• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Je pomp fixen met azijn ?

coolfris

Moderator
Forumleiding
Mini-loopje zonder reservoir om snel pompjes uit te testen. :) Of natuurlijk om met azijn te spoelen.

Vullen gaat supersnel: 1x gieten slag draaien en met de 2e x gieten zit de loop vol; daarna opstarten. Legen is ook zo gebeurt: omkiepen en alles loopt er in 1x uit. :p

Roberto.A.G

New member
Ik heb mijn hele loop schoongemaakt met schoonmaak azijn.
Ik had 2de hands spullen, zoals rad, cpu block en slangen.
Uit de rad kwam er smerige troep uit, en pomp werd schoon.
Wel apart, dus niet hele loop aangesloten.
Vervolgens met warm water alles schoon gespoeld, daarna nog een keer met warm water
en alles met demi water gespoeld

vervolgens loop gemaakt, die eerst met demi water laten draaien, 3x
en dan pas demi water met Phobya ZuperZero Xtreme

en loop draait nog steeds als een zonnetje

Source

Mr. Grillmeister
Sowieso zou ik nieuwe radiatoren schoonmaken. Hoeft niet met azijn maar doorspoelen kan geen kwaad.
Zit heel vaak nog (koper/metaal/etc)-afval in vanuit de fabriek.

l3p

Moderator
Forumleiding
Mini-loopje zonder reservoir om snel pompjes uit te testen. :) Of natuurlijk om met azijn te spoelen.

*plaatje*

Vullen gaat supersnel: 1x gieten slag draaien en met de 2e x gieten zit de loop vol; daarna opstarten. Legen is ook zo gebeurt: omkiepen en alles loopt er in 1x uit. :p
Super snelle oplossing :)

Ik wil toch even toevoegen, in sommige gevallen moet je bij zo'n korte loop wel oppassen dat je niet je setup 'even' een paar uurtjes laat draaien.
Alleen al door de afgegeven warmte van de pomp en/of wrijving kan je pomp echt loeiheet worden, ff checken dus :)

Bovenaan