:

naja .. m'n vraag blijft nog wel een beetje gelijk met die van de topicstarter...
waarom is er zo'n verschil tussen de temp. die BIOS leest, en de temp. van de cores appart?
en sorry voor het overkapen van zijn topic :059:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan