• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Old hardware become Woody

Eddie

Junior Member
Zo, start van een build met oude hardware.
AMD Athlon 64 3000+
Asrock 939S56-M
ATI 3650

Dit had ik nog liggen zonder case en ik dacht.. hmm.... een plaatje hout halen en is kijken of er niet wat leuks mee te maken valt :)
Na eerst men wc block op een on officiële manier gemonteerd te hebben op de cpu en de NB chip vervangen voor een koper enzotech exemplaar ben ik aan slag gegaan met het uitvogelen van de case.
Het grootste probleem was: Hoe maak ik een zown klein mogelijk case waar toch alles in past?
Uiteindelijk na bloed, zweet en tranen een case in elkaar gezet en alles op zen plaats gemonteerd. Natuurlijk is hij nog niet klaar. Vandaar ook deze build log, de start is er in iedergeval. Het geen wat nog moet gebeuren is een plekje maken om de hdd op een fatsoenlijke manier te plaatsen. En de kabels moeten nog gesleeved worden en natuurlijk fatsoenlijk weggewerkt:120:
Afwerking is ook nog wel wat aan te veranderen.
Nu alles in elkaar zit, windows geinstaleerd, Iets wat me opvalt. Hij is stil:hmm
Natuurlijk... Hout dempt het geluid:055:
Lang genoeg gepraat, op naar de pics van de testrun:033:
IMG_2557.JPG


IMG_2560.JPG


IMG_2561.JPG


IMG_2562.JPG


IMG_2566.JPG


IMG_2570.JPG


IMG_2577.JPG


ondanks de slechte airflow vanwege die kleine gaten achter het rad is de temp tijdens stressen (prime95) niet boven de 28 graden uitgekomen! bij kamertemps van 23 graden. Wel te verstaan 24h stress, still going on, No Fire:033:
 
Die harddisk kan je misschien nog wel kwijt door een stukje "hout" ter grote van de HD op de zijkant te schroeven, boven je mobo aan de kant van de cpu en in de wind van de fans (heeft ie gelijk koeling)

Enne, spaanplaat is geen hout, dat was ooit hout ;-)

[edit]

Of, met een stukje aluminium hoeklijn gewooon vlak tegen de zijkant, dat kan natuurlijk ook....
 
Laatst bewerkt:
nee geen plek meer voor idd. maar het scheeld dat dit niet men main pc is :p Muziek luister ik wel op men main pc :) (Creative X-Fi Elite Pro) Het valt me nog allerminst mee dat er toch nog wel aardig wat goed spul onboard zit op dat mobo. Die toch zeker al weer een aantal jaartjes meegaat.
 
Wat nieuw spul besteld:
detailed_image_372.jpg


detailed_image_466.jpg


2x
detailed_image_3549.png


Dit lijkt me wel een handig kitje gelijk maar mee besteld want op de manier zoals ik het nu altijd doe schiet het niet zo lekker op :p
112456152714a3e94a7e2c20.jpg


ik hoop dat Freddy het nog voor de kerst op de bus kan doen zodat het aankomende maandag/dinsdag binnen is :)

[Edit]
Jammer dat pas na 16:00 vandaag de kerst actie in gaat van 10% korting op alles:p is niet anders :) (wel goede actie btw)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Thermaltake Riing RGB fans New Premium compatible with old version? Overige Koeling 4
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
E Rebuild the old skool pc-78 Gallery & Build Logs 7
l3p [VERKOCHT] EK GTX680 Plexi + Backplate (Old style!) Verkocht 1
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
P Scythe Shuriken Rev. B SCSK-1100 4-pin on old (supported) 3-pin Socket 478 mobo Overige Koeling 1
C Presentation: Phobyas new and old reservoir HighFlow Product Reviews 7
B Good Old CM Stacker Gallery & Build Logs 24
Wouter [Vraag] Probleem met verwijderen windows.old Hardware & Software 13
Freddy Old skool Arcade Kasten! Gaming 8
Wasmachineman_NL Hardware Labs GTX radiators in ongewone maten (80/160 en 92/184mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lamptron HM035 Hardware Monitor External 3.5 inch screen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HM070 Lift PC Hardware Real time Monitoring HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HM088 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 - 8" IPS, HDMI, Widescreen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
Freddy [VERKOCHT] Heleboel hardware, laptop, behuizingen en meer Verkocht 5
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
dopestuff [TKA] Oldschool overclock hardware Verkocht 3
T Mounting hardware MO-RA3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
U Mounting hardware H110 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
Zwelgje Hardware Labs - Black Ice - Nemesis GTX serie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Aequitis [TKA] Diverse WC hardware Verkocht 4
Freddy Custom waterkoeling basics, uitgelegd door Hardware.info TV Waterkoeling 1
Freddy Extreme korting op waterblokken voor oudere hardware! HighFlow Computer Cooling Shop 0
V Hardware configuratie 4x AMD R9-290x watergekoeld. Hardware & Software 2
Sw333t Mining rig, welke hardware Hardware & Software 24
F [REFUSED] WC Spullen en Hardware (systeem) Verkocht 0
Legendary1985 Hardware labs GTX M184 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
JeanPaul [VERKOCHT] Overige hardware Verkocht 3
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
Legendary1985 [CANCELLED] MEGA opruiming verschillende hardware's zie ad.] Verkocht 4
Mobomonster [VERKOCHT] Diverse hardware oa. E8400 Verkocht 24
Sw333t Bay producten en hardware set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
N [VERKOCHT] Diverse hardware Verkocht 0
JeanPaul [VERKOCHT] consols + overige hardware Verkocht 1
C [VERKOCHT] Diverse Hardware Verkocht 13
Sw333t Diverse hardware HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
F [IN-ACTIVE] Diverse Hardware Verkocht 3
Sw333t [VERKOCHT] Diverse hardware Verkocht 20
iSP Het grote "ik zoek speciale/custom hardware" topic Problemen & Oplossingen 1
Sanders [IN-ACTIVE] Sanders' opruiming Hardware Verkocht 0
Aequitis [VERKOCHT] Diverse Hardware Verkocht 35

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan