Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mijn maximum hier is 217, daarna absoluut niet meer te booten ... je gaat je voltage wel wat moeten oppompen als je dat soort snelheden wil gaan halen vrees ik ...
Zou je jouw settings willen posten waarmee je die 217 hebt gehaald? Ik heb een i7 920 maar kom lang zo hoog niet. Misschien als ik wat meer richting jouw settings ga lukt het wel.
even een vraagje.
Ik gebruik op m'n RIIE de Qfan optie (voor cpu).
Nu als die de snelheid van m'n cpufan verlaagt, dan krijg ik steeds zo'n vervelende melding (cpu fan speed error). Ik heb al de (halt on F1 error..) uitgezet, maar de error is daarmee niet weg., hij doet wel verder met booten zonder op F1 te drukken.
Ik vind nergens in m'n bios de optie om de 'check cpu fan speed' uit te zetten (heb bios 1208)
iemand enig idee ? ik denk niet dat dit gefixt is in de 1408 versie wss ?
Ik heb de Corsair H50 koeler voor een i7 920. Ik post m'n instellingen hier later wel is :icon_wink:
de meeste mobo's en/of cpu's hebben daar hun Bclock-wall en zul je dus nie verder komen.
De REX2 is niet bepaald het wonder voor OC met i7.
Zijn meer betere mobo's dan die prul.
k vind rex2 reinste rommel, met msi of dfi mobo van 200euro kom je hoger als met de "duurdere" rex2.
Heb hier vorige week Foxcon Flamingblade mobo x58 getest gehad en kwam daar op air al met een Bclock van 225 aan.
En dat mobo kost ocharme maar iets van 190euro, nadeel is maar drie latten geheugen plaats op mobo.
multiplier voordeel van ES cpu's of Extreme Cpu's.
Daarom heb ik liever deze cpu's, mits je ook nog eens het voordeel hebt om je cpu zo te overclocken dat je Ram divider altijd kan uitkomen waar je het wilt kwa Memory speed.
multiplier voordeel van ES cpu's of Extreme Cpu's.
Daarom heb ik liever deze cpu's, mits je ook nog eens het voordeel hebt om je cpu zo te overclocken dat je Ram divider altijd kan uitkomen waar je het wilt kwa Memory speed.
Niet alle zijn dat, maar er zijn ES cpu's die een unlocked multiplier hebben, zoals k nu achter een Gulftown ES aan het azen ben met een unlocked multiplier.
En meestal betaal je er makkelijk 500euro meer voor dan een gewone.
Als je de qpi/dram voltage verhoogd kan dan de cpu voltage naar beneden? Zit al een tijdje te klooien om op 4.0 Ghz te komen, zit er nu (20 rondes intel burntest stabiel) maar wel op 1.41 volt :eusa_doh:.
Verder heb ik wel veel settings gevonden maar ik zoek specifiek ervaringen van mensen met een i7 975. Deze schijnt met minder voltages te kunnen doen dan de i7 965.
BIOS 1639 niet gebruiken op REX2 mobo,
is corrupt, je mobo bios chip kan dood gaan, of je mobo start op met stock speed, maar als je 1 setting veranderd boot hij al niet meer.