• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Veilige overclock i5-760

Skydrone

New member
Hallo,

Ik heb zo mijn twijfels over mijn overclock van mn i5-760. Stock loopt deze op 2.8 GHz, multiplier 21 en bus 133. Ik heb de CPU al redelijk lang stabiel op 4GHz lopen en was benieuwd wat het maximale is wat ik zou kunnen halen met mijn hardware.

Moederbord: ASUS P7P55D
RAM: Kingston HyperX 2x2 GB 1333 9-9-9
CPU: Intel i5-760
Koeling: Corsair H100

Zojuist de multi op 21 gezet met een bus van 200 @ 4.2 Ghz met 1,5V maar dit geeft na een tijdje intelburntest een foutmelding aan:

Temperaturen idle rond de 35 graden en load rond de 70 graden dus dat valt nog mee.

Laatst bewerkt:

Sw333t

I Love my NUC
Denk eerder dat het je geheugen is. Dat loopt op 1600 terwijl het 1333 is en niet echt oc ram is. Stel die eens lager in.

Verder is je IMC Voltage wel erg hoog voor een "veilige" overclock. Voor 24/7 zou ik niet hoger gaan dan 1,25V.

En, stel de zaken zelf in en niet met die OC Tuner profielen in je bios.

Hyperion

Member
Ik zie ook nog heel veel settings op auto staan (loadline calib, enz)
Heb zelf maar beperkte ervaring met oc op een p55

Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2

Skydrone

New member
Denk eerder dat het je geheugen is. Dat loopt op 1600 terwijl het 1333 is en niet echt oc ram is. Stel die eens lager in.

Verder is je IMC Voltage wel erg hoog voor een "veilige" overclock. Voor 24/7 zou ik niet hoger gaan dan 1,25V.

En, stel de zaken zelf in en niet met die OC Tuner profielen in je bios.
Dus ik kan fixed voltage gewoon zelfde laten en dan IMC voltage even mee spelen. Als ik deze nu op 1,3V zet en ik krijg blsod moet ik dan fixed voltage lager zetten netzolang totdat die stabiel draait? RAM zal ik even op 1333 zetten hopen dat die dan geen foutmelding meer geeft.

mystiqu

New member
Ik heb een 750 gerund op 4.0 op 1.3 als ik me niet vergis... Maar is al weer lang geleden. Dit zou je iig makkelijk moeten kunne halen hoor stijntje :)

Bovenaan