• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Spiegelreflex camera, doen of niet? Zo ja, welke voor beginner?

Ik heb gekozen voor de Canon PowerShot SX20 IS

Canon-Powershot-sx20-is-top.jpg


Mooi toestel en maakt geweldige foto's!

Zoals;

IMG_0078.jpg
 
Hey allemaal na heel veel zoeken en lezen ben ik uit gekomen op een leuk setje €3500,- daarna deze gevonden: + Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm, met 2jaar garantie, Nederlands - alle bekende merken voordelig kopen bij Kamera-Express.nl

Lijkt dit jullie een geschikte ontmaagding op spiegelreflex gebied? ligt eraan wat ik ermee wil?

Nou ja foto's maken en betere als ik tot nu toe voor mekaar krijg heb vandaag gigantisch zitten klooien om een glimmend EK supreme block beetje fatsoenlijk te fotograferen.

Ik wil graag betere macro shot's maken van pc onderdelen enz. dan moet ik maar eens kijken hoe dat op vakantie gaat of ik dan nog een extra lens nodig heb.

Maar ik weet niet hoe ingewikkeld het allemaal is de body bedoel ik dan dat draaien aan die lenzen vogel je vanzelf wel uit.

Had zelf 500 in gedachten maar is de 500D dan een groot verschil? http://www.kamera-express.nl/Products.aspx?c1=4010&pc=29
Als ik dan een nikkon D5000 ernaast zet zie ik persoonlijk het verschil niet echt en de meningen schijnen best verdeelt te zijn op forum's.

ohja en mijn vader blijft maar roepen dat het geheugen kaartje heel belangrijk is nou begrijp ik wel dat een snelle schrijf snelheid fijn is maar raden jullie dan aan om zo'n hele dure snelle sd erin te gooien?

bvd
 
Dude, vooropgesteld dat ik het leuk vind dat je je EK Supreme fatsoenlijk op de foto wilt krijgen, maar waarmee heb je vandaag (gister dus eigenlijk) zitten klooien ?
En op wat voor vakantie ga jij dat jij van plan bent om macro shots te maken van pc onderdelen?
Ik neem aan dat je zelf al de specs hebt vergeleken tussen een 1000D en een 500D... Zelf zie ik de 1000D meer als een laagdrempelige overstap voor iemand die voorheen een point and shoot compact camera had en nu de voordelen van een dsrl zoekt.
De 500D is meer voor iemand die wil beginnen met fotograferen en van plan is om verder te kijken dan de veilige automatische stand.

Vergelijken met een Nikon D5000 is qua prijs wel juist, maar dat is appels met peren vergelijken.
Net zoals de een voor amd kiest en de ander voor nvidia.

En zeg maar tegen je vader dat een hele snelle sd kaart eigenlijk alleen van belang is als je 3 beelden per seconde gaat schieten.

P.S. in het begin zeg je dat je bent uitgekomen op een leuk setje € 3500,-. Ik neem aan dat je € 350,- bedoelt..?
 
nee hoor als je voor elke foto's die ik dan eventueel wel zou willen maken de beste lens uitzoekt zit je daar al vrij snel aan:) maar het was inderdaad een simpele point and shoot camera.

Enigste dat ik nog neit helemaal snap is waarom de een zweert bij nikkon en de ander bij canon ik ben niet van plan filmpjes te maken alleen foto's (las ergens dat canon betere filmpjes maakt).

wou in eerste instantie iets van 500 euro uitgeven maar zie al dat dat lastig word. is het een groot risico om dit soort dingen 2e hadns te kopen?
 
Ik denk dat jij met dit setje al erg ver komt.

Is een allround lens en leuk om mee te beginnen als je genoeg licht hebt.
Later kan je altijd nog een specifieke lens erbij halen.

Voel en bekijk eens bij een mediamarkt of zo t verschil tussen een Nikon en een Canon.

2e hands is niet altijd een risico. Als je weet hoeveel clicks die kan hebben en hoeveel clicks die erop heeft.... en als je weet van wie je het koopt uiteraard.
 
thx m8:D maar die lenzen he.. heb vorige week geloof ik in dit zelfde topic iets van freddy gelezen over lens maten en waar je ze beste voor gebruiken kon w8 ff zoeken

50mm vast brandpunt -> Macro
105mm vast brandpunt -> Macro
10-20mm -> Macro
16-85mm -> All-round
24-70mm -> All-round
28-75mm -> All-round
55-200mm -> All-round / Natuur, sport etc.
70-200mm -> Natuur, sport etc.

Datte maar als ik kijk op bv tweaker zie ik dat voornamelijk 18 - 55 word verkocht, wat is aan die jij hebt geselecteerd dan het beste zeg maar?

Ga trouwens morgen even langs 2 winkels in Maastricht waarvan iedereen zegt dat ik hun mening moet volgen:p
 
18-55 is een kitlens, oftewel die wordt voordelig in een setje met de body verkocht.
Dit bereik komt redelijk overeen met een simpele point and shoot.

Als je een 18-200 lens hebt, heb je een vrij groot bereik waarmee je bijna alle soort foto's kunt maken die jij in eerste instantie zult gaan maken. In de praktijk betekent dit dat je dus aan 1 lens genoeg hebt en niet met 3 (18-55, 24-70 en 70-200) verschillende lenzen hoeft te gaan slepen.

De lens die ik had uitgezocht heeft ook nog anti shock. Oftewel dat scheelt al snel 2 stops. En dat is best wel meegenomen voor een lens die niet super lichtsterk is.
 
heb weer gezondigd:D:D ent voelt goed na mijn recente nieuwe overklok avontuur is gebleken dat je daarbij heel veel moet stressen en wachten dus ben ik over foto toestelletjes gaan lezen, en dam! die vrouw kon lullen:D (d8 ik toen ik naar buiten liep met een canon 500D onder de arm;)) Zo dat was de korte versie:p Ik wou er al langer een dus ik heb na beetje overwegen en zoeken eentje genomen heb verschillende lenzen geprobeerd.

Jep ben met m'n EK supreme Gold blok verschillende winkels ingelopen om een wat klikjes te maken:p

En het is een in mijn ogen redelijke all round lens geworden een Canon EFS 18 -135 image stabilizer ding nee ik weet het ook niet maar dat staat erop geschreven:D

hij beviel me goed nu ff wat proberen en kijken of het werkt maar al met al heb ik nu 10 shots op auto gemaakt en ben @ dingen gaan klooien *moet nog veel lezen*:D

Zal v/d week wel ns wat posten nog meer mensen hier met n 500D?

oja mijn pappa's pappa heeft vroeger ook veel foto's gemaakt kijk uit als je met opa's spullen gaat spelen:p had 'een lampje' gevonden stond met pen kunstmatig daglicht op. ik d8 bij mezelf oh fijn wat extra ligt maar had geen 1250W aan licht veracht:D is wel een prachtig speeltje maar als je hem neerlecht op een schroevendraaier wint de lamp resultaat er zit een stuk schroevendraaien @ m'n lamp.. and it doesn't smell pretty!:D
 
had pas een foto op m'n pc gezet en m'n vriendin heeft m'n sd kaart meegenomen, ga vanmiddag een snellere sd halen.

i3s4zo.jpg


Mijn eerste foto had hem mss beter op auto kunnen zetten;)

24g9c1t.jpg


331naqu.jpg


Oh deze schijnbaar ook nog:p

kwaliteit is wel prima (maar kan vast beter) nu nog iets fatsoenlijks fotograferen:D
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er over te denken om de volgende set aan te gaan schaffen:
CameraNU.nl - Canon Spiegelreflex - Canon EOS 1000D + EF-S 18-55

Heeft iemand ervaring met deze website ?
Heeft iemand ervaring met deze camera combo?

ik wil het voorlopig gebruiken voor pc fotografie, en wat all - round fototjes schieten van de kleintjes terwijl ze aan het spelen zijn...

budget is maximaal 450, ik weet dat dit erg weinig is om mee te beginnen maar ben bereid om later extra / betere lensen te kopen.

ik ben nog bezig met het inlezen in alle settings dus als het op auto al fatsoenlijke foto's schiet is dat natuurlijk een pluspunt!

andere tips voor body met lens voor max 450 mag ook en ik heb wat dat betreft geen voorkeur voor een merk ;)
 
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:

-Nee
-Nee

Dus daar kan ik je niet mee helpen helaas.

Wat ik wel weet is het volgende:

-de 1000D wordt momenteel opgevolgd door de 1100D, dus wellicht dat je nog ergens je voordeel eruit kan halen als iemand van zn oude voorraad 1000D af wil
-deze vergelijkbare set kwam ik tegen bij een concurrerende shop.
Voordeel daarvan is dat je in principe dezelfde set hebt, maar dan met een lens met stabilisatie. En ja, bij deze shop heb ik wel ervaringen.
-aan het einde van deze maand ontvangt toute La Hollande zn vakantiegeld. Dat is voor vele winkels het startsein voor een wedstrijdje "wie is er het beste in om dat schip met geld binnen te halen". Dus dan zullen er ook weer vele aanbiedingen komen.

Laatste tip van Flip
Voordat je m koopt, bekijk m eerst irl. Neem m in de winkel eens in je handen en bekijk het menu, voel hoe die ligt in je hand.
Vaak is het kopen van en de keuze voor een spiegelreflex een persoonlijke kwestie.

Have fun.
 
Slechte DSLR's zijn er eigenlijk gewoon niet. En het is ook maar net wat je verwacht van het budget. voor bv 525 heb je een 500D die kwalitatief wel een stuk beter is nog. En dan kan je bv sparen voor een EF-S 55-250 MM F/4-5.6 IS. Kosten van de lens is ongeveer 200-250 Euro.
Het is een leuke lens helemaal om met digitale fotografie te spelen. Het enige nadeel is dat de lens langzaam focust Het grote voordeel is dat hij voor een budget lens optisch goed is en vooral de grote range die je ermee heb.

Trouwens de 1000D kan je bij de Wehkamp & Dynabyte voor 50 euro minder krijgen ;) maar cameranu is wel een goede winkel.
 
@ Soppy, mag ik je een tip geven door de objecten die je fotografeert niet in het midden te doen maar enigsinds rechts of links! Daardoor word je foto vaak al veel interresanter:)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Welke lichtgewicht "all-round" objectief voor spiegelreflex camera? Fotografie, Film en Video 8
Sw333t Welke camera voor een laag budget Fotografie, Film en Video 9
P Nieuwe Camera / Videocamera. Electronica 0
T Ip camera Portforwarding NAT conflict Problemen & Oplossingen 1
Freddy GoPro Hero2 Camera Topic Fotografie, Film en Video 58
E Kan web port niet veranderen van IP camera Problemen & Oplossingen 7
arwin74 [GEVONDEN] iemand uit omgeving den haag met met verstand van digitale camera's Gevonden 1
Freddy Keuze hulp: Goede HD Video Camera! Fotografie, Film en Video 30
Johnny Welke superzoom camera zal ik nemen? Fotografie, Film en Video 21
B Welke digitale camera voor rond de 120 Fotografie, Film en Video 2
Vannos Welke Camera/videocamera heb jij ? Fotografie, Film en Video 42
Homienator Digitale camera! Hardware & Software 4
N Aankoop camera Hardware & Software 11
Freddy Post jouw Snap Shots met jouw (mobile) camera Algemene Discussies 30
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
Consigliere Laat ik het ook eens doen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
P Monitor Stand wel of niet doen? Hardware & Software 2
DeKentering Even voorstellen! (Had ik eerder moeten doen ;) ) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18
Adam Vandervorst nog iets te doen met ouwe server (case) ? Cases en Modding 0
Nessuno Wat te doen met een Corsair 800D front. Cases en Modding 10
hondaygo Mag ik de originele bedrading anders doen? Electronica 4
Killerbee Wat zou jij doen met 20 miljoen. Algemene Discussies 68
Source Nieuwjaarsduik, wie gaat hem doen :D Nieuws en Sport 6
L Zal zeker meer bestellingen doen HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Fanholes maken, hoe te doen? Cases en Modding 10
Sw333t Forum Plugins/Mods voor fun, wel of niet doen? HighFlow Forum 21
Johnny [GPU] 2de hands kaart kopen. Doen of niet? Hardware & Software 14
D Zwakte van mijn kant window maken wie kan het voor mij doen ? Cases en Modding 12
Robin 4890 Refference 2 Voltage omhoog doen. Overclocking 5
Source Beste manier om dit te doen.. (Acryl+Fanfilter) Cases en Modding 5
F Particuliere verzendingen, waar het beste te doen? Algemene Discussies 4
maomanna Kies en Kijk! (allemaal even doen) Algemene Discussies 37
N Kan ik nog rma doen? Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan