• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

klein maar krachtig

skyrip

frappant
hallo allemaal

ik heb voor bij mijn beamer een pc'tje nodig omdat de ps3 echt een *** apparaat qua streamen enz. dus besloot ik om een micro pc'tje te bouwen. nadeel van een klein pc'tje is dat er meestal maar een kleine voeding in zit en krachtige hardware heeft veel power nodig. maarja moet toch wat dus heb het volgende systeempje samengesteld:
MS-tech ci-50 m-itx kast 100W voeding
Patriot warpdive 128 gb ssd kon hem goedkoop krijgen dus
Asus P8H61-I
intel core i5 2500K
4gb kingston hyperx 1600 mhz cl9

ik heb berekend dat als ik de i5 downclock naar 2.5 ghz het nog net zou moeten kunnen aangezien er ook geen hdd enz inzit. het liefst zou ik ook het voltage van 1.3 naar 1.1 of 1.0 als dat mogelijk is. dit haalt het vermogen wat de cpu nodig heeft lekker omlaag waardoor dit toch mogelijk wordt. heb de onderdelen al in de bestelling staan en verwacht ze vrijdag hier te hebben. ik zou voor een amd a8 systeem zijn gegaan als deze beter leverbaar zouden zijn maar dit is helaas niet het geval.

jullie horen nog meer van mij waarschijnlijk vrijdag anders zaterdag
 
het probleem is echter dat ps3 media server die ik btw ook gebruik niet altijd goed kan omgaan met 3d bestanden die naar mijn 3d beamer moeten gaan. er is ook een limiet van 1920*1080 ipv 3840*1080 voor de beste kwaliteit. en met pc kan dat wel. zowiezo geeft streamen bij mij zelfs op gigabit netwerk nog wel eens problemen. als je namelijk een audio/video set hebt van bijna 3000 dan maakt 500 euro voor een klein krachtig pc'tje ook niet meer uit :p
 
ik denk dat dat wel meevalt, bios is niet zo heel erg cpu intensief volgens mij :p en anders wordt het eventjes aansluiten op een andere voeding om de instellingen erdoor te krijgen. lukken zal het waarschijnlijk wel maar het is nog even afwachten hoeveel prestaties ik zal moeten inleveren.
 
os wordt win 7 natuurlijk niet helemaal legaal maar toch een beetje, heb een legale licentie voor mijn normale pc vind niet dat ik er ook nog een moet kopen voor mijn laptop of htpc. streamen ga ik hopelijk niet hoeven, met os erbij zou de 128gb ssd nog 100-80 gb over moeten hebben dus genoeg voor 3-8 films afhankelijk van de kwaliteit.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Johnny Johnny - Klein maar fijn Gallery & Build Logs 33
X klein vraagje over fittings Waterkoeling 2
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
volcom klein tube reservoir Gevonden 4
Sanders Zo klein mogelijke E-ATX kast Cases en Modding 0
T Tube ID te klein Waterkoeling 6
H ek supremacy backplate schroef gaten te klein.. Waterkoeling 2
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
maomanna banden, winter, zomer , all season groot klein???!? Algemene Discussies 12
Dustyrick [IN-ACTIVE] Oudere grafische kaart en wat klein spul. Verkocht 3
F Klein nibbler tool (knabbelschaar) Cases en Modding 1
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
Fall3n [GEVONDEN] Klein beetje koelpasta! Gevonden 7
L2202 Klein probleempje met XSPC LCD Display Hardware & Software 7
Thierry klein GPU blok modje Cases en Modding 4
Freddy Een zo klein mogelijk i7 mobo voor HD5870 in CF + nog 1 extra PCI-E slot vrij Hardware & Software 7
B fittingen te klein Waterkoeling 5
Exeon Klein wondertje geboren! Foto's! :) Algemene Discussies 30
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
T Mijzelf ook maar introduceren - Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
Freddy Halloween actie: maar liefst 50% korting op TFC! HighFlow Computer Cooling Shop 17
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
Freddy Guldencoin: De gulden terug, maar in digitale vorm! Hardware & Software 19
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
J Perfecte levering, maar nu verder ..... HighFlow Testimonials / Shopreviews 7
T Waterkoeling: afgifte niet via lucht maar warmtewisselaar Waterkoeling 5
J Tevreden maar in afwachting, verkeerde levering. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
retrorick Even voorstellen dan maar... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10
stigma 2 gpu's + 1 CPU ...maar welke radiators?? Advies Waterkoeling Setup 14
k.3nny [VERKOCHT] [130INCL]NZXT Pink Phantom GEMOD maar origineel! Verkocht 20
H Pc loopt maar voor de helft leeg met aftappen Waterkoeling 7
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
B moest me maar ff voorstelen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
R Kom er maar niet uit.. Advies Waterkoeling Setup 7
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan