• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help.

Dennis83

New member
Beste,

Ik heb mijn Resorator 1 waterkoeling systeem weer in bedrijf genomen en heb deze getest op mijn grafische kaart ( HD 7950 5gb) omdat ik nog een oud universeel koelblokje had liggen in groot en klein formaat wat ik op bijna elke grafische kaart kan inbouwen.

Dit is nu de set-up: 2015-02-05 15.57.05.jpg 2015-02-05 15.57.27.jpg.
Echter krijg ik de kaart niet veel beter gekoeld dan met de fans want hij komt in de buurt van de 75 graden. De slang dikte is 8mm binnen en 12 buiten ( oude maten ). De slangen zijn ook van binnen flink vervuild met kalk na controle. Als ik de slangen nu vervang met een grotere binnen diameter zou de koeling dan voldoende zijn of nog steeds niet ??? De kans is dan ook helaas groot aanwezig dat ik de universele koelblok niet meer kan gebruiken omdat deze waarschijnlijk zijn gemaakt voor binnen diameter van 8 mm. Dus ik moet zeker weten dat ik een veel betere warmteoverdracht kan realiseren dan ik nu heb.
Dit is zo een standaard blokje:2015-02-06 14.02.33.jpghet te koelen gebied is volledig bekast/bezet.

Het koelblokje wordt goed heet dus alles is goed gemonteerd.
Systeem getest op Battlefield 4 op standaart clock's gpu.
Ik wil hier ook nog een cpu block inbouwen maar met deze tempraturen gaat dit niet lukken. Is dit wel mogelijk met andere slangen, beter koelmedium ( kraanwater om te testen ) ???
IDL tempratuur is 24 graden.

Groetjes Dennis
 
Om te beginnen toch even meegeven dat er op videokaarten meer gekoeld dient te worden dan enkel de GPU, VRM chips en dergelijke hebben ook iets nodig om hun warmte kwijt te raken. Met een beetje geluk hebben die hun eigen heatsink en zitten die safe, indien niet doe je er best zo snel mogelijk de standaard koeler terug op.

Dat gezegd zijnde, op naar punt 2, je gebruikte resorator is passieve koeling wat van nature inhoud dat de temperaturen flink zullen oplopen eer het efficient begint te worden. Wat dat betreft vindt ik temperaturen in lijn met de standaardkoeler niet eens zo slecht en een snelle google search lijkt dat ook te bevestigen. Een verandering van slang zal geen merkbaar verschil maken, de blokjes/radiator eens degelijk spoelen misschien een ietsje klein beetje, maar hier lijk je gewoon tegen de limieten van je setje aan te lopen.
 
CPU's generen een stuk minder warmte dan videokaarten, dus dat zou wel vlotter moeten gaan. Maar hier hetzelfde verhaal, onder load zal je zoizo een aardige temperatuurverschil merken met de omgeving wegens het passief koelen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
Hightower Thermaltake Riing RGB fans New Premium compatible with old version? Overige Koeling 4
E Rebuild the old skool pc-78 Gallery & Build Logs 7
l3p [VERKOCHT] EK GTX680 Plexi + Backplate (Old style!) Verkocht 1
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
P Scythe Shuriken Rev. B SCSK-1100 4-pin on old (supported) 3-pin Socket 478 mobo Overige Koeling 1
C Presentation: Phobyas new and old reservoir HighFlow Product Reviews 7
Eddie Old hardware become Woody Gallery & Build Logs 20
B Good Old CM Stacker Gallery & Build Logs 24
Wouter [Vraag] Probleem met verwijderen windows.old Hardware & Software 13
Freddy Old skool Arcade Kasten! Gaming 8
gerjanlubbers Macbook pro * voor school/thuis creativiteit* Hardware & Software 9
G Video Game High School Algemene Discussies 16
Sw333t Advies over laptop voor school Hardware & Software 5
MonsterEnergy School locker MOD! Gallery & Build Logs 28
Havvie School, opleiding, studie, studeren, leren en uit je neus vreten Algemene Discussies 70
hung Zestien doden door schietpartij in Duitse school Nieuws en Sport 24
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan