• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Je pomp fixen met azijn ?

Uit nieuwsgierigheid vandaag maar is aan mijn Chemie docent gevraagd wat het beste werkt en minst schadelijk is. 3 keer raden.



Azijn. Aangezien dit als stabilisator dient bij veel Acrylkits en hij ook niet de schadelijkheid inzag van het spul. Ook maakt het geen REET uit of het nou schoonmaak azijn is of andere azijn, de molecuulformules blijven toch hetzelfde van het spul :) Ik behoud me eventuele schade aan de slangen echter wel voor. Weet zo niet waar deze van gemaakt zijn en wat de effecten daar op zijn. Kan me niet voorstellen dat Azijn uit de winkel nou echt mega schadelijk is voor je pijperij :)

Edit: ik zal voor de grap van de week is wat oringen uit mn paintball spullen in wat azijn mikken en vastleggen wat er gebeurt. Ze zullen het zeker niet geweldig vinden, maar let's be honest, wat kosten die krengen nou...
 
Laatst bewerkt:
Das tof.... Wat wil je er mee zeggen? XD hangt er maar net vanaf hoe sterk het is of het aanvreet of niet...
Wil er mee zeggen dat die foetus wel heel lang heel bleef :p
Ik weet het ook niet meer heel precies we hebben het over 10 jaar geleden :p
Bottomline azijn is goed spul leave me alone! :dunno

Toevoeging van zuur in de vorm van azijn was een andere mogelijkheid om een milieu te creëren waarin ongewenste micro-organismen geen kans hadden. Zure haring, zure mosselen en dergelijke zijn hieruit voortgekomen. Inleggen in alcohol, zoals bij de vroeger bekende boerenjongens, had een soortgelijk effect.

Conserveren is het verduurzamen van levensmiddelen, geneesmiddelen of andere bederfelijke waar door het voorkomen van aantasting door micro-organismen zoals bacteriën en schimmels.
Wanneer er gebruikgemaakt wordt van een conserveermiddel spreekt men ook van conserveren, wanneer er gebruikgemaakt wordt van een preserveermiddel spreekt men van preserveren. Zie verder voor een uitleg van de verschillen.
 
Waarom je pomp niet gewoon open maken en het gewoon zo proper maken je kan de rottor of hoe het ook noemt er gewoon uit halen dit lijkt vast te zitten maar is gewoon magnetisch dit zorgt er voor dat de het op zijn plaats blijft zitten en kan rond draaien.
klein filmpje bij geplaatst is niet de beste kwaliteit :(
 
Waarom je pomp niet gewoon open maken en het gewoon zo proper maken je kan de rottor of hoe het ook noemt er gewoon uit halen dit lijkt vast te zitten maar is gewoon magnetisch dit zorgt er voor dat de het op zijn plaats blijft zitten en kan rond draaien.
klein filmpje bij geplaatst is niet de beste kwaliteit :(

Omdat dan de garantie vervalt :p En waarom zijn we dan naar de maan gegaan? Dan hadden we ook gewoon genoegen kunnen nemen met foto's ;)
 
Ik denk niet dat het enkel daar mee te maken heeft. De belangrijkste reden waarom ik mijn pomp eens goed met azijn zou spoelen is omdat die azijn net werkt op de zaken die je niet gewoon kan uitkomen. Je hebt altijd de prut die je gewoon kan uit kuisen, en daar helpt azijn ook enigszins tegen, maar er is ook de harde aanslag die je er zelfs met een goede schuurbeurt niet volledig van krijgt.
Je kan het een beetje vergelijken met een fan afblazen met een compressor, het grootste deel van de vuiligheid is eraf, maar dat harde laagje ligt er nog op en daardoor zijn ze luid en vergaren ze sneller stof.

Tenslotte is er natuurlijk ook het feit dat een likje azijn in 5 minuten overal in je loop geweest en er in 5 minuten terug uit is als je een goede drain hebt :D

edit: en niet alle pompen (zo gemakkelijk) te openen. oorspronkelijk begon dit topic rond D5's en toen in de mijne gestript had zag ik toch niet direct een mogelijkheid om die uit elkaar te halen.

@ hieronder, natuurlijk moet je na spoelen, als je gewoon moet vullen, legen, vullen, legen, etc dan gaat dat best snel hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
S D5 pomp spare part Waterkoeling 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
SupaDutch1 2 Pomp's !! helppp!! Waterkoeling 10
D Traag opstarten pomp Waterkoeling 20
U Pomp Covers Advies Waterkoeling Setup 2
J DDC of D5 pomp gebruiken Advies Waterkoeling Setup 2
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
B Past deze bracket met EK D5 revo PWM pomp+res? Waterkoeling 1
the_cyberspace Aquacomputer Pomp adapter voor DDC pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12
H 4 pins 12 volt pomp icm PSU? Overige Koeling 5
TYPHOON Pomp krachtig genoeg? Advies Waterkoeling Setup 3
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan