Ik heb zelf de Sony Nex-5, de iets luxere variant. Op wat kleine dingen na (ander materiaal voor de behuizing, andere grip en de mogelijkheid om een remote te gebruiken) is de camera exact hetzelfde.
De Nex-3 gaat vervangen worden door de Nex-3C, waarschijnlijk in Juli al. Als je de camera wilt kopen zou ik aanraden nog even tot het eind van de maand te wachten want dan wordt de camera officieel aangekondigt en zullen de prijzen ook verder zakken van de huidige Nex-3.
Ik vind het persoonlijk een erg fijne camera, zeker omdat er gewoon een ontzettend goede sensor in zit en de bediening (hoewel niet conventioneel) erg snel is.
Houdt er rekening mee dat als je een beetje zoom wilt, je dan net zoals een spiegelreflex tegen een toename in maat aan loopt.
De huidige lenzen zijn prima en er zijn er nog meer onderweg. Maar veel gebruikers vinden de keus nog beperkt. Voor iemand die net begint is de kit die je liet zien een prima begin.
Anders kun je met een adapter duizenden oude handmatige lenzen gebruiken, waar ware juweeltjes tussen zitten. Ook voor Macro.
Voor meer info verwijs ik je naar
DPReview.com - Nex Forum en
SonyAlphaRumors.com.
Kijk ook gerust naar de alternatieven van Panasonic, Olympus en Samsung.
Allemaal mooie systeemcamera's met zo hun eigen voor- en nadelen.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.