• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[GPU] 2de hands kaart kopen. Doen of niet?

Johnny

Moderator
Forumleiding
Hallo allemaal,

Ik wil even weten hoe jullie hier over denken, want zelf twijfel ik.

Op internet heb ik een Club3D HD5970 Dirt2 editie gevonden.
Voor een zeer mooie prijs.


Die kerel wilt bij mij langs komen, zodat ik em zelf eerst uitgebreid kan testen.

Nu zit ik te twijfelen of ik hem wel zou gaan kopen puur omdat het een 2de hands is.

Hoe is gekocht bij Databyte merk een Club3d.

Stel ik krijg naar 6 maanden problemen met de kaart.
Hoe regelt databyte dit? Aangezien de kaart niet op mijn naam staat.

En doet Club3D hier moeilijk over?

Zelf ga ik zometeen even databyte e-mailen.

Hoor graag van jullie :)

Gr. Johnny
 
Voor zover ik weet mag garantie van een winkel niet persoonsgebonden zijn, en kan jij die garantie dus gebruiken.

Club3d is verder een prima merk, al een aantal kaarten van gehad die het prima deden en ook prima overclockten, enkel zitten er altijd minder goodies bij maar daar is de de prijs ook naar.

Als die vent langs wilt komen is dat mooi, test hem dan ERG uitgebreid, dus furmark en ook 3dmark om te weten of de 2e core misschien niet stuk is ofzo :p

Staat de score je niet aan dan koop je hem niet :)

Spreek ook iets af dat je hem binnen 7 dagen weer terug kan brengen als mocht hij toch kapot gaan ofzo :)

Heb het nooit zo op 2e hands hardware, maar opzich is er niks mis mee!
 
Je kunt ook afspreken met die man dat als databyte/club3d moeilijk doet over de garantie, dat hij hem voor je terugbrengt, en aangezien het op zijn naam staat zou dat geen probleem moeten leveren.
 
Welke kaart komt qua prestaties het dichtste bij de HD5970?
Mag ook SLI/CF zijn.
Hij moet korter zijn dan de hd5970 en DX11 hebben.

Budget max 460 eur
 
Ik had hetzelfde probleem als jij (5970 paste niet in mijn waterbox).

Ben gegaan voor 2x 5870 in CF.
Check benchmarks, komt er heel goed uit.

X-Tripiot heeft nog setjes te koop ;)
 
Heb tot nu toe weinig slechte ervaringen met 2ehandse hardware.

Enige slechte ervaring is een harde schijf die verzonden werd in een bubbelenvelop (vanaf Belgie.. dus al een hele reis gemaakt). Die had in HD Tune meer rode vakjes dan groene :p.

@jvj: "Is slecht" is nogal een erg summiere omschrijving. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Hoef niet perse voor een duppie op de eerste rij te zitten, maar ga ook niet de jackpot uitgeven aan mijn hardware.
 
Ik koop vaak 2e hands, nooit geen problemen. Zelfs niet met HD's. Heb men Raptor schijf vanopt Ebay.de gekocht, Duitsland dus. Geen enkel probleem.

Zolang je maar weet van wie je koopt en je duidelijke afspraken maakt. De deals die je kan doen zijn soms prachtig (eigen voorbeelden: X-Fi Fatal1ty Champion voor 25€, Raptor 150Gb van maandje oud voor 80€, al de WC onderdelen die ik hier gekocht heb, noemmaarop).

Ik kijk eerst altijd even op 2de hands sites en ga dan pas kijken voor nieuw materiaal. Ik koop bijna altijd op 9lives.be . Das hét Belgische gameportaal en die hun forum wordt aanzien als the place to be voor 2de hands hardware. ;)
 
2dehands koop is best wel ok, al raad ik dat met HDDs sterk af, deze zijn niet te vertrouwen, je weet nooit wat er mee gebeurt is, hoe warm ze hebben gelopen, onder het verzenden krijgen ze beschadigen.

en je wilt toch echt geen belangrijke informatie op en 2dehands HDD zetten, dat is toch echt niet slim.

Verder moet ik even inpikken op het verhaal van joren over Club3d, het prijsverschil tussen de merken is niet direct het kwaliteits verschil, de grooste kost (verschillen tussen fabrikanten) is de Service, Hoe reageert een bedrijf op kapotte onderdelen, kijken ze na of de koeler is verandert, gaan ze na of er meer gemod is, ...
Een kaart van een A-merk gaat bijna even snel stuk als een van een B-merk
maar merk A zal het sneller onder garantie verwerken, en zal dit sneller doen dan een B-merk


nog een voorbeeldje

Stel percentage fouten in fabricage merk A = 10%
dan zal dit percentage bij een slechte fabricant misschien 12% bedragen,
het is niet dat een slechte fabricant echt slecht materiaal aflevert hoor..
 
2dehands koop is best wel ok, al raad ik dat met HDDs sterk af, deze zijn niet te vertrouwen, je weet nooit wat er mee gebeurt is, hoe warm ze hebben gelopen, onder het verzenden krijgen ze beschadigen.

en je wilt toch echt geen belangrijke informatie op en 2dehands HDD zetten, dat is toch echt niet slim.
mijn SAS-schijven zijn nogthans 2de hands met nog garantie tot 2011 en daar is niets mis mee hoor...
verkoper had deze wel supergoed verpakt verzonden
Greetz B0B0
 
2de hands is een geweldige oplossing!

Zoiezo moet ik eerst alles zien voor ik de persoon mijn doekoes geef.

HDD: Full error scan, health scan, aantal uren gedraaid
GPU: Thuis in mijn systeem testen. =(Benchmarks, artifacts scan, temp scan)
Ga zo maar door..

Uitzondering zijn behuizingen, foto's zeggen daar genoeg bij
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D omboren waterblock gpu Waterkoeling 4
P Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC Waterkoeling 3
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Vector² Strix RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector² FTW3 RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
Hightower Phanteks verticale gpu mount. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Barstje in GPU block Waterkoeling 2
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
P GPU waterblok voor MSI RTX 2080 Super gaming X trio Waterkoeling 3
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Tot 40% korting op EKWB RTX 2080 en Radeon VII GPU waterblokken! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Barrow gpu waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
R waterkoeling gpu Advies Waterkoeling Setup 3
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan