• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Spiegelreflex camera, doen of niet? Zo ja, welke voor beginner?

Hey Freddy,

Als je je foto's scherper wil naar de kanten toe (zoals bij die laatste), probeer dan eens je diafragma te verkleinen (dus HOGERE f-waarde) en de sluiterstijd te verlengen (tripod zal sowieso nodig zijn dan). Zoom ook niet onder de 25mm indien mogelijk (bij deze lens te veel onscherpte onder die grens).
Of iets simpeler: zet je camera op "A" (diafragmavoorkeur) en selecteer (wieltje draaien) de waarden f11-f16 (probeer ze even een voor een uit).
 
We zijn inmiddels paar dagen en een feestje verder en ik denk dat ik deze 18-200 objectief maar hou.
Vind het wel makkelijk (kan lekker stil blijven staan ipv heen en weer lopen) en kwaliteit is voldoende voor mij.

Ik ga binnenkort nog wel op zoek naar een leuke workshop, tegen die tijd als ik wat "gevorderd" ben, neem ik betere objectieven :)
 
Hier nog een plaatje van gisteren (Antwerpen) :)

2i21vy8.jpg
 
Goed ook ik moet er aan geloven mijn vriendin wil nu graag zelf een Spiegelreflex :p nu was ik al even aan het kijken geweest en mijn oog lonkt een beetje naar de 450D ook omdat de prijs redelijk gunstig is :p

Budget is max 600 euro dus mischien nog leuke andere kanshebbers ?? heb me nog niet verdiept in Nikon mischien dat iemand tips heeft ?
 
Ik zat dus ook erg te twijfelen tussen Canon en Nikon, maar wel in andere prijsklasse, namelijk de Canon 550D of de Nikon 90D.
Alleen de body is dan al 600 euro x_x

Na heel veel reviews lezen, kort samengevat (wat ik ervan begreep):
Wil je mooiste foto's --> Nikon 90D
Wil je mooie foto's maar ook mooie filmpjes --> Canon 550D

Gezien ik in later stadium (als ik kinderen heb ofzo :p) voor filmpjes wel een aparte HD camera aanschaf, wil ik nu de foto's zo mooi mogelijk hebben, dus ben ik voor de Nikon D90 gegaan.
 
Mja mijn paps heeft een EOS1000D met Tamron 18-200 die ik hier dit weekend nog had en die maakt dit soort foto's waar ik opzich tevreden mee ben :p

Maar idd een D90 is vrij prijzig :p we hebben voor dit budget gekozen anders kun je wel bezig blijven :p

En met een 450D kan het alleen maar beter worden nieuwer toestel dus ja :p

IMG_8785.JPG


IMG_9017.JPG


IMG_8865.JPG


IMG_8649.JPG


IMG_8946.JPG
 
Gaat goed met foto's maken! Wist niet dat je al je cam had aangeschaft :p
Gratz met je aankoop en veel plezier ermee gewenst :)
Is wel nice hè die 18-200 :D
Op zich lazy-mode valt wel mee, want nu kan je je bijv meer richting op compositie etc. en ja net dat momentje schieten ipv lens wisselen en weg moment :p

..en niet te vergeten dan ook meer tijd voor het vrouwtje ;) whehehe
 
Whehe had t eig over freddy :p maar die tweede en derde foto van jou is wel zo skattig ;) :D

Wat trouwens een hele goede investering is en eig een must have voor spiegelreflex, weet niet of je het al hebt aangeschaft, is een externe flitser.
 
Goed ook ik moet er aan geloven mijn vriendin wil nu graag zelf een Spiegelreflex :p nu was ik al even aan het kijken geweest en mijn oog lonkt een beetje naar de 450D ook omdat de prijs redelijk gunstig is :p

Budget is max 600 euro dus mischien nog leuke andere kanshebbers ?? heb me nog niet verdiept in Nikon mischien dat iemand tips heeft ?
Bij Foto Klein is deze week 19% btw eraf.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Welke lichtgewicht "all-round" objectief voor spiegelreflex camera? Fotografie, Film en Video 8
Sw333t Welke camera voor een laag budget Fotografie, Film en Video 9
P Nieuwe Camera / Videocamera. Electronica 0
T Ip camera Portforwarding NAT conflict Problemen & Oplossingen 1
Freddy GoPro Hero2 Camera Topic Fotografie, Film en Video 58
E Kan web port niet veranderen van IP camera Problemen & Oplossingen 7
arwin74 [GEVONDEN] iemand uit omgeving den haag met met verstand van digitale camera's Gevonden 1
Freddy Keuze hulp: Goede HD Video Camera! Fotografie, Film en Video 30
Johnny Welke superzoom camera zal ik nemen? Fotografie, Film en Video 21
B Welke digitale camera voor rond de 120 Fotografie, Film en Video 2
Vannos Welke Camera/videocamera heb jij ? Fotografie, Film en Video 42
Homienator Digitale camera! Hardware & Software 4
N Aankoop camera Hardware & Software 11
Freddy Post jouw Snap Shots met jouw (mobile) camera Algemene Discussies 30
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
Consigliere Laat ik het ook eens doen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
P Monitor Stand wel of niet doen? Hardware & Software 2
DeKentering Even voorstellen! (Had ik eerder moeten doen ;) ) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18
Adam Vandervorst nog iets te doen met ouwe server (case) ? Cases en Modding 0
Nessuno Wat te doen met een Corsair 800D front. Cases en Modding 10
hondaygo Mag ik de originele bedrading anders doen? Electronica 4
Killerbee Wat zou jij doen met 20 miljoen. Algemene Discussies 68
Source Nieuwjaarsduik, wie gaat hem doen :D Nieuws en Sport 6
L Zal zeker meer bestellingen doen HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Fanholes maken, hoe te doen? Cases en Modding 10
Sw333t Forum Plugins/Mods voor fun, wel of niet doen? HighFlow Forum 21
Johnny [GPU] 2de hands kaart kopen. Doen of niet? Hardware & Software 14
D Zwakte van mijn kant window maken wie kan het voor mij doen ? Cases en Modding 12
Robin 4890 Refference 2 Voltage omhoog doen. Overclocking 5
Source Beste manier om dit te doen.. (Acryl+Fanfilter) Cases en Modding 5
F Particuliere verzendingen, waar het beste te doen? Algemene Discussies 4
maomanna Kies en Kijk! (allemaal even doen) Algemene Discussies 37
N Kan ik nog rma doen? Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan